Gå til innhold

3. Klassing som ikke kan lese


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er bekymra for 3. Klassingen min. Vi ser at det går lite fagligt fremover med gutten. Han har lærevansker, språkvansker (uttalevansker) ADHD,og autisme og spesped/assistent med seg på seg 100 % på skulen. Han har lekser på nettbrett i Norsk og matte, hovedsakelig tellestreker,  talla (er på tall 11 nå), klokka og litt enkel mattestykker og i norsk er det gjenkjenning av bokstaver og ord som han skal sette ring rundt. Han treng ein god del hjelp med norskleksa. Han skal i lese enkle setninger, men disse husker han bare. 

Jeg spurte han idag om han var redd for at han ikke kunne lese og om han synes det var dumt. Nei, det gjorde ingenting det svarte han. Hva gjør vi? Vil det løse seg av seg selv?

Anonymkode: dc2d9...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en 5. klassing som har autisme. Hun leser litt, men absolutt ikke bra. Ligger langt bak de andre i klassen. Men jeg tenker at hun må bare få ta ting i sitt tempo, hovedsaken er at hun lærer NOE. Har også assistent 100 %. I tillegg er hun mye borte fra skolen (vært 2 dager i uka den siste tiden...), for hun blir sliten av alt. 

La han få lære i sitt eget tempo. 🙂

Anonymkode: d81e7...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...