Gå til innhold

Gikk fødselene dine i arv som din mors?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, fødte du likt som din mor? 

Til/etter termin? 

Anonymkode: a4263...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 52e01...0b2

Skrevet

Nei. Eller bare før termin da, med alle 3. Mamma sin med meg gikk over 2 døgn, litt raskere med søstra mi. Jeg hadde en kort fødsel, et hastesnitt og en styrfødsel.

Anonymkode: 6bbb5...770

Skrevet

Ja. Stort sett.

Veldig raske og greie fødsler før termin.

Anonymkode: 5dcb7...5ea

Skrevet

Nei, men moren min hr hatt tre keisersnitt. Første startet av seg selv, men måtte ta haste-ks pga for smalt bekken, dermed planlagt på de to andre. 
jeg har født vaginalt tre ganger. 
jeg og min søster har veldig forskjellige fødsler. Hun går godt over termindato og føder raskt, mens jeg har kommet i gang før, men født langsomt. 

Anonymkode: f607e...ac8

Skrevet

Nei. Hverken ift termin eller i hvordan de forløp.

Anonymkode: 049f3...10f

Skrevet

Nei og takk og lov for det! 

Mamma gikk 14 dager over tiden med meg, jeg sluttet å vokse. Ble tatt med hastekeisersnitt og mamma holdt på å blø ihjel. Pappa fikken nyfødt baby i henda ute på gangen og visste ikke om kona levde. 

Jeg fødte 9 dager før termin, kom inn på sykehuset 7.30 på morgenen, sov noen timer, fikk pressrier 13.45 og 14.16 var ungen ute. 

Så heldigvis at jeg ikke "arvet" mammas fødsel 😅

Anonymkode: 8b38e...bb9

Skrevet

I grunn vanskelig å svare på. Hun fikk barn på 70-tallet, og røyket. Derfor fikk hun små barn. Jeg er tvilling og er født 5 uker før termin. Første barnet ble født nesten 4 uker etter terminen.  

Vanskelig å si om mine svangerskap har vært like, i og med man ikke kunne gå så langt over terminen da jeg fødte, så er to av mine satt i gang og født 15 dager over. Siste ble satt i gang på terminen siden barnet lå i tverrleie. Det endte med keisersnitt fordi kroppen ikke ble klar til fødsel på drypp. 

Anonymkode: 4cb9d...d0b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså, fødte du likt som din mor? 

Til/etter termin? 

Anonymkode: a4263...b34

Nei. Ble født tre uker før termin og fikk selv barn 2 uker på overtid. Etter at jeg hadde født leste jeg forskning på det, og der har de kommet frem til at det er fars fødsel man bør se på, uvisst av hvilken grunn... Mitt barns far ble også født 2 uker på overtid, så her stemte det.

Anonymkode: 016ba...c9f

Skrevet

Nei, helt ulikt. 

Anonymkode: ff35e...d17

Skrevet

Nei overhodet ikke likt. 

Min mor gikk 3 uker over tiden med oss tre første og 6 uker for tidlig med attpåklatten. Eldste normal i str, de to neste bare såvidt over 2 kilo. Attpåklatten var stor til tross for at han ble tidlig født. Er bare merkelig alt 🤪😅 

Jeg har født bare en unge og han ble født en uke før termin og var nesten 4 kilo. 

Min mor har fortalt at hun hadde greie lette og ikke så vonde fødsler, mens jeg brukte nesten 4 dager på å få ut min og det var helt sinnsykt vondt når epidural mistet virkningen sin. 

Skrevet

Fødselen har ikke vært lik. Men jeg og min søster ble født rundt termin, og samme ble mine 2. Min søster har hatt like fødsler som våres mor. De har hatt forferdelig lange fødsler. Mens min første var normalt lang, og neste styrtfødsel. Fikk beskjed om det etter første gangen da, for det som tok tid da, var bare å få litt åpning. Men fra 4 cm åpning til babyen var ute, tok det 30 min. Så de sa at ved neste fødsel måtte jeg komme meg på sykehuset med en gang, for de regnet med at det kom til å gå raskt. Og det tok 1,5 time fra første rie, til babyen var ute. 

