Gå til innhold

Hadde dere sladret til sjefen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega skal på intervju, ei anna ei oppfordret henne til å si at hun heller skal til legen. Da får hun betalt for de timene. Samtidig unngår hun også å gjøre en arbeidsoppgave for å få andre kollegaer til å forstå hvor mye de egentlig har å gjøre. Er dette noe man må si fra til sjefen om?

Jeg mener man skal opptre ærlig og redelig på arbeidsplassen sin.

Anonymkode: c1b30...cc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om kollegaer som har gjort begge deler. Og jeg sladret ikke. Synes sladring er verst.

Anonymkode: 4ec68...1e9

Skrevet

Det er veldig vanlig å ikke fortelle nåværende arbeidsgiver at man søker på nye jobber altså, så det ville jeg ikke sladret om nei.

Anonymkode: 6bd04...a02

Skrevet

Synes jobbintervju er noe man kan unnlate å informere om. Så da er en hvit løgn innafor. 

Kollegaer som sladrer lever sjelden lenge på en arbeidsplass. 

Anonymkode: 0b9b5...0d0

Skrevet

Jeg er for redelighet og åpen kommunikasjon, men akkurat i dette tilfellet så synes jeg at du skal ti stille. Det er ikke alle som ønsker å informere nåværende leder om at man søker andre jobber, for det er ikke alle ledere som tar sånt pent, og om man da ikke får den nye jobben og blir værende på gammel arbeidsplass med sur sjef, så er ikke det ålreit for noen. Du kan heller sladre etter at hun har fått den nye jobben, om du absolutt må si noe, sånn at hun kan bli trukket to timer lønn i sluttoppgjøret. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes jobbintervju er noe man kan unnlate å informere om. Så da er en hvit løgn innafor. 

Kollegaer som sladrer lever sjelden lenge på en arbeidsplass. 

Anonymkode: 0b9b5...0d0

Er enig i at HI ikke bør sladre, men man kan heller be om ulønnet avspasering (si at det er møte med banken), enn å få betalt fravær. 

Anonymkode: 9fdc6...9ac

Skrevet

Jeg ville ikke sadret om skulk første gang det skjer, men jeg ville ikke øøyet for henne heller hvis jeg fikk direkte spørsmål.

Anonymkode: 321e0...4fd

Skrevet

Ville ikke sagt noe. Dette kan uansett komme frem hvis arbeidsgiver blir oppringt som referanse. Tipper det kan bli dårlige skussmål hvis arbeidsgiver legger sammen to og to.

Anonymkode: ef985...7c2

Skrevet

Her ville jeg holdt munn.

Anonymkode: 4d6be...df3

Skrevet

Åpen og redelig, men du må gjerne gå bak ryggen på kollegaene dine?

Anonymkode: 1e441...f8b

Skrevet

Nei, hadde ikke blandet meg inn i dette. 

Anonymkode: 2833b...702

Skrevet
36 minutes ago, Anonym bruker said:

Åpen og redelig, men du må gjerne gå bak ryggen på kollegaene dine?

Anonymkode: 1e441...f8b

Hun vil sikkert fortelle om dette i plenum 😉

Anonymkode: 49d07...886

Skrevet

Hvorfor tenker du at du vil si dette til sjefen HI? Hva vil du egentlig tjene på det? 

Skrevet

Herregud nei. Tenk at du vurderer det. Kan ikke skjønne annet enn at du allerede misliker henne...? 

Anonymkode: b312d...bf3

Skrevet

Jeg sladrer ikke. Jeg er voksen. 

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke. Å sladre om noe så viktig for din kollega burde du holde deg for god for, ikke gjem deg bak at du vil være så ærlig og redelig

Anonymkode: 98a02...12e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...