Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #1 Skrevet 19. januar 2020 Jeg veier 69kg og vil ned til 65. Jeg er i elendig fysisk form, og tenker at jeg vil bli i bedre form også. Jeg prøver å følge Lifesum. Det går fint så lenge jeg ikke trener. med en gang jeg jogger eller noe, blir jeg sykt sulten. Om jeg tillater meg selv å spise litt mer, går jeg opp i vekt. Bør jeg prioritere å gå ned i vekt, eller bør jeg prioritere å bli i bedre fysisk form? Anonymkode: 4cbf4...dfc
frk Nilsen Skrevet 19. januar 2020 #2 Skrevet 19. januar 2020 Du sier jo selv at du er i elendig fysisk form. Hjelper ikke om du er slank og er halvdød etter å løpe etter bussen. Tren deg opp i form samtidig som fokuserer på et sunt kosthold. Muskler veier mer enn fett så om du går opp så er det ikke sikkert du er blitt noe større. Mål deg med målebånd.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 Du skal trene vanvittig mye for å gå ned i vekt av den. (Uavhengig av at muskler veier mer enn fett) Det betyr ikke at man skal la være å trene. Raskeste og antageligvis beste måten å gå ned i vekt på er kostholdsomlegging. Anonymkode: 501dd...458
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #4 Skrevet 19. januar 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skal trene vanvittig mye for å gå ned i vekt av den. (Uavhengig av at muskler veier mer enn fett) Det betyr ikke at man skal la være å trene. Raskeste og antageligvis beste måten å gå ned i vekt på er kostholdsomlegging. Anonymkode: 501dd...458 Tenker du da at jeg ikke bør trene, for først gå ned i vekt? Jeg har normal BMI, så er bare rundt 4 kg jeg tenker ned. Ønsket om en kropp som føles frisk og sunn, er nok høyere enn ønsket om å ta av noen kilo. Disse to tingene henger vel egentlig ganske mye sammen😉? hi Anonymkode: 4cbf4...dfc
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. januar 2020 #5 Skrevet 19. januar 2020 Først legge om kostholdet, så trene. Ikke så lett å gjøre flere forandringer på en gang.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #6 Skrevet 19. januar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker du da at jeg ikke bør trene, for først gå ned i vekt? Jeg har normal BMI, så er bare rundt 4 kg jeg tenker ned. Ønsket om en kropp som føles frisk og sunn, er nok høyere enn ønsket om å ta av noen kilo. Disse to tingene henger vel egentlig ganske mye sammen😉? hi Anonymkode: 4cbf4...dfc Nei, jeg mener ikke at du ikke bør trene. Trening er sunt. Tren i vei! Alle bør gjøre en eller annen form for trening, uansett om de ønsker å gå ned i vekt eller ikke. Og som du sier, du ønsker å føle deg vel. Anonymkode: 501dd...458
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 Kommer an på hva målet ditt er. Hva er viktigst, å bli tynn eller å bli sunn? Anonymkode: 537da...edc
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 Periodisk faste funker for meg. Dvs faste 16 timer i døgnet og spise dagens måltider innafor de resterende 8. Jeg kutter frokost og kveldsmat og spiser meg god og mett til lunsj, middag og eventuelt mellommåltider. Ved å faste begynner kroppen å tære på fettreservene i kroppen og jeg går fort ned både vekt og cm. Anonymkode: 6618e...8f2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 Å være sulten er en tilvenningssak. Jeg begynte for to uker siden etter lang mental forberedelse. Den første uken var jeg sulten mye, også etter noen av måltidene fordi de var mindre enn vanlig. Så "slapp" det plutselig. Jeg blir fortsatt sulten, men det går fortere over og plager meg ikke, samt at jeg nå blir skikkelig mett av det jeg spiser. Jeg har i tillegg valgt å kutte ut frokost og spiser dermed litt færre måltider, tre store mellom ca. kl. 11.30 og 20, samt litt frukt og nøtter her og der mellom noen av måltidene. Når man kutter et måltid, får man også automatisk mindre kalorier i seg. Andre skipper kanskje heller kvelds, men der det ikke plager meg å være litt sulten av og på om morgningen, klarer jeg ikke å sove når jeg er sulten, så da ble det slik. Jeg trener i tillegg, alltid om morgningen, men det har jeg alltid gjort så kroppen min er vant til å trene på tom mage. Har forøvrig gått ned nesten 3 kg på to uker 👍😊 Anonymkode: 93946...057
