Gå til innhold

Dere som har vært/er pårørende til alkoholikere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ljugde de mye?

Har en alkoholiker i nærmeste familie, og det er helt vilt med løgner om smått og veldig alvorlige ting...:(

Anonymkode: e5c7e...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, rusmisbrukere er mestere i manipulering. En del av sykdomsbildet 

Skrevet

Helt klart. Tror de lyver like mye for seg selv som for omverdenen, de pynter så mye på sannheten at de tror det selv.

Anonymkode: 39832...3d6

Skrevet

Mamma var mye "syk". Men virkeligheten var at hun drukket i en periode og ble da "syk" når hun skulle kutte det ut. Vet ikke om hun trodde at vi gikk på den eller ikke 

Anonymkode: d50ab...130

Skrevet

Min far er alkoholiker. Jeg tenker at han lyger så han tror det selv. Han forteller den versjonen han selv ønsker å tro på/ ønsker at ting skal være. 

Han har et stort alkoholproblem og sånn sett er han syk. Jeg forholder meg til at han er en syk mann, det gjør det litt lettere. 

Anonymkode: faedc...991

Skrevet
1 time siden, CherryC skrev:

Ja, rusmisbrukere er mestere i manipulering. En del av sykdomsbildet 

Ja, dessverre.  

Anonymkode: d1d21...f4e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mamma var mye "syk". Men virkeligheten var at hun drukket i en periode og ble da "syk" når hun skulle kutte det ut. Vet ikke om hun trodde at vi gikk på den eller ikke 

Anonymkode: d50ab...130

Hvis hun hadde abstinenssymptomer så kan nok det ha vært tøft og gitt sykdomsfølelse.

Anonymkode: d1d21...f4e

Skrevet

Alkoholisme = løgner.

Anonymkode: 37dd3...a64

Skrevet

Det er så vanskelig å være pårørende:(

HI

Anonymkode: e5c7e...a13

Skrevet

Ja, og de lyver så de tror på det selv. 

Anonymkode: 5e00e...e8b

Skrevet

Ja, min mor er alkoholiker og lyver så hun tror det selv. Selv om jeg møter henne og hun er dritafull, så nekter hun for å ha drukket. Jeg har minimalt kontakt med henne.

Anonymkode: eb870...b15

Skrevet

Min mor er (var) alkoholiker. Ikke av den "klassiske" typen man gjerne tenker på, men jeg tror hennes type er vanligere enn man kanskje tenker. Hun har høy utdannelse, og hadde en profilert jobb med mye kontakt med andre mennesker. Samtidig hadde hun  sterk sosial angst. Hun selvmedisinert med alkohol for å "lande" i helgene. Å innrømme psykiske problemer ville vært uaktuelt for henne. Her handlet det om å opprettholde fasaden. Aldri fyll og fest, bare rolig rus. Jeg hadde ingen negative opplevelser med hennes alkoholbruk i oppveksten, men ser nå hvor ille det må ha vært for henne. Da hun ble pensjonist ble helgevinen hverdagsvin, og hun kunne glatt drikke minst en flaske daglig. Jeg opplevde ikke at hun løy, men hun løy nok for seg selv. Nå er hun ødelagt av alkoholen, og langt inne i demenståken.

Anonymkode: f7677...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...