Gå til innhold

Damer som forteller alt videre til mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en samtale mellom meg og mine 7 venninner i går så kom det frem at to av disse forteller mannen sin alt vi venninner snakket om. Jeg gjør det ikke! Om en av mine venninner forteller meg noe i fortrolighet så holder jeg på den hemmeligheten. 
Det kom også frem at disse to mennene vet ganske mye om flere av oss andre damene.. De vil ikke ha hemmeligheter for mannen sin. Jeg har jo fortalt den ene ganske mye, og jeg hadde jo aldri fortalt dette til mannen hennes. 

Er dette vanlig?

Ps: Dette er en gjeng med voksne damer, og vi har kjent hverandre i 15-20 år. Vi er alle i vår beste alder 😅

Anonymkode: 4d4ce...020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil ikke ha hemmeligheter for mannen sin? Så da forteller de andre sine hemmeligheter til ham?? 

Jeg faser ut slike venninner. Samme med de som lar mannen få fri tilgang til sms og messenger. Vet aldri hvem som leser det jeg skriver  

Anonymkode: 1acc3...5d8

Skrevet

Det som blir sagt i fortrolighet, blir i fortrolighet. Ingen unntak!

Men da vet du jo at du ikke kan stole på dem i hvert fall

Anonymkode: d258e...d7b

Skrevet

Nei, og det er respektløst. Noe kan jeg jo fortelle, Ola og Anne sliter i ekteskapet, nå må jeg stille litt opp for Anne. Men intime private detaljer og private tanker deler jeg ikke. 

Jeg hadde trolig sluttet å dele noe som helst til de. 

Anonymkode: 43c0e...93f

Skrevet

Merkelig forklaring. Jeg har heller ikke hemmeligheter for mannen min, men andre sine hemmeligheter er jo ikke mine. Det er jo ikke JEG som har hemmeligheter om jeg ikke forteller dem videre.

Anonymkode: 7c87b...ae2

Skrevet

Disse vennene hadde jeg faktisk sluttet å fortelle ting til og det ville jo betydd at de ble faset ut på sikt. 

Det er et stort tillitsbrudd å fortelle private ting videre. At de «ikke vil ha hemmeligheter for mannen» er bare bullshit. Det er jo ikke deres hemmeligheter. De er gode gamle sladrekjærringer. Rett og slett. 

Anonymkode: 42b3f...628

Skrevet

Kan fortelle mye til mannen, men ALDRI fortrolige ting mine venner deler. Og dersom venninnegjengen treffes og skravler, går jeg ikke hjem og forteller gubben hva vi pratet om altså! Det tviler jeg på at han hadde vært så interessert i uansett. 😅

Jeg ville ikke likt om mine venner delte private ting om meg, så da deler ikke jeg det om dem heller! 

Anonymkode: 7c5db...1c2

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig forklaring. Jeg har heller ikke hemmeligheter for mannen min, men andre sine hemmeligheter er jo ikke mine. Det er jo ikke JEG som har hemmeligheter om jeg ikke forteller dem videre.

Hva mener du her? Forteller du det videre til mannen din? 

Anonymkode: 808ed...5e3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du her? Forteller du det videre til mannen din? 

Anonymkode: 808ed...5e3

Nei, det gjør hun ikke. Hun mener at hun ikke forteller til mannen sin for det er jo ikke hennes hemmeligheter. Andres hemmeligheter har jo ikke mannen hennes noe med.Slik forsto jeg henne ihvertfall.

Anonymkode: e0833...6a6

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter en samtale mellom meg og mine 7 venninner i går så kom det frem at to av disse forteller mannen sin alt vi venninner snakket om. Jeg gjør det ikke! Om en av mine venninner forteller meg noe i fortrolighet så holder jeg på den hemmeligheten. 
Det kom også frem at disse to mennene vet ganske mye om flere av oss andre damene.. De vil ikke ha hemmeligheter for mannen sin. Jeg har jo fortalt den ene ganske mye, og jeg hadde jo aldri fortalt dette til mannen hennes. 

Er dette vanlig?

Ps: Dette er en gjeng med voksne damer, og vi har kjent hverandre i 15-20 år. Vi er alle i vår beste alder 😅

Anonymkode: 4d4ce...020

Det du forteller i fortrolighet, har jo ingenting med at de ikke vil ha hemmeligheter for mannen sin, siden det ikke er deres hemmelighet. Ville jeg aldri funnet på å gjort selv. Eneste jeg forteller er hvis en av mine venninner skal flytte til nytt hus, eller hvis jeg likte det nte kjøkkenet deres f.eks...men det er jo ikke forttoligheter. Fortolighter/hemmeligheter skal ikke sies videre (det er vel en uskrevet regel) Ville sagt klart ifra på en hyggelig måte at dette setter jeg ikke pris på.

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør hun ikke. Hun mener at hun ikke forteller til mannen sin for det er jo ikke hennes hemmeligheter. Andres hemmeligheter har jo ikke mannen hennes noe med.Slik forsto jeg henne ihvertfall.

Nettopp. 👍

Skrevet

Men hvorfor ha så masse hemmeligheter? Hva er det med kvinner og hemmeligheter?

Anonymkode: 2b8f9...f29

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er illojalt, syns jeg... Man skal ikke dra andres hemmeligheter ut i verden. 

Må man si noe, så skal det være anonymisert til "en jeg kjenner har fått så innmari problemer med økonomien" eller lignende. 

Gjest Antarctica
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor ha så masse hemmeligheter? Hva er det med kvinner og hemmeligheter?

Anonymkode: 2b8f9...f29

Det er jo ikke snakk om å skaffe seg hemmeligheter bare for å ha noe å holde hemmelig...🙄

Men det kan jo hende at f eks venninna di forteller at hun har urininkontinens, at hun har spilt bort penger på poker, at hun er i en slitsom konflikt med sine foreldre, at en av ungene er tatt i nasking på butikken eller noe annet følsomt - ikke alle hendelser er det okay å spre verden rundt, men man trenger kanskje et trygt sted å lufte sine problemer likevel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...