Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Ppt mener barnet er forsinket i utvikling . Hele verden raser sammen for meg, men tar meg sammen fordi jeg må. Barnefar er urimelig og vil ikke være med på møter etc for han orker ikke høre mer negativt. Jeg må ta alt alene i tillegg til den sorgen jeg føler på, er jo så redd for en psykisk utv. hemmet diagnose dere andre med forsinkede barn, tok de etterhvert igjen de jevnaldrende? Anonymkode: f944d...ba7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 Det er en million grunner til at et barn kan være sent ute i utviklingen, alt fra nedsatt hørsel til som du sier psykisk utviklingshemning, men ikke glem at det et utrolig mange ting mellom der som kan være grunnen. Sorgprosessen over å få et barn som krever litt ekstra er også ganske forskjellig fra menn til kvinner. Kvinner har det med å finne frem tigermamma med en gang og slåss for barnet sitt, mens mange menn setter på seg skylapper og nekter innse sånn med det første og heller tenke at det i ordner seg nok bare barnet får litt mer tid. Mitt råd til deg er å ikke ta sorgen på forskudd, og gi mannen rom for å være litt senere enn deg med å innse realiteten. Dere er begge foreldre, dere elsker begge barnet og dere ønsker begge det beste for fremtiden til den lille. Pappaen kan ikke stikke hodet helt under en stein, men det hjelper nok ikke å bli sint må han. Han trenger kanskje noen å snakke med? Anonymkode: 3d611...91a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 Jeg var sent utviklet fordi jeg hørte dårlig i mange år. Hørselen ble ordnet ved å sette inn dren og jeg fikk spesialundervisning de 2 første årene på barneskolen, da mente de at jeg hadde tatt igjen de andre og jeg ble flyttet over i ordinær klasse. Anonymkode: a6596...f98
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var sent utviklet fordi jeg hørte dårlig i mange år. Hørselen ble ordnet ved å sette inn dren og jeg fikk spesialundervisning de 2 første årene på barneskolen, da mente de at jeg hadde tatt igjen de andre og jeg ble flyttet over i ordinær klasse. Anonymkode: a6596...f98 Barnet hører godt etter å få satt inn dren for ca 8 mnd siden. Men har hørt lite fra alder 1-2,5 år. Anonymkode: f944d...ba7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Skrevet 15. januar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet hører godt etter å få satt inn dren for ca 8 mnd siden. Men har hørt lite fra alder 1-2,5 år. Anonymkode: f944d...ba7 Hvis det er likt som hos meg, blir det bra med riktig oppfølging.😊 Og si til faren at du vil at han skal være med på prosessen med ppt, ikke minst for at dere skal kunne støtte hverandre, men også for å stille opp for barnet. Anonymkode: a6596...f98
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #6 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er likt som hos meg, blir det bra med riktig oppfølging.😊 Og si til faren at du vil at han skal være med på prosessen med ppt, ikke minst for at dere skal kunne støtte hverandre, men også for å stille opp for barnet. Anonymkode: a6596...f98 Håper du har rett. Jeg synes dette er så grusomt vanskelig .. Anonymkode: f944d...ba7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #7 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Barnet hører godt etter å få satt inn dren for ca 8 mnd siden. Men har hørt lite fra alder 1-2,5 år. Anonymkode: f944d...ba7 Det er viktige år. Så du vil nok måtte smøre deg med tålmodighet, gi barnet tid til å innhente de andre. Og ikke krisemaksimer! Anonymkode: f0b64...f15
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #8 Skrevet 15. januar 2020 "Barnefar" og du, er dere i et forhold eller ikke? Jeg skjønner godt at kommunikasjonen om noe så krevende som dette kan være vanskelig, særlig hvis dere ikke er i et forhold. Det høres tøft ut. Varme tanker til deg. Anonymkode: a9707...0e0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #9 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er viktige år. Så du vil nok måtte smøre deg med tålmodighet, gi barnet tid til å innhente de andre. Og ikke krisemaksimer! Anonymkode: f0b64...f15 Prøver å ikke krisemaksimere, men det er så vanskelig . Ser jo at barnet henger etter, men at det er så ille som ppt vil ha det til trodde jeg ikke Anonymkode: f944d...ba7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2020 #10 Skrevet 15. januar 2020 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Barnefar" og du, er dere i et forhold eller ikke? Jeg skjønner godt at kommunikasjonen om noe så krevende som dette kan være vanskelig, særlig hvis dere ikke er i et forhold. Det høres tøft ut. Varme tanker til deg. Anonymkode: a9707...0e0 Nei vi er ikke sammen, en av grunnene til det ble slutt var hans evne til å stikke når ting ble litt tøft. Men vi samarbeider heldigvis ganske bra ellers. Takk for varme tanker. Anonymkode: f944d...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå