Gå til innhold

"Vår temperatur er ikke på 37 grader"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har 35,5 som normaltemperatur. Enig i at grensa for feber bør justeres ja. 

Anonymkode: 3b5b9...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittet hadde vel gått ned med 0,3 grader, så ikke så mye akkurat.

Min normaltemperatur er nærmere 36,5, men mannen min er varmere, alltid varm å ta på for meg.

Anonymkode: bc618...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og 36 grader. Og er jeg syk, og har 38 i feber, så mener jo legene at da er man nesten ikke syk. Men for meg er det mye. Høyeste feber jeg har hatt var 39.0, da hadde jeg lungebetennelse og bihulebetennelse. Ble lagt inn på sykehuset da.

Anonymkode: 7dfd4...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum at jeg sa på legevakta at sønnen min hadde normaltemperatur på 36,4 grader, og mente derfor at han hadde feber da han målte 37,5. Grunnen til at jeg tok kontakt var fordi han hadde tatt en ganske omfattende operasjon dagen før, med beskjed om å ringe øyeblikkelig ved antydning til feber. Da lo de jammen godt av meg og stemplet meg som hysterisk mor. Det endte med at han ble styggdårlig og måtte ha flere runder med penicillin, da vi fikk tak i operasjonstannlegen neste dag. Han var mildt sagt irritert på legevakta...

Anonymkode: b99c7...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og rundt 36,5 og får jeg f.eks 37,7 så føler jeg meg dårlig, frysninger osv, så for meg så sier jeg feber.

Anonymkode: 9e145...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ofte krasj. Min temperatur er på 35,2 og ene barnet sin er på 37,9. Jeg fyrer og fyrer og hun døøøøør av varme

Anonymkode: 47923...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var så dum at jeg sa på legevakta at sønnen min hadde normaltemperatur på 36,4 grader, og mente derfor at han hadde feber da han målte 37,5. Grunnen til at jeg tok kontakt var fordi han hadde tatt en ganske omfattende operasjon dagen før, med beskjed om å ringe øyeblikkelig ved antydning til feber. Da lo de jammen godt av meg og stemplet meg som hysterisk mor. Det endte med at han ble styggdårlig og måtte ha flere runder med penicillin, da vi fikk tak i operasjonstannlegen neste dag. Han var mildt sagt irritert på legevakta...

Anonymkode: b99c7...ff0

Håper dere skrev klage mtp de som kommer etter dere. 

Anonymkode: ef59e...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normaltemp på 36,4 og blir styggdårlig av å ha 38 i feber. Ungen min ligger rett over 37 til vanlig og kan ha nærmere 39 i feber før han begynner å bli slapp. 

Anonymkode: 974da...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normaltemperatur på 35,5, og føler meg ordentlig syk når jeg bikker 37 grader. Da jeg ble målt til 40 grader, trodde jeg faktisk at jeg skulle dø.

Anonymkode: 0f5ce...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper leger tar til seg dette også, for jeg har flere ganger opplevd å bli avfeid når jeg har vært ganske så syk fordi jeg "ikke har feber", dvs. ligget under 38. Men når jeg har over 37,5 blir jeg dårlig. Ligger jeg på 37,7 - 37,9 så har jeg alle symptomer på feber, fryser, skjelver, verking i kroppen, veldig slapp.

Selv med kjent dårlig immunforsvar så opplever jeg å bli avvist på legevakt når jeg trenger å få sjekket om jeg har en behandlingskrevende infeksjon, "for du har ikke feber, vet du". Og da har det flere ganger utviklet seg til lungebetennelse som det har tatt måneder å komme seg etter. Unødvendig om de hadde tatt prøver med det samme.

Anonymkode: d68c4...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på 35.7-36.5 som normaltemp, og opplever som flere andre her at jeg får feber fra 37.5 og oppover. Har opplevd én gang at de lo av meg på legevakta når jeg nevnte dette med normaltemp, etter det har jeg rett og slett løyet og sagt at jeg har tatt Paracet og Ibux en time før timen, derfor har den gått ned.

Jeg har svært sjeldent feber, og når det da først kommer er det en skikkelig grunn til det (drar selvfølgelig ikke på legevakta/til lege pga omgangssyke eller forkjølelse), men om feber og dårlig form dukker opp ut av det blå vet jeg at noe er galt.

De tre gangene jeg har jugd har det vært aspirasjonslungebetennelse, infeksjon etter operasjon og blindtarm.

Et tips til dere andre om dere klarer å lyve er å gjøre det samme, da blir man iallfall tatt på alvor!

Anonymkode: a6830...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normaltemp på ca 35,5 grader.

Jeg holdt på å dø av sepsis for noen år siden. Da jeg i hui og hast ble innlagt hadde jeg CRP på 690, frostrier og temperatur på 37,8. Organene mine var begynt å svikte. I 3 dager svevde jeg mellom liv og død. Høyeste temperatur målt de ukene jeg var innlagt var 38,3 rektalt. 

Anonymkode: 92d4e...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har normaltemp på ca 35,5 grader.

Jeg holdt på å dø av sepsis for noen år siden. Da jeg i hui og hast ble innlagt hadde jeg CRP på 690, frostrier og temperatur på 37,8. Organene mine var begynt å svikte. I 3 dager svevde jeg mellom liv og død. Høyeste temperatur målt de ukene jeg var innlagt var 38,3 rektalt. 

Anonymkode: 92d4e...956

Shit. Skummelt. Takk for at du deler. Hilsen ei anna med 35,5 i normaltemp. 

Anonymkode: 3b5b9...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nrk.no/urix/normal-kroppstemperatur-er-lavere-na-1.14862353

 

Godt å høre at man er normal! Min kroppstemperatur er på ca 36. 

Kanskje grensa for feber bør justeres?

Anonymkode: 40fe0...24b

Ja, jeg har som regel ikke feber ved halsbetennelse og bihulebetennelse, men fryser og har CRP på 140. Kommer inn til min lege med en gang da jeg vet tegna på det, men sliter viss jeg skal til legevakt...

Anonymkode: 5f0f1...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har normaltemperatur på 35,5, og føler meg ordentlig syk når jeg bikker 37 grader. Da jeg ble målt til 40 grader, trodde jeg faktisk at jeg skulle dø.

Anonymkode: 0f5ce...7b3

Det forstår jeg. Men 40 grader er jo fortsatt 40 grader fysisk. Dvs ikke farligere for oss med lavere kroppstemp. enn for andre kun basert på det.

Anonymkode: 40fe0...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...