Gå til innhold

Hva trenger jeg til babyen som kommer i mars?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye av hver klesstr? Vognpose? Votter, luer, sokker? Hjelp en førstegangs som også ikke vil ut med masse penger uten å få brukt for alt 🤓

Anonymkode: c66c3...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye av hver klesstr? Vognpose? Votter, luer, sokker? Hjelp en førstegangs som også ikke vil ut med masse penger uten å få brukt for alt 🤓

Anonymkode: c66c3...be0

Keep it simple! 
Bodyer og bukser, gjerne omslagsbodyer, blir brukt aller mest her i huset. Har du fem av hver, så er du innafor. Kanskje et eller to sett med ullundertøy, mars kan være kald. 
Gulpekluter kan det også være greit å ha noen av. 

Sokker trenger du ikke mange par av. Vi har drøssevis etter storesøsken, men veksler mellom to par som sitter godt (Det er det nemlig nesten ingen sokker som gjør på de små...). 
Én lue, et par votter holder i massevis. 
Ulldress til å ha i vogna har vi selv om vi har pose. Vognpose er stort ja! 


Vi har også bilstolpose, den er gull. Da slipper du av og på med masse klær i bilen.

 
Et litt stort og godt strikka teppe er gull verdt. Vårt er med overalt; i senga, i vogga, i bilen, i vogna, og har vært det siden dag én, masse trygghet for barnet. 

Masse masse lykke til! Kos deg! 😊

Anonymkode: 08c5d...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer forresten sikkert til å få litt klær i barselgaver. Da kjøper ofte folk litt større størrelser, så 56 (og noe 50 til sistemann) har vi stort sett kjøpt selv. 

Anonymkode: 08c5d...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp begge to 🤗 Dette er vanskelig for en som er ny i gamet og som leser om alle tips på nett 😂

Anonymkode: c66c3...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye av hver klesstr? Vognpose? Votter, luer, sokker? Hjelp en førstegangs som også ikke vil ut med masse penger uten å få brukt for alt 🤓

Anonymkode: c66c3...be0

Du minner meg om en jeg kjenner som skal ha i mars😅

 

 

Vognpose, ja. Men ikke for tyll. Ville kjøpt klær på salg nå! :) De gulper og bæsjer på seg "hele tiden", så ville hatt nok skift for å si det sånn... 

Klorevotter kommer godt med. Vi hadde dress med votter man kunne brette opp! 

Anonymkode: db46b...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du minner meg om en jeg kjenner som skal ha i mars😅

 

 

Vognpose, ja. Men ikke for tyll. Ville kjøpt klær på salg nå! :) De gulper og bæsjer på seg "hele tiden", så ville hatt nok skift for å si det sånn... 

Klorevotter kommer godt med. Vi hadde dress med votter man kunne brette opp! 

Anonymkode: db46b...a63

TYKK... Selvsagt skal du ikke ha vognpose i tyll

Anonymkode: db46b...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som påstår at "fem av alt" holder hadde ikke klart seg lenge her i huset. Alt av tøy ble bæsjet, tisset og gulpet på hele dagen, og jeg skiftet body og strømpebukse sikkert 7-8 ganger om dagen i begynnelsen. Måtte ha minst 15 av hvert for å slippe klesvask flere ganger om dagen. Hel pysj er også greit å ha noen av. 

Jeg ville også hatt to sett med lue og votter, av samme grunn. Min kunne finne på å sutte på tommelen gjennom votten, og da var det greit å ha et ekstra par når det første ble vått. Ulldress er fint, og vognpose, men den trenger ikke å være så tykk - babyen har jo klær på inni posen. Et korthåret lammeskinn er også deilig å ligge på for de små 😊 

Ellers kan det være greit å huske på at butikkene er åpne også etter at babyen har blitt født, så det går fint å ta ting litt etter hvert! 😄 

Anonymkode: 2c060...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som påstår at "fem av alt" holder hadde ikke klart seg lenge her i huset. Alt av tøy ble bæsjet, tisset og gulpet på hele dagen, og jeg skiftet body og strømpebukse sikkert 7-8 ganger om dagen i begynnelsen. Måtte ha minst 15 av hvert for å slippe klesvask flere ganger om dagen. Hel pysj er også greit å ha noen av. 

Jeg ville også hatt to sett med lue og votter, av samme grunn. Min kunne finne på å sutte på tommelen gjennom votten, og da var det greit å ha et ekstra par når det første ble vått. Ulldress er fint, og vognpose, men den trenger ikke å være så tykk - babyen har jo klær på inni posen. Et korthåret lammeskinn er også deilig å ligge på for de små 😊 

Ellers kan det være greit å huske på at butikkene er åpne også etter at babyen har blitt født, så det går fint å ta ting litt etter hvert! 😄 

Anonymkode: 2c060...bb6

Men det er NÅ det er billig da 😅 Jeg kjøpte 2 bodyer og 2 bukser for 160kr. 

Anonymkode: db46b...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Anonym bruker said:

Du minner meg om en jeg kjenner som skal ha i mars😅

 

 

Vognpose, ja. Men ikke for tyll. Ville kjøpt klær på salg nå! :) De gulper og bæsjer på seg "hele tiden", så ville hatt nok skift for å si det sånn... 

Klorevotter kommer godt med. Vi hadde dress med votter man kunne brette opp! 

Anonymkode: db46b...a63

Jasså? Kanskje vi kjenner hverandre 😅

Takk for tips alle. Har mest arvet. Kjøpt strømpebukser i ull bare. Samt vognpose. 

Anonymkode: c66c3...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...