Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #1 Skrevet 20. januar 2020 Jeg har ikke fast inntekt. Studerer og får stipend, men har barn så har ikke mye til overs å rutte med utenom utgifter og tilleggsutgifter (mat, hygiene artikler, klær, husholdning etc). Jeg har nå visdomstenner som bryter ut. Den ene har brutt ut småskjevt, men likevel «rett». En annen har brutt ut veldig skjevt, altså på en måte inn på siden av munnen (mot kinnet) og det gjør så vondt at jeg nesten ikke klarer å spise og verker konstant. Vanskelig å forklare, men kjenner tanna hele tiden inni tannkjøtt/mot kinnet når munnen er rett. Holder jeg kjeven til motsatt side av visdomstanna merkes ikke smertene.... Anonymkode: 2fec8...584
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #2 Skrevet 20. januar 2020 Nei, dessverre. Du kan evnt høre med tannlegen om du kan få dele opp betalingen. Men å trekke en tann koster ikke all verden altså. Det går kjapt i motsetning til hvis du må operere den ut. Tror jeg betalte 800 kr for å trekke min. Anonymkode: d078a...d5e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #3 Skrevet 20. januar 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, dessverre. Du kan evnt høre med tannlegen om du kan få dele opp betalingen. Men å trekke en tann koster ikke all verden altså. Det går kjapt i motsetning til hvis du må operere den ut. Tror jeg betalte 800 kr for å trekke min. Anonymkode: d078a...d5e Jeg må betale nærmere 3500. Skulle operere visdomstennene i fjor, men på grunn av svangerskap kunne det ikke utføres. Dessuten er 800kr ‘’mye’’ når man har lite å rutte med til overs. Alle har det ikke så luksus, dessverre. Anonymkode: 2fec8...584
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #4 Skrevet 20. januar 2020 Kommer an på. Hvis tannlegen selv kan trekke tanna må du nok dekke selv. Men, må du inn og få den operert ut så blir det dekket. Anonymkode: f187c...629
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #5 Skrevet 20. januar 2020 Du kan høre med NAV Sosial. I utgangspunktet dekker de ikke ting for studenter, men jeg vet at det er noen som får dekket tannlege. Anonymkode: 65da2...b62
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #6 Skrevet 20. januar 2020 Ring å spør om pris og om tannlegen søker helfo. Visdommstenner får man en god del trygdestøtte for ved trekking, dersom tannlegen har samarbeid med helfo. Sist jeg tok betalt for en 8'er kostet det pasienten 650kr. De fleste tannleger deler opp regningen. Anonymkode: 10a7e...e25
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #7 Skrevet 21. januar 2020 https://studenttorget.no/index.php?show=4524&expand=3797,4524&artikkelid=7603 Anonymkode: b5721...d15
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2020 #8 Skrevet 21. januar 2020 Du kan be tannlegen henvise deg til offentlig sykehus for å få operert den ut. Da betaler du ‘kun’ en egenandel på rundt 300-400 kr per tann. Men ofte laaang ventetid, så kan være uutholdelig om du har sterke smerter nå. Jeg kunne ikke vente pga smerter og ble henvist til en tydeligvis dyr privat tannlege (skulle ønske de advarte meg om det) for å operere den ut. De sa de hadde avtale med HELFO som ville dekke prosenter. Ble derfor overrasket da jeg likevel måtte ut med rundt 4000 kr for en tann inkl fradrag fra helfo🙈 Tips! Forhør deg om priser FØR de kaster deg i stolen. Finn dette ut så snart som mulig og ikke drøy slik at smertene blir så uutholdelige at du ikke har noe valg annet enn det første og beste..og dyreste løsningen. Anonymkode: 41886...cb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå