Gå til innhold

Bo ca 40 meter unna en høyspentlinje


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil det være mye stråling? Hvem kan Jeg ringe for å finne ut av det? Hvor mye strøm som går på linja. Hva tenker dere? Er redd for sykdommer / kreft osv. Hvis jeg bor for nærme høyspentlinje.

Anonymkode: 43289...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg ikke villet gjort uansett. Stygt, hører lyd fra dem. Og så er det det andre.

Det å bo nær høyspentledninger er vist å doble risikoen for barneleukemi. Og kan det gi barn kreft tenker jeg at det også kan gjøre voksne syke, selv om mekanismene der kanskje er saktere fordi voksne er mindre sårbare enn barn, og det foreløpig ikke foreligger beviser for at voksne kan bli syke av det.

Om dere vurderer å kjøpe bolig nært kraftlinjer - husk at det kommer trolig mer forskning på dette fremover. Og videre vil det være langt vanskeligere å selge en bolig som ligger nært kraftledningene, selv "bare" pga. den visuelle forurensningen.

Anonymkode: c673c...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri turt. Ett borettslag en tidligere kollega bodde i fikk sinnsykt mange kreft, også hun. De vokste opp ved en høyspent. De var alle overbevist om at det var høyspenten. Husker ikke antall som bodde der og hvor mange som fikk en kreftdiagnose men prosenten var over 50%    

Hadde ikke tatt med meg ungene til et slik sted for å bo. 

Anonymkode: 64312...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde jeg aldri bodd! Flere forskningsresultater tyder også på økt brystkreftfare. Det er jo bare å Google, men husk å være kritisk til kilder. Men det er vel oppe og klart, at det ikke er det sunneste miljøet, og det er en grunn til at hus er billige på slike plasser.. 

Anonymkode: 3a2eb...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...