Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Som overskriften sier, jeg har et skikkelig ilandsproblem. Jeg har bare ett barn, men alt for mye barneklær. Vi arver fra to forskjellige familier (en med tvillinger), og egentlig hadde arvetøyet alene vært mer enn nok for å dekke det egentlige behovet, minus undertøy. Det er bare det at jeg synes det er så trist å aldri kjøpe noe barneklær selv, for det er så mye fint, og de er små i så kort tid før de blir store og vil bestemme alt selv, og jeg har nå engang bare dette ene barnet. Er det noen andre som har det på samme måte? Hvordan holder dere kjøpetrangen i sjakk? Anonymkode: 970fe...d92
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 Jeg har 2 barn, eldste arver ikke av noen. Yngste arver av mange Men kjøper endel allikevel, for arvetøyet er ofte slitt. Jeg rettferdiggjør tanken om at jeg vil ha noe tøy som er fint til bruk hjemme, på besøk, på tur, i butikken etc. Anonymkode: 6afc6...4b5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 Opprett en konto til barnet. Hver gang du har lyst til å ljøpe noe barnet ikke trenger spør du deg selv hva barnet har mest bruk for, kesplagget eller penger til bolog når den tid kommer. Merk innbetalingen med "kjole", "jakke" eller hva det måtte være. Det kan bli en bra sum før barnet blir 20. Anonymkode: aeafd...b75
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #4 Skrevet 19. januar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Opprett en konto til barnet. Hver gang du har lyst til å ljøpe noe barnet ikke trenger spør du deg selv hva barnet har mest bruk for, kesplagget eller penger til bolog når den tid kommer. Merk innbetalingen med "kjole", "jakke" eller hva det måtte være. Det kan bli en bra sum før barnet blir 20. Anonymkode: aeafd...b75 Godt tips! Å gjøre noe positivt ut av det i stedet for å føle at jeg går glipp av ting. Anonymkode: 970fe...d92
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #5 Skrevet 19. januar 2020 Kjøp noe nytt i blant, og gi noe av arvetøyet bort til noen som trenger det mer Anonymkode: d7fc9...e76
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #6 Skrevet 19. januar 2020 Tenk at det er bortkastet å kjøpe nytt, for barnet vokser ut av det med en gang. Og lær henne ikke at det må kjøpes nytt hele tiden. Fremtidens barn kan ikke holde på slik vi gjorde. Vi kan være med å gjøre opp for oss og bremse dette ved å gå foran som godt ekstempel. ikke kjøp for mye til deg selv heller. Anonymkode: 4728c...4e8
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 Ene barnet mitt arver alt utenom undertøy. Jeg kjøper klær til jul, 17.mai, og andre anledninger hvor jeg vil hun skal pynte seg ekstra. Anonymkode: 64bf1...f72
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 Takk for mange gode tips her. Jeg skal forsøke å holde meg til å kun kjøpe ett ogxannet til spesielle anledninger og heller bruke pengene på bedre formål. Og jeg skal definitivt holde meg unna januarsalgene! Ts Anonymkode: 970fe...d92
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tenk at det er bortkastet å kjøpe nytt, for barnet vokser ut av det med en gang. Og lær henne ikke at det må kjøpes nytt hele tiden. Fremtidens barn kan ikke holde på slik vi gjorde. Vi kan være med å gjøre opp for oss og bremse dette ved å gå foran som godt ekstempel. ikke kjøp for mye til deg selv heller. Anonymkode: 4728c...4e8 Jeg skjønner ikke helt det med at folk sier at barn vokser ut av klær med en gang.. når de er baby så vokser de jo ganske fort i begynnelsen, men når de nærmer seg 1 år så synes jeg de bruker en str ganske så lenge. Jeg har tre barn og kjøper så og si alt nytt siden de er veldig spredt i alder og ser at alle klarer å slite på klærne før de vokser ut av de. Minste er nettopp fylt 2 år og nettopp begynt med str 92, regner med hun bruker den str nærmere ett år og da er nok mye ganske så utvasket. Anonymkode: a967f...3f3
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #10 Skrevet 19. januar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke helt det med at folk sier at barn vokser ut av klær med en gang.. når de er baby så vokser de jo ganske fort i begynnelsen, men når de nærmer seg 1 år så synes jeg de bruker en str ganske så lenge. Jeg har tre barn og kjøper så og si alt nytt siden de er veldig spredt i alder og ser at alle klarer å slite på klærne før de vokser ut av de. Minste er nettopp fylt 2 år og nettopp begynt med str 92, regner med hun bruker den str nærmere ett år og da er nok mye ganske så utvasket. Anonymkode: a967f...3f3 Hvor går grensa for utvasket? Ting må ikke se nytt ut hele tiden. Anonymkode: 4728c...4e8
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #11 Skrevet 20. januar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke helt det med at folk sier at barn vokser ut av klær med en gang.. når de er baby så vokser de jo ganske fort i begynnelsen, men når de nærmer seg 1 år så synes jeg de bruker en str ganske så lenge. Jeg har tre barn og kjøper så og si alt nytt siden de er veldig spredt i alder og ser at alle klarer å slite på klærne før de vokser ut av de. Minste er nettopp fylt 2 år og nettopp begynt med str 92, regner med hun bruker den str nærmere ett år og da er nok mye ganske så utvasket. Anonymkode: a967f...3f3 Ett av barna mine har vokst på en sånn måte at han slet ut klærne sine. De to andre har vokst slik at tøyet ble for smått. Har med et vokdemønster å gjøre, og der er folk ulike. Selv slet jeg ikke ut tøy som barn, jeg grodde ut av det og det ble gitt videre. Anonymkode: 049c0...256
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #12 Skrevet 20. januar 2020 * voksemønster Brødrene mine slet også ut klærne sine totalt. Fra dem var det sjelden noe å arve. Anonymkode: 049c0...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå