Gå til innhold

Noen som kjenner seg ( sin fem åring) i dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt frustrert nå. Min femåring er veldig opptatt av spill på Ipad og kunne nok tenkt seg å bare holde på med det. Lite interessert i lek, også skolerelaterte ting. Han har som regel vært en rolig gutt, men siste måneder er det mye mer uro, løping og krangling med storesøster. Litt slitsom med andre ord🙈

Anonymkode: e5f95...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt iPaden. Kan være det stresser og hemmer mer enn det er positivt. Verdt å prøve en periode i alle fall☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPaden gir ingen stimulanse. Ta vekk iPaden. Han må stimuleres ved lek, musikk, bøker osv. 

Mangel på stimulans gir aggresjon 

Anonymkode: 15888...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her løste det seg ved å ta bort all spilling helt. Både han og vi fikk tilbake hverdagen. Nå er han tilbake til normalen. Altså rolig, kreativ, og har fått tilbake de gamle interessene sine, som biler, legobygging, sykling, trampoline osv 

Anonymkode: e58cf...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre. Regn med protester og masing i starten. Etter en stund kommer fantasien, utforskertrangen og initiativet snikende igjen😊

Anonymkode: 498a6...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle skrive det samme som de andre her. Fjern iPaden! Det tar kanskje noen dager med syting, men så skal du se at du får noen andre barn som leker og koser seg sammen! :)

Anonymkode: 0f124...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her løste det seg ved å ta bort all spilling helt. Både han og vi fikk tilbake hverdagen. Nå er han tilbake til normalen. Altså rolig, kreativ, og har fått tilbake de gamle interessene sine, som biler, legobygging, sykling, trampoline osv 

Anonymkode: e58cf...408

Har dere holdt det slik altså at han ikke har tilgang til ipad i det hele tatt? Jeg skjønner det dere sier og det er nok det eneste riktige, men blir tøft. 

Anonymkode: e5f95...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min femåring har ikke tilgang på iPad. Har hatt litt i forbindelse med feks ferier og da med eldre fettere/kusiner. Og da blir hun sånn...kun spill som interesserer, mas om brett/skjerm non stop. Så her har vi ikke tilgang. Tar noen dager så glemmer hun det og begynner å leke, perle osv med alt det andre vi har i hus. 

Anonymkode: b7c5f...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min femåring ser kun på Barne-TV. iPad gikk i stykker for et år siden så vi har ikke kjøpt ny. Og han er i en slik urolig fase du beskriver nå. Krangling med søsken osv. Hva skal jeg henge det på som ikke har iPad å skylde på?

Jeg tror han er litt urolig fordi det er siste år i barnehage, skoleforberedelser i barnehagen og litt usikkerhet og uro i kroppen på hva kommer nå. Noen dager er han stolt av å være størst i barnehagen og andre ganger er han veldig sår på det. 

Husker eldste også hadde en slik periode siste periode av barnehagelivet. Hun forsto ikke alt, hørte noen bruddstykker av ting og koblet feil. Blant annet trodde hun at det ikke var noen voksne tilstede når det var friminutt og hun lurte fælt på hvordan hun skulle klare seg om hun trengte hjelp med noe.

Helt enig i at for mye skjermtid kan ha negativ effektiv på ungene, men ikke tro det bare er derfor. Mye skjer i en barne kropp og i et barnesinn, endring i adferd må følges opp med å snakke, ikke bare ta fra de iPad og sette de foran legokassa. 

Anonymkode: 73aac...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...