Gå til innhold

Tennene mine sitter for tett mot hverandre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er et uvanlig problem, men mine tenner sitter så tett på hverandre at det ikke er noe mellomrom. De sitter så tett at hvis jeg bruker tanntråd begynner jeg å blø i tannkjøttet siden den slår nedi når jeg endelig får tråden mellom tennene, og ofte ryker tråden mellom dem. Selv den tynneste tråden. Mellomromsbørster er ikke sjans. 

Hvis jeg for eksempel spiser et eple og får en bitte liten bit av skallet mellom tennene gjør det så vondt! Det strammer i hele tannraden og jeg blir øm og sår i hele kjevepartiet, både inni munn og utenpå. 

Er det noe man kan gjøre? Går jo ikke an å flytte på tennene heller ...

Anonymkode: d65fe...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går an å flytte tenner, jo, det er jo hele poenget med regulering. Om det er for å rette opp skjeve tenner eller trekke sammen for å minske mellomrom flytter man jo på tennene ;)

 

Har du tatt opp problemstillingen med tannlege?

Anonymkode: f0677...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok like vanlig som det motsatte. Dvs det er nok enda vanligere enn å ha stort mellomrom.
 

Selv har jeg et akkurat så lite mellomrom, slik at det bare ser ut som en sort liten prikk midt på mellom tennene. På denne måten ser det ut som jeg har et frø eller annen matbit mellom tennene. Har kjempekomplekser for dette. Det kommer også lett misfarging mellom tennene. Så jeg har lyst å gå å få dette fikset, selv om det nok blir svært dyrt. Misunner sånne som deg som har tette fortenner:)

Anonymkode: fdacd...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...