Gå til innhold

Hvor lenge er det "greit" at hunder står ute å bjeffer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En nabohund (ser den ikke, men hører den) har stått å bjeffa i over to timer nå. Konstant. Vet ikke hvor den hører til, har ikke noe lyst til å ta med meg nyfødt baby ut på glatta for å sjekke. Men synes det er ganske drøyt å la en hund stå ute så lenge når det er tydelig at den vil inn. 

Anonymkode: 204e1...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du sier glatta regner jeg med det er kaldt der du bor!? Mulig eierne ikke er hjemme engang, og ingen av de to alternativene er ok: 1. En hund som bjeffer i to timer fordi den vil inn og eierne nekter å slippe den inn. 2. En hund som har blitt satt ut i to timer i kulda mens eierne er borte.

Kan være litt formildende hvis de ikke er klar over at hunden bjeffer, men uansett for lang tid.

Hvis du ikke vet hvor bjeffinga kommer fra engang ville jeg nok vurdert en telefon til Mattilsynet, i det minste bare for å forhøre meg om hva jeg burde gjøre..

Anonymkode: 31160...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten null toleranse når det gjelder bjeffing. Hadde en nabo med hund som bjeffet konstant for noen år siden. Både jeg og flere andre av naboene holdt på å klikke. Spesielt de som jobbet turnus, og som prøvde å sove. La inn klage hos borettslaget, så ble det fort slutt.

Anonymkode: bca2d...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 sekunder. 

Har svært lav terskel på hvor mye bikkja får stå og gneldre, gitt, jeg skal ikke ha nabolagets pest og plage. 

Anonymkode: 2255a...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skjer bare en gang nå å da så synes jeg du bør tåle det. Hvis det ercsåpass langt unna at du ikke er sikkerpå hvilken eiendpm den står på så kan det ikke være så ille.

Det kan være mange grunner til at den bjeffer i dag selv om den ikke pleier gjøre det. Om det er noe som gjentar seg mange ganger synes jeg heller du skal finne ut hvor de står og si fra. Jeg synes det er omtrent som motorsagbruk eller bråkete oppussing