Gå til innhold

Betaling barnevakt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår eldste er snart 13 år, yngste er snart 5.

Eldste klarer fint å passe minste mens vi gjør noen ærender, og har lagt minst ved et par anledninger når jeg har måttet sitte på kontoret i kjelleren for å jobbe på kvelden.

Tenker at eldste fint kan klare å passe minste litt mer på  kvelden.
I første omgang slik at jeg kan ta meg en løpetur, og kanskje en tur på kino med ei venninne etter hvert.

Dersom jeg begynner med korte løpeturer (og aldri er lang unna, og kan ringes til) slik at de blir vant med at eldste legger minste.

Når jeg kommer så langt at jeg kan ta en tur på kino, og blir borte rundt 3 timer, hvor mye skal jeg betale eldste.
Hvor mye vil en barnevakt på den alderen koste for rundt 3 timer?

Anonymkode: 76ee1...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har aldri betalt egne barn for å passe småsøsken. Det er slikt de må gjøre innimellom, på linje med husarbeid, hjelpectil å hugge ved ol.

Anonymkode: 1c64f...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

100 kr timen er vanlig å betale.

Anonymkode: 63744...4e3

Er ikke det veldig mye, det er det samme som en butikkmedarbeider får utbetalt etter skatt, og det meste av tiden kommer eldste til å sitte å spille og spise godteri.
Minste skal i seng rett etter jeg drar

Anonymkode: 76ee1...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Timelønn er på trynet når barna er lagt og man sitter på Netflix med chips og brus.

3-400 for en kveld er mer enn nok. Egne barn, mindre.

Anonymkode: ccd15...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når egne barn passer, så betaler man vel ikke. Min eldste passet småsøsken og hentet de i barnehagen og sfo. Betalte aldri for det. Men så fikk hun til gjengjeld nesten alltid penger tilnæring hun ville gjøre. Som kino, shoppe av og til osv. 

Anonymkode: 6c70a...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg voks opp pleide jeg å få betalt for å være barnevakt for småsøsken. Men bare hvis mamma og pappa skulle på kino, middag, fest el.l. Altså hendelser som ikke er obligatorisk, men som de ville delta på fordi det er gøy og sosialt. Jeg hadde og et mye større ansvar disse gangene, og noen ganger måtte jeg ta natt og morgen etter.

Jeg fikk aldri betalt for å passe på hvis de måtte jobbe, gjøre ærend eller delta på foreldremøter.

Men jeg ble ikke rik av den barnevakten. Det var 25,- timen. Det økte til 50,- timen da jeg bikket 16 år. Det var mer en symbolsk sum. Hadde jeg med venner fikk de betalt samme sum som meg.

Anonymkode: 02bcd...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg voks opp pleide jeg å få betalt for å være barnevakt for småsøsken. Men bare hvis mamma og pappa skulle på kino, middag, fest el.l. Altså hendelser som ikke er obligatorisk, men som de ville delta på fordi det er gøy og sosialt. Jeg hadde og et mye større ansvar disse gangene, og noen ganger måtte jeg ta natt og morgen etter.

Jeg fikk aldri betalt for å passe på hvis de måtte jobbe, gjøre ærend eller delta på foreldremøter.

Men jeg ble ikke rik av den barnevakten. Det var 25,- timen. Det økte til 50,- timen da jeg bikket 16 år. Det var mer en symbolsk sum. Hadde jeg med venner fikk de betalt samme sum som meg.

Anonymkode: 02bcd...2a1

Som er derfor jeg ønsker å betale eldste.
Fordi det er for min fornøyelse, ikke fordi det trengs for å få hverdagen til å gå i hop.
Eldste får ikke betalt når jeg sitter nede og jobber og derfor legger minste.

Hvor lenge er det siden?

Anonymkode: 76ee1...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som er derfor jeg ønsker å betale eldste.
Fordi det er for min fornøyelse, ikke fordi det trengs for å få hverdagen til å gå i hop.
Eldste får ikke betalt når jeg sitter nede og jobber og derfor legger minste.

Hvor lenge er det siden?

Anonymkode: 76ee1...368

Ca. 15 år siden. Jeg er født i 1990.

Anonymkode: 02bcd...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 14 fikk jeg 1000 kr i mnd fast. Da skulle jeg delta i husarbeidet samt være barnevakt ved behov, så lenge jeg ikke hadde egne planer. Det ble ganske mye mindre per time enn jeg fikk når jeg var barnevakt for andre, men det var jo også en mye lettere jobb, siden det var hjemme og det var søsknene mine. Utenom å ordne mat og legging og være tilgjengelig hvis det var noe, så kunne jeg egentlig gjøre det samme som jeg ville gjort om foreldrene våre var hjemme. Jeg var godt fornøyd. Dette er 20 år siden da.

Anonymkode: 83d01...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...