Gå til innhold

Hva gjør jeg? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ex som det ble slutt med for 3,5 mnd siden. Han er ikke far til ungene, men etter bruddet har eldste på 10 år hele tiden hatt et stort ønske om å besøke han. Han bor ikke langt vekke fra oss.

Jeg har prøvd å forklare han mange ganger at når det nå er slutt mellom oss så blir det ikke aktuelt at han besøker han fordi jeg og min ex har ikke kontakt lenger og er ikke venner. Det var det beste for oss begge fant vi ut av.

Denne helga er barna mine hos sin far og igår kveld fikk jeg melding av min sønn hvor han igjen spurte om han kunne besøke min ex. Min sønn hadde da skrevet melding til exen min og han hadde svart at det var greit, men at sønnen min måtte gi beskjed til meg først.

Jeg ønsker absolutt ikke dette og har flere ganger tidligere gitt beskjed til sønnen min at det ikke er greit. Trodde i tillegg han var kommet litt over dette, helt til jeg fikk denne meldingen igår. 
Hva gjør jeg?

Jeg synes synd på sønnen min som tydeligvis har et så sterkt ønske om dette, samtidig blir det helt feil at han skal gå på besøk til min ex.

Han har i tillegg sikkert svart ja til min sønn for å ikke være avvisende og såre han.

Aner ikke hva jeg skal gjøre i denne situasjonen.

Anonymkode: 79787...add

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han gå på besøk til eksen. Selv om det er slutt mellom dere, så har sønnen tom tydeligvis et godt forhold til denne mannen. Mest sannsynlig vil dette ønsket om å treffe eksen din fases ut med tiden

Anonymkode: 01a10...721

Skrevet

Jeg har hørt at min ex har ny dame, så føler bare alt dette blir helt feil.

Sønnen min har et behov for å besøke han, men er temmelig sikker på at min ex ikke ønsker dette.

Forferdelig vanskelig dette.

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sønnen min har et behov for å besøke han, men er temmelig sikker på at min ex ikke ønsker dette.

HI

Da passer han sikkert på at den dama ikke er der den dagen. Hvorfor skulle han ikke ønske besøk? Hvis eksen ikke ønsker dette, så vil sikkert sønnen din merke det og ikke be om det flere ganger. Han savner sikkert denne mannen som har vært der lenge, og et besøk kan hjelpe sønnen din videre.

Skrevet

Selvfølgelig skal du la sønnen din treffe ham. Når du har latt sønnen din bo med ham og bli glad i ham kan du ikke bare forvente at han skrur av følelsene for mannen. Det kan jo ikke være noe å lure på. Sikker på at historien er slik du forteller?

Anonymkode: 600d2...2e7

Skrevet

Vi bodde aldri sammen, selv om han var på besøk mye og overnattet.

HI

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bodde aldri sammen, selv om han var på besøk mye og overnattet.

HI

Men du synes han var god nok til å møte barna og barna fikk et forhold til han. Du kan ikke forvente at de kutter alle bånd fordi du gjør det. La gutten besøke eksen

Skrevet

La han dra på besøk. 

Han trenger av avslutning på dette han også, og om det betyr et par besøk er det da helt greit. 

Jo mer du nekter på dette jo mer oppsatt kommer ungen til å bli, så bare la han besøke. 

Anonymkode: 6d602...e0c

Skrevet

Enig med de andre, hvorfor skulle han ikke besøke han? Det er sikkert bare snakk om kort tid, det tåler eksen din fint! Tror eksen din er lurere enn deg her.

Anonymkode: 8a732...d7d

Skrevet

DU tok et valg for dine barn da du valgte å involverer dem i denne mannen.

DU tok et valg da du valgte å gjøre ham til en del av din familie - og joda, så lenge han stadig overnattet så var han en del av familien din, selv om dere ikke bodde sammen.

DU valgte at du og barna dine skulle ha en så tett relasjon til denne mannen at dine unger ble glade i ham.

Så lenge han ikke er voldelig og en fare for barna mener jeg du også nå må akseptere følgen av dine valg - og du må la barnet/-a få møte ham, om de og mannen vil.

Mest trolig vil det på sikt fade ut, men da skjer det naturlig. Og hvis ikke så vil dine barn ha en ekstra person i livet sitt som de mener er positive for dem - det burde du være glad for.

At DU velger bort en mann betyr ikke nødvendigvis at dine barn er klare for å gjøre det.

Anonymkode: 01b92...861

Gjest Antarctica
Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Du er skikkelig, skikkelig dust nå. Prøv å skille litt mellom dine egne følelser og barnets! Det er helt unaturlig for et barn å skulle kutte over relasjoner med et øksehugg! Hvis de er knyttet til et menneske, så driter de vel i om mora deres liker ham eller ikke? Og nå har eksen sagt ja, men du opphøyer deg selv til en slags synsk person, og får det til å låte som om du ikke vil det fordi eksen "sikkert ikke vil"? Altså, han er voksen nok til å selv kunne administrere sine relasjoner og selv kunne si nei eller ja. 

Sånne handlinger påfører barn steinhjerter. De lærer seg å ikke involvere seg i andre mennesker, fordi relasjonen når som helst kan bli stoppet og de selv sitte igjen med savn...

Skrevet

Hvem pokker er du til å bestemme over relasjoner på denne måten? Får mark av mødre som deg: Når mor er forelska skal den nye flammen inn og leke ny pappa og alt er så harmonisk, men når forelskelsen går over, da skal barna bare glemme denne personen de har knytta seg til.

Skam deg!

Anonymkode: 4383d...098

Skrevet

Forferdelig vanskelig, sier du, og tenker ene og alene på deg selv. Vel, så får du tenke på nytt. Dette er en mann du selv har ansvar for å ha brakt inn i familien, og du har åpnet opp for at sønnen din kunne bli glad i ham.

Nå får du være voksen nok til å se konsekvensene dine valg har for dine barn. Du må se konsekvensene, og i tillegg må du faktisk leve med dem og la din sønn besøke din ex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...