Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Hvor lang tid brukte du på å "reparere" hunden? Lære den å oppføre seg, lære den å ikke bjeffe på alt og alle? Lære den å oppføre seg normalt når den treffer andre hunder? Vi har hatt hunden i et halvt år og får høre at vi ikke har kontroll på hunden, at enkelte snur når vi kommer gående med vår hund. De vet ikke at hunden brukte en måned på å slå seg til ro, at vi nå klarer å stoppe bjeffingen, ofte før den begynner. Når hunden kom til oss fikk vi ikke kontakt når han traff andre hunder. Han kan fremdeles ikke gå fint i bånd og han bjeffer av og til. Jeg synes vi har lært han mye i løpet av et halvt år. Eller tar jeg feil? Anonymkode: ee6a2...bfe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 Jeg synes slike hunder skal avlives. Anonymkode: 3bcd3...216
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes slike hunder skal avlives. Anonymkode: 3bcd3...216 Hvorfor skal han avlives? Han er ikke aggressiv. I en slåsskamp er han den som rømmer, istedenfor å forsvare seg. Anonymkode: ee6a2...bfe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #4 Skrevet 19. januar 2020 Rampete er ikke nødvendigvis noe problem, rampestreker kan avlæres. Men hvis hunden er utrygg fordi den har blitt dårlig behandlet, har adferdsproblemer eller viser tegn til aggressivitet ville jeg tenkt meg godt om fordi slike ting er en stor utfordring og ikke alltid mulig å endrr. Man må ha erfaring og mye tid og tålmodighet, ofte ikke kompatibelt med å ha småbarn. Anonymkode: dac1c...587
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #5 Skrevet 19. januar 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor lang tid brukte du på å "reparere" hunden? Lære den å oppføre seg, lære den å ikke bjeffe på alt og alle? Lære den å oppføre seg normalt når den treffer andre hunder? Vi har hatt hunden i et halvt år og får høre at vi ikke har kontroll på hunden, at enkelte snur når vi kommer gående med vår hund. De vet ikke at hunden brukte en måned på å slå seg til ro, at vi nå klarer å stoppe bjeffingen, ofte før den begynner. Når hunden kom til oss fikk vi ikke kontakt når han traff andre hunder. Han kan fremdeles ikke gå fint i bånd og han bjeffer av og til. Jeg synes vi har lært han mye i løpet av et halvt år. Eller tar jeg feil? Anonymkode: ee6a2...bfe Det er jo fremgang, bare fortsett å jobbe Anonymkode: 1c426...2b4
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #6 Skrevet 19. januar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Rampete er ikke nødvendigvis noe problem, rampestreker kan avlæres. Men hvis hunden er utrygg fordi den har blitt dårlig behandlet, har adferdsproblemer eller viser tegn til aggressivitet ville jeg tenkt meg godt om fordi slike ting er en stor utfordring og ikke alltid mulig å endrr. Man må ha erfaring og mye tid og tålmodighet, ofte ikke kompatibelt med å ha småbarn. Anonymkode: dac1c...587 Han er ikke aggressiv og såvidt jeg vet har han blitt fint behandlet. Han mangler oppdragelse, tidligere eiere har ikke trent han. Han var også rotløs når han kom til oss, pga. han har flyttet for mye. Derfor er han nok også utrygg. Han var sin egen herre når han kom til oss, og tok sjeldent imot en ordre. Han har nå slått seg til ro og funnet sin plass i familien. Vi har heldigvis store barn. 😊 Anonymkode: ee6a2...bfe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo fremgang, bare fortsett å jobbe Anonymkode: 1c426...2b4 Takk. Jeg ser små fremskritt, men det er krevende, ingen tvil om det. Anonymkode: ee6a2...bfe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 Overtok en omplasseringshund som kunne ingen kommandoer, dro så mye på tur at det var håpløst å gå tur med han. Og var super stressa på alt og alle. Fremskritt innen en måned, gikk fint på tur innen 3 måneder og lærte titalls kommandoer innen et år. Er i dag en drømmehund på alle måter. Ikke gi opp ! Det er mulig med god innsats og riktig trening Anonymkode: c1702...021
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 Se "Fra bølle til bestevenn" på NRK, masse smarte tips der. Anonymkode: a5e50...993
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå