Gå til innhold

Lyver du noen ganger om høyden til barna dine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har inne kan man jo skrive hva som helst. Og det ser ut til at 80% av Norges tiåringer er over 160 om man går ut fra hva mange skriver om høyden til barna sine. Jeg har en datter på 11 som er 163 høy. Det er ingen i klassen hennes som er høyere. Men her inne kan det virke som at det er helt gjennomsnittlig. Samme gjelder sønnen min på 9. Han er 152 høy. Lengste i klassen. Likevel ser jeg at om man skal gå ut i fra dette forumet og at ingen lyver, så ligger han under snittet. Ved målinger på helsestasjonen da barna var små, ble det sagt at de var uvanlig lange hele tiden også, så det er tydelig at de ikke vet noe som helst. De har begge tatt røntgen og er målt til å bli 185 og 198 høye. Har vært borti flere mødre som legger på 5-10 cm på barna sine også og kan virkelig ikke forstå trangen til det. 
 

Så, legger du på noen ekstra cm?

Anonymkode: 559fc...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det lyver jeg om hver dag. 

Det, og øyenfargen deres. 

 

...Kjære deg, dette er virkelig ikke noe å tenke på?

Anonymkode: 98eb1...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skulle man lyve om det??

Anonymkode: 53bcb...38b

Det lurer jeg også på. Men opplever jo at folk gjør det likevel

Anonymkode: 559fc...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det lyver jeg om hver dag. 

Det, og øyenfargen deres. 

 

...Kjære deg, dette er virkelig ikke noe å tenke på?

Anonymkode: 98eb1...2e5

Jo! Jeg går og tenker på dette hele tiden. Det, og at folk lyver om kunnskapene til barna sine.

Det var noe jeg kom på og dermed spurte jeg. Det er ikke noe som tar spesielt stor plass i hverdagen min.

Anonymkode: 559fc...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, i så fall har det vært et uhell. Tiåringen min er i hvert fall under 1,40.

Anonymkode: e0ce1...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg ser ingen grunn til å lyve om det.. 

Jeg har ei jente i 7.klasse som er 148 cm. Ganske lita og tynn, men ikke kortest i klassen. Regner med hun kommer til å vokse mye i de neste par årene for hun har akkurat kommet i puberteten. 

Bestevenninnen derimot er 178 cm og høyere enn meg. Hun har både pupper og mensen, og et en stor jente. 

Veldig stor forskjell på dem i denne alderen, noen er jo ferdig utvokst allerede på barneskolen mens andre vokser hele ungdomsskolen. 

Det er flere jenter i klassen hennes som er godt over 160, sikkert nærmere 170 høye. Men nå er de 12 år da, et år eldre enn din jente 

Anonymkode: 979ea...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Men reagerer på at du har fått hørt dine er unaturlig lange? Min tredeklassing (8 1/2 år) er 159 cm. Aldri fått høre på helsestasjonen at han er for lang? Men jeg ser det jo i forhold til de andre guttene i klassen.

Anonymkode: 6bddc...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? Men reagerer på at du har fått hørt dine er unaturlig lange? Min tredeklassing (8 1/2 år) er 159 cm. Aldri fått høre på helsestasjonen at han er for lang? Men jeg ser det jo i forhold til de andre guttene i klassen.

Anonymkode: 6bddc...d6f

Aldri fått høre at noen av mine er for lange heller. Men at de var uvanlig lange som små

Anonymkode: 559fc...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? Men reagerer på at du har fått hørt dine er unaturlig lange? Min tredeklassing (8 1/2 år) er 159 cm. Aldri fått høre på helsestasjonen at han er for lang? Men jeg ser det jo i forhold til de andre guttene i klassen.

Anonymkode: 6bddc...d6f

De ser vel bare på at han følger sin egen kurve?

Eldste sønnen min var veldig lang i barnehagen og barneskolen. Lengst i klassen da de begynte på skolen og var lengst i klassen sikkert til 6.klasse.

Men så begynte de andre guttene å vokse og da stagnerte min sønn litt. Han vokste veldig sakte fra 6. til 9.klasse, så hadde han et siste byks hvor han vokste mye på et skoleår, også har han ikke vokst siden. Han er nå 19 år og 185 cm høy, så han ble ikke akkurat kjempehøy som voksen, helt gjennomsnittlig, og mange av kameratene som var kortere enn han på barneskolen tok han igjen :)

Barn vokser i rykk og napp.

Anonymkode: 979ea...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyver ikke med vilje i alle fall. Jeg sier at 8-åringen min er 140 cm basert på at han akkurat såvidt kom under måleren på tusenfryd i sommer, og jeg regner med han har vokst et par cm siden da. Men det kan jo hende jeg bommer med 2-3 cm.

Anonymkode: 3d18d...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri. Derimot har jeg et barn som alltid har vært gøy. Nå blir han snart 18 år og er 1.96 m.

10-åringen min er derimot litt liten, hun er 10,5 år og rundt 141 cm.

Anonymkode: c7b16...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også dette et rart:) men tror det er litt som i tråder hvor folk spør hvor mye man har på sparekontoen. Kun de med flotte summer svarer. Altså folk som syntes det er stas å ha høye barn av er grunn. Min 11,5 åring er 165 cm, alltid vært blant de høyeste, men ser nå at noen jenter og enklere av guttene er omtrent like høye og min har stagnert litt. Minste på 10 år er ca 150 og ganske gjennomsnittlig i forhold til kompisene. Det går i rykk og napp:)

Anonymkode: 8d5fe...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, aldri. Derimot har jeg et barn som alltid har vært gøy. Nå blir han snart 18 år og er 1.96 m.

10-åringen min er derimot litt liten, hun er 10,5 år og rundt 141 cm.

Anonymkode: c7b16...684

Er ikke hun noe gøy? Måtte bare🤣

Anonymkode: 53bcb...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er nettop fylt 10 år og 125. Han er veldig liten, driver med kampsport og konkurranse og han er ikke alltid så liten i forhold til de han konkurrerer i mot. Har stor talent og vinner det meste faktisk :)

Anonymkode: 189d6...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ingen grunn til. 

Men stusser over at du fikk høre at dine var usedvanlig høye for alderen? De har nemlig aldri nevnt noe på min som siden fødsel har vært lengre en snittet. Siden bhg har han vært 5-10cm høyere en de andre.

Nå i 2. Klasse er han godt over 140cm, og rager et hode over de andre barna. Har familiemedlemmer på slutten av barneskolen som er like høye, men de er sikkert i lavere sjiktet av snittet igjen 🤷‍♀️ Men aldri tenkt at det er usedvanlig høyt. Eneste som gjør at jeg tenker på det nå og da er at han ofte blir tatt for å være eldre en han er, og spesielt som mindre kunne det gjøre at forventningene ikke sto i stil med faktisk alder. 

Har en til, som har vært helt på snittet hele veien. 

Anonymkode: 0eb94...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det viktig for deg at barna dine er høyest? Ser ikke noen annen grunn til at dette er noe å være opptatt av.

Og svarene du får på dette forumet, er ikke representative for hele Norges befolkning. Det skjønner du vel?

Anonymkode: 1572e...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja. Jeg lyver om alt her inne. Lengde, vekt, skostørrelse og klær. Ungene mine passer ikke malen min så da juger jeg.

 

Anonymkode: ecf59...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo nylig en tråd her om hvor lange 12 åringene var, og var jo stor variasjon på hva folk svarte der. Var både lange, korte og normalt høye barn der. Jeg ser virkelig ikke noe poeng å lyve på høyden til barna.

Anonymkode: b1852...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har inne kan man jo skrive hva som helst. Og det ser ut til at 80% av Norges tiåringer er over 160 om man går ut fra hva mange skriver om høyden til barna sine. Jeg har en datter på 11 som er 163 høy. Det er ingen i klassen hennes som er høyere. Men her inne kan det virke som at det er helt gjennomsnittlig. Samme gjelder sønnen min på 9. Han er 152 høy. Lengste i klassen. Likevel ser jeg at om man skal gå ut i fra dette forumet og at ingen lyver, så ligger han under snittet. Ved målinger på helsestasjonen da barna var små, ble det sagt at de var uvanlig lange hele tiden også, så det er tydelig at de ikke vet noe som helst. De har begge tatt røntgen og er målt til å bli 185 og 198 høye. Har vært borti flere mødre som legger på 5-10 cm på barna sine også og kan virkelig ikke forstå trangen til det. 
 

Så, legger du på noen ekstra cm?

Anonymkode: 559fc...3e1

For et teit søksmål, hvorfor er dette et tema? 

Anonymkode: b3edc...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei? Men ser at mange med høye barn svarer på tråden. Naturlig nok, da man  som regel har ganske god oversikt dersom man har barn som er spesielt høye. Det samme gjelder vel for dem som har lave barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke hun noe gøy? Måtte bare🤣

Anonymkode: 53bcb...38b

Hun har jo alltid vært gøy.. måtte bare. .

Anonymkode: 77590...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For et teit søksmål, hvorfor er dette et tema? 

Anonymkode: b3edc...014

Tror ikke hun tenker å saksøke noen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why? Fordi det ville vært fint om barnet falt ut av en karusell på Tusenfryd? 
Nei. 

Anonymkode: 16e0f...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...