Anonymkode: 56347...c9e

Skrevet

Søsteren min har nok det. Moren vår brukte 2 døgn på fødselen hennes og det samme brukte søsteren. Jeg ble født på 6 timer og fødte selv på 4 timer.

Anonymkode: f4e52...166

Skrevet

Ja. Begge mine fødsler har vært relativt rakse og enkle. Når min mor var gravid med meg gikk hun til klinikken selv og fødte etter et par timer. 

Min søster fikk en heeeelt annen fødselsopplevelse, så det stemmer ikke alltid. 

Anonymkode: c066a...2c4

Skrevet

Jepps, før termin og styrtfødsler. 

Hun fikk meg 10 dager før på 2 timer og lillebror en måned før på 1 time. Mine kom 9 dager før på 2,5 timer, 7 dager før på 30 minutt og 3 dager før på 40 minutt. 

Anonymkode: a8724...5f0

Skrevet

Både/og. 

Likt: alle mine og hennes fødsler (totalt 7 barn) har pr definisjon vært til termin. Tidligste ble født 3 uker før, seneste 2 dager etter termin.

Ulikt: hun har hatt raske og ukompliserte fødsler uten særlig smerter hver gang. Jeg har hatt tre veldig ulike fødsler; en varte leeeeenge og var relativt smertefull, en varte kort og var helt hinnsides smertefull, mens siste var ganske kort og veldig tung og slitsom, men ikke spesielt smertefull. 

Vi har like mange barn, men mine fødsler (fra regelmessige, effektive rier startet) har totalt tatt over 5 ganger så lang tid som hennes, og samtlige fødsler har vart lenger enn hennes lengste! Faktisk hadde jeg pressrier lenger på alle tre enn to av hennes fødsler tok fra begynnende åpning til fødslene var ferdig... Litt heldig at hun attpåtil ikke syns det var vondt?? 😂🙈🥴

Anonymkode: 12cdc...8b9

Skrevet

Både meg, min mor og min søster fødte til termin. Vi er vel bare noen få dager pluss og minus pluss min ene unge som kom på termindagen. Der stopper også likhetene. 

Anonymkode: e7caf...acb

Skrevet

Nei, mamma tog keisersnitt med både meg og søsteren min, å noen dager over termin. Helt motsatt av meg. 

Anonymkode: a5577...f05

Skrevet

Nei heldigvis ikke. Mamma gikk to uker over termin og holdt på i nesten to døgn. Jeg fødte 2 uker før termin og brukte ca 10 timer.

Anonymkode: cf529...919

Skrevet

Nei. Mamma fødte meg 10 dager over termindato og min bror på termindato.

Jeg fødte første 1 uke før termin og den andre 3 dager før.

Anonymkode: ee5a8...069

Skrevet

Ja. Vi fødte begge 1 uke før termin og hadde raske fødsler. Min tok litt over 3 timer fra første rie. Mamma fødte på litt under 3 timer fra første rie. Og vi fødte begge tidlig en fredags morgen😊

Anonymkode: 00454...976

Skrevet

Det er bare meg og ene søsteren min, av totalt seks søstre, som har født. Oss to og mamma har hatt ganske like fødsler. Veldig kjapt ut og inn. Jeg hadde vel den lengste fødselen på 11 timer fra første rie, men mye av årsaken til det, var at datteren min kom ut med henda i været og nesen opp. Da blir det ekstra trangt å kome ut.

Anonymkode: 4e9f0...43a

Skrevet

Håper ikke jeg må det. Hun var veldig vanskelig å få ut da hun selv ble født. Hun ble født på 60-tallet, men var et problem å få ut. Hun ble kaldt «den jævla Svolvær-ungen» Av jordmødrene. (nei ikke egentlig Bodø. Brukte bare eksempel). 

Jeg var på overtid. Hadde setefødsel så mamma måtte opereres etterpå...

Anonymkode: a4846...b98

Skrevet

Ganske likt. Raske fødsler begge to. Jeg ble født 3 uker før termin, broren min ble født 4 dager før termin. Dattera mi ble født 5 uker før termin. Spent på neste som kommer nå i juni☺️

Anonymkode: 8fe8b...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...