Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 En kollega skal på intervju, ei anna ei oppfordret henne til å si at hun heller skal til legen. Da får hun betalt for de timene. Samtidig unngår hun også å gjøre en arbeidsoppgave for å få andre kollegaer til å forstå hvor mye de egentlig har å gjøre. Er dette noe man må si fra til sjefen om? Jeg mener man skal opptre ærlig og redelig på arbeidsplassen sin. Anonymkode: c1b30...cc0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Jeg vet om kollegaer som har gjort begge deler. Og jeg sladret ikke. Synes sladring er verst. Anonymkode: 4ec68...1e9
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 Det er veldig vanlig å ikke fortelle nåværende arbeidsgiver at man søker på nye jobber altså, så det ville jeg ikke sladret om nei. Anonymkode: 6bd04...a02
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 Synes jobbintervju er noe man kan unnlate å informere om. Så da er en hvit løgn innafor. Kollegaer som sladrer lever sjelden lenge på en arbeidsplass. Anonymkode: 0b9b5...0d0
Himmel og hav Skrevet 17. januar 2020 #5 Skrevet 17. januar 2020 Jeg er for redelighet og åpen kommunikasjon, men akkurat i dette tilfellet så synes jeg at du skal ti stille. Det er ikke alle som ønsker å informere nåværende leder om at man søker andre jobber, for det er ikke alle ledere som tar sånt pent, og om man da ikke får den nye jobben og blir værende på gammel arbeidsplass med sur sjef, så er ikke det ålreit for noen. Du kan heller sladre etter at hun har fått den nye jobben, om du absolutt må si noe, sånn at hun kan bli trukket to timer lønn i sluttoppgjøret.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #6 Skrevet 17. januar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes jobbintervju er noe man kan unnlate å informere om. Så da er en hvit løgn innafor. Kollegaer som sladrer lever sjelden lenge på en arbeidsplass. Anonymkode: 0b9b5...0d0 Er enig i at HI ikke bør sladre, men man kan heller be om ulønnet avspasering (si at det er møte med banken), enn å få betalt fravær. Anonymkode: 9fdc6...9ac
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #7 Skrevet 17. januar 2020 Jeg ville ikke sadret om skulk første gang det skjer, men jeg ville ikke øøyet for henne heller hvis jeg fikk direkte spørsmål. Anonymkode: 321e0...4fd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #8 Skrevet 17. januar 2020 Ville ikke sagt noe. Dette kan uansett komme frem hvis arbeidsgiver blir oppringt som referanse. Tipper det kan bli dårlige skussmål hvis arbeidsgiver legger sammen to og to. Anonymkode: ef985...7c2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #9 Skrevet 17. januar 2020 Her ville jeg holdt munn. Anonymkode: 4d6be...df3
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #10 Skrevet 17. januar 2020 Åpen og redelig, men du må gjerne gå bak ryggen på kollegaene dine? Anonymkode: 1e441...f8b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #11 Skrevet 17. januar 2020 Nei, hadde ikke blandet meg inn i dette. Anonymkode: 2833b...702
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #12 Skrevet 17. januar 2020 36 minutes ago, Anonym bruker said: Åpen og redelig, men du må gjerne gå bak ryggen på kollegaene dine? Anonymkode: 1e441...f8b Hun vil sikkert fortelle om dette i plenum 😉 Anonymkode: 49d07...886
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. januar 2020 #13 Skrevet 17. januar 2020 Hvorfor tenker du at du vil si dette til sjefen HI? Hva vil du egentlig tjene på det?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #14 Skrevet 17. januar 2020 Herregud nei. Tenk at du vurderer det. Kan ikke skjønne annet enn at du allerede misliker henne...? Anonymkode: b312d...bf3
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #16 Skrevet 17. januar 2020 Nei, det hadde jeg ikke. Å sladre om noe så viktig for din kollega burde du holde deg for god for, ikke gjem deg bak at du vil være så ærlig og redelig Anonymkode: 98a02...12e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå