Gå til innhold

Noen som kan noe om immunforsvar og virus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en tilstand i kroppen som gjør at immunforsvaret mitt *til enhver tid* er på høygir. Jeg kan reagere på kylling, fordi kroppen min tror det er farlig, eller jeg kan reagere på agurk, fordi kroppen min tror det er farlig. Noen ganger reagerer jeg på "alt", andre ganger "ingenting", det har med mastcellene å gjøre. Har også dessverre mange ekte allergier (pollen, støv, matvarer, dyr). 

Men har jeg da sterkt, eller svakt, immunforsvar? Hvordan vet man det? Jeg har hørt at allergikere har svakt immunforsvar? 

Hvis så, hvordan reagerer en person, som allerede har et immunforsvar som er i høygir, på en kraftig virusinfeksjon? 
Kan man f.eks. være veldig syk, uten å få feber? Eller vil man få høyere feber enn andre?

Anonymkode: d3c54...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Immunsystemet mitt er på høygir. Har en kronisk diagnose, en autoimmun sykdom som angriper kroppen. Jeg får imundempende biologiske medisiner. Hvorfor får du ikke dette av legene?

 

dermed har jeg lavt imunforsvar pga medisinene. Har du ikke fått beskjed av legen hvordan du skal følge med på virus og bakteriesykdommer og hvor raskt du bør kontakte lege?

Anonymkode: ae30f...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...