Gå til innhold

Barn vondt i den ene armhulen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min får fra tid til annen vondt i den ene armhulen. Det er ikke konstant vondt, men det er veldig ømt å bli tatt der/løftet under armen.

 

Hva kan dette være? Har sett det kan ha sammenheng med forkjølelser osv... Men blir like vel litt bekymret. «Kreft» kommer jo opp ved hvert er symptom-søk på Google 😅 

 

Hun er 4 år og ellers frisk og rask.

Anonymkode: 60f06...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skader ikke å ta en telefon til legekontoret for å forhøre seg. Mest sannsynlig noe med lymfene, men mindre sannsynlig at det er noe alvorlig! Kjenner du noe under der, en kul etc? 
 

Jeg fikk en skikkelig støkk i fjor. Sønnen, som da var syv år, hadde fått en kul i bakhodet som hadde vært der veldig lenge, den var stor (kanskje 5-6 cm i bredde), kunne ikke flyttes på og var ikke øm. Den var med andre ord helt klassisk for «farlig kul». Dro til lege, han ble også bekymret og bestilte utvidet blodprøve.

Tre dager etterpå ringte legen meg, og fortalte at det var bekymrende avvik på prøvene. Hjerter forsvant ned i magen og bakken ble borte under beina på meg. Var på golfbanen men ungen, og måtte bare late som alt var helt ok. Fikk beskjed om å komme inn dagen etter til legen, og de neste minuttene er litt uklare. Husker jeg ble stående å se på ungen og smile, for hadde jeg ikke smilt hadde jeg begynt å hylgrine. 20 min senere ringer legen igjen «nå har jeg fått svar på flere prøver, han har kyssesyken! Vi tar noen kontrollprøver om noen uker, men jeg er 99% sikker på at det er det som er grunnen til både kul og prøvesvar». Klarer ikke forklare lettelsen engang, det ble en ekstra bolle i kiosken på ungen og noen veldig lange klemmer fra mor 😅

Det jeg skal frem til er at det som oftest er noe «ufarlig», selv i de tilfellene det kan virke ganske skummelt.

 

Men, jeg ville som sagt tatt en telefon til legen for å høre, eventuelt bestilt en time :)

Lykke til, regner med det er noe helt ufarlig, men håper også at dere finner ut av HVA det er slik at jenta kan få slippe å ha vondt.

Anonymkode: fa53c...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ❤️ Godt det ikke var noe farlig med gutten din. Det er så grusomt når man blir så engstelig sånn. 
 

Jeg får ta en telefon eller bestille en time ja. Får ikke lov til å kjenne der av henne når det gjør vondt. Men kan prøve mens hun sover.

 

Hi

Anonymkode: 60f06...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...