Gå til innhold

overnatting samvær med 1,5 år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har far krav på overnatting eller må man bli enige? Kan en sakkyndig/dommer dømme om jeg ikke går med på et slik forslag? og tvinge meg til og si ja?

Føler meg ikke trygg på å la barnet så lenge med far.. Hører at noen begynner når barnet er 2 år opp over. Han har samvær alene en gang i uka 1-2 Timer(nettopp begynt). Men stoler ikke et sekund på han.. han  har moderat depresjon tilstand.. og jeg blir sikkelig nervøs og urolig overfor barnet. Barnevernet er innblandet, og er bekymret om får får omsorg går barnet.

jeg biter meg sikkelig hardt i tenna! 

Anonymkode: d138f...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har far krav på overnatting eller må man bli enige? Kan en sakkyndig/dommer dømme om jeg ikke går med på et slik forslag? og tvinge meg til og si ja?

Føler meg ikke trygg på å la barnet så lenge med far.. Hører at noen begynner når barnet er 2 år opp over. Han har samvær alene en gang i uka 1-2 Timer(nettopp begynt). Men stoler ikke et sekund på han.. han  har moderat depresjon tilstand.. og jeg blir sikkelig nervøs og urolig overfor barnet. Barnevernet er innblandet, og er bekymret om får får omsorg går barnet.

jeg biter meg sikkelig hardt i tenna! 

Anonymkode: d138f...e07

om far får omsorg for barnet*

Anonymkode: d138f...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder skal du lage?!

Er det virkelig så vanskelig for deg å forstå at far har rett på samvær? At datteren din har rett til å bli kjent med sin far, og besteforeldre? 

Datteren din fortjener en barndom uten konflikter! Så for Guds skyld, slutt å lage så mange konflikter!

Anonymkode: e9d47...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en dommer kan dømme til fordel for far (noe jeg tror både er lurt og kommer til å skje her). Far stiller enda sterkere når han har støttende foreldre som kan ha tilsyn og veilede. 

Anonymkode: 37792...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager flere tråder i uken om dette og svarene er de samme. 

Ja, om sakkyndig finner det riktig at far og datter skal ha tid sammen så kan det bli bestemt av retten, og du må innrette deg etter det. 

De grunnene du har oppgitt her tidligere er ikke nok til å nekte far samvær. 

Du er nødt til å jobbe med denne angsten og dette kontrollbehovet ditt, barnet har en far og rett til å bli skikkelig kjent med han uten at du påvirker samværet negativt. Din jobb er å være positiv! 

Anonymkode: b1f7a...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderat depresjon kan kanskje komme av at han nesten ikke ser barnet sitt? Vil ikke tro det har så mye p si for samværet heller. Jeg har moderat til alvorlig depresjon og jeg har barna mine 100% uten at det påvirker dem noe som helst

Anonymkode: a7a24...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...