Gå til innhold

Utredning ADD


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ene ungdommen vår skal utredes for ADD. Vi skal ha en samtale sammen, deretter skal ungdommen ha tre alene. Til slitt skal vi ha en tilbakemeldingssamtale.

Hun er veldig nervøs for prosessen, og har spurt mye (vi fikk innkallelse i går). Hva kan hun forvente? Hva skjer på disse samtalene?

Videre har hun tidvis vært veldig temperamentsfull. Vi har tolket det som hormonell. Kan dette være en form for «anfall»/ frustrasjon i forbindelse med evt ADD? I disse periodene, har hun vært ekstremt sint på oss foreldre. Hun har anklaget oss for psykisk mishandling om vi har hevet stemmen mot henne, feks. Vi har hatt god dialog med skolen hele tiden, det her vært til stor hjelp. I etterkant av slike episoder kommer hun ofte og ber om unnskyldning, når hun har roet seg ned. Er dette tegn på ADD tenker dere? Noen som har erfaring?

Anonymkode: c1c77...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun må være forberedt på mange spørsmål som hun kanskje opplever som litt personlige. Vår 10-åring ble veldig satt ut over at de spurte så mye rundt følelser hun anser som private og nektet til slutt å svare. Jeg ser at vi burde forberedt henne bedre. Selv synes jeg ikke spørsmålene var så nærgående, men de tar jo tak i det som er viktig for å kunne sette rett diagnose, som hvordan hun føler at tankene er, hvordan hun opplever en skoledag, relasjoner til andre osv.

Ekstra ustabilt humør er absolutt vanlig hos barn og unge med ADHD, uansett om det er kombinert type eller uoppmerksom type (såkalt add).

Anonymkode: 20b92...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun må være forberedt på mange spørsmål som hun kanskje opplever som litt personlige. Vår 10-åring ble veldig satt ut over at de spurte så mye rundt følelser hun anser som private og nektet til slutt å svare. Jeg ser at vi burde forberedt henne bedre. Selv synes jeg ikke spørsmålene var så nærgående, men de tar jo tak i det som er viktig for å kunne sette rett diagnose, som hvordan hun føler at tankene er, hvordan hun opplever en skoledag, relasjoner til andre osv.

Ekstra ustabilt humør er absolutt vanlig hos barn og unge med ADHD, uansett om det er kombinert type eller uoppmerksom type (såkalt add).

Anonymkode: 20b92...17b

Takk for svar! Var dere med på alle samtalene? Er det mye de samme spørsmålene som går igjen på hver samtale? Eller vil de ulike samtalene ha hver sitt tema? Vil de kjøre noen form for testing også, eller er det kun samtaler? hi

Anonymkode: c1c77...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...