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #10 Skrevet 19. januar 2020 Målet med å gå ned 4kg er antagelig å ser bedre ut og da har du nok mer å hente på å bli strammere og bedre trent enn du egentlig får igjen ved å gå ned 4kg. Jeg hadde prioritert trening. Anonymkode: b6dd0...e31
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #11 Skrevet 19. januar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Målet med å gå ned 4kg er antagelig å ser bedre ut og da har du nok mer å hente på å bli strammere og bedre trent enn du egentlig får igjen ved å gå ned 4kg. Jeg hadde prioritert trening. Anonymkode: b6dd0...e31 Tenker det samme. Heller stram og like tung enn slapp og 4 kg mindre. Om du blir så sulten av å trene at du overspiser, HI, bør du inkludere mer frukt og grønt i måltidene dine. Minst 700 gram om dagen! Anonymkode: a5bd5...b4f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #12 Skrevet 19. januar 2020 Takker for gode tips og råd! Vil nok egentlig helst være i god form. Har de siste ukene jogget på mølle 2 min 2-3 ganger i uka. Vil ikke gå for hardt ut, for da er jeg redd jeg gir opp. Jeg blir temmelig svett og sliten av joggingen, så håper jeg å øke på med styrke og intensitet etterhvert. Så får vi se. hi Anonymkode: 4cbf4...dfc
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #13 Skrevet 19. januar 2020 Begge deler - da får du strammet opp, bedret kondisen din og bedret helsen din. Samtidig som et sunnere kosthold også vil regulere vekten din og bedre helsen din også. Mer muskulatur betyr også større forbrenning på sikt. Anonymkode: 03fe6...59f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #14 Skrevet 19. januar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takker for gode tips og råd! Vil nok egentlig helst være i god form. Har de siste ukene jogget på mølle 2 min 2-3 ganger i uka. Vil ikke gå for hardt ut, for da er jeg redd jeg gir opp. Jeg blir temmelig svett og sliten av joggingen, så håper jeg å øke på med styrke og intensitet etterhvert. Så får vi se. hi Anonymkode: 4cbf4...dfc Tenker at jeg er det en skrivefeil/eller mangel på opplysninger ang tid du har brukt på trening. Jeg vil anbefale å gå i motbakke på mølla til å begynne med. Trening er minst like viktig som matinntak for din del synes jeg, siden du bare vil ned litt/stramme opp. Anonymkode: 7eab6...9d2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #15 Skrevet 19. januar 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takker for gode tips og råd! Vil nok egentlig helst være i god form. Har de siste ukene jogget på mølle 2 min 2-3 ganger i uka. Vil ikke gå for hardt ut, for da er jeg redd jeg gir opp. Jeg blir temmelig svett og sliten av joggingen, så håper jeg å øke på med styrke og intensitet etterhvert. Så får vi se. hi Anonymkode: 4cbf4...dfc 6 min fysisk aktivitet i uken var ikke mye å rope hjem om nei. Litt nysgjerrig på hvordan du rekker å bli svett på 2 min? Anonymkode: 6caea...f75
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #16 Skrevet 19. januar 2020 Jeg gikk ned 3-4 kg, men mistet over 10 cm på midje og hofte ved å trene og være litt mer bevisst på hva jeg spiste. Så jeg hadde fort blitt lurt hvis jeg ikke brukte målebåndet Anonymkode: 25f61...12a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #17 Skrevet 19. januar 2020 Vanskelig dilemma... jeg hater å trene og elsker å spise. Men jeg lastet ned appen «7 minute workout» den varer bare 7 min og er morsom nok. Jeg ofrer ikke mat for noe😂 Anonymkode: 6ca95...50e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #18 Skrevet 19. januar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: 6 min fysisk aktivitet i uken var ikke mye å rope hjem om nei. Litt nysgjerrig på hvordan du rekker å bli svett på 2 min? Anonymkode: 6caea...f75 Er man veldig dårlig form kan man fint bli svett på to minutter. Jeg har selv vært syk i lang tid, og er det fremdeles. Har i det siste forsøkt å ro to minutter innimellom, det blir jeg svett av, selv om det ikke er tung belastning og jeg ikke ror særlig raskt. Forsøkte å gjøre det hver dag, men da ble jeg dårligere, så jeg har måttet gå ned på bare 2-3 ganger i uken. Og likevel så merker jeg fremgang, nettopp fordi jeg er så svak i utgangspunktet. For meg er det faktisk positivt at jeg blir svett, for det viser at kroppen min regulerer seg bedre enn den har gjort på lenge. Hi, er du frisk ellers anbefaler jeg deg å gå mer på mølla eller ute, ikke bare jogge de to minuttene. Men uansett, det du har begynt med nå gir resultater på sikt om du fortsetter og utvider øktene dine med både intensitet og lengde på øktene. Anonymkode: 03fe6...59f
☆☆☆ Skrevet 19. januar 2020 #19 Skrevet 19. januar 2020 Begynn der nøden er størst. Er du normalvektig og i elendig fysisk forfatning er det i mitt hovud openbart kor du bør begynne...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #20 Skrevet 19. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 6 min fysisk aktivitet i uken var ikke mye å rope hjem om nei. Litt nysgjerrig på hvordan du rekker å bli svett på 2 min? Anonymkode: 6caea...f75 😂😂😂 Mente 20 min😉 Anonymkode: 4cbf4...dfc
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #21 Skrevet 19. januar 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂😂😂 Mente 20 min😉 Anonymkode: 4cbf4...dfc Det er fortsatt såpass lite at du vil ikke gå ned i vekt av det. Men flott å komme seg i bedre form. Men jeg tror du må tåle å være sulten, kroppen justerer seg etter noen dager Anonymkode: 60928...b60
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #22 Skrevet 19. januar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er fortsatt såpass lite at du vil ikke gå ned i vekt av det. Men flott å komme seg i bedre form. Men jeg tror du må tåle å være sulten, kroppen justerer seg etter noen dager Anonymkode: 60928...b60 Formen er såpass dårlig, at jeg ikke greier mer enn 20 min foreløpig. Vet at det ikke er så mye, men håper jeg kan øke litt etterhvert. Håper jo det lille er med på å bygge opp kroppen litt igjen. Så får jeg se. Tror jeg vil prioritere løping foran kaloritelling. Samtidig må jeg prøve å kutte snop og kaker. Er så utrolig glad i kaker, og greier rett og slett ikke si nei når jeg blir tilbudt. Får tilbudt hjemmelagde kaker nesten hver dag, og syns der er så vanskelig å si nei🙈. Men må jo bare få det til. hi Anonymkode: 4cbf4...dfc
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2020 #23 Skrevet 19. januar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Takker for gode tips og råd! Vil nok egentlig helst være i god form. Har de siste ukene jogget på mølle 2 min 2-3 ganger i uka. Vil ikke gå for hardt ut, for da er jeg redd jeg gir opp. Jeg blir temmelig svett og sliten av joggingen, så håper jeg å øke på med styrke og intensitet etterhvert. Så får vi se. hi Anonymkode: 4cbf4...dfc Fortsett med løping, du. Så forsvinner kiloene uten at du trenger å helomvending livet og kostholdet ditt. Med løping får du stram og fin kropp, definerte muskler, godt humør og LYST til å trene. Altså løpe! Kjøp deg gode sko og løp i vei! Jeg løper hver dag, så jeg trenger ikke tenke på kostholdet i det hele tatt! Jeg spiser det jeg vil. Anonymkode: 82ca4...3b0
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2020 #24 Skrevet 20. januar 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Formen er såpass dårlig, at jeg ikke greier mer enn 20 min foreløpig. Vet at det ikke er så mye, men håper jeg kan øke litt etterhvert. Håper jo det lille er med på å bygge opp kroppen litt igjen. Så får jeg se. Tror jeg vil prioritere løping foran kaloritelling. Samtidig må jeg prøve å kutte snop og kaker. Er så utrolig glad i kaker, og greier rett og slett ikke si nei når jeg blir tilbudt. Får tilbudt hjemmelagde kaker nesten hver dag, og syns der er så vanskelig å si nei🙈. Men må jo bare få det til. hi Anonymkode: 4cbf4...dfc Styrketrening, der har du nøkkelen til flott kropp. Dansk studie viser at trening reduserer fett rundt mage selv med samme kosthold og inntak. Mål med målebånd, ikke vei deg. Vekt kan være en misvisende faktor. Dessuten er det slik at om du bare har noen få kg for mye på kroppen, er det svært uheldig å slanke seg. Da setter du i gang noen prosesser i kroppen som over tid kan gi deg større utfordringer enn noen få kg. Anonymkode: 59baa...e14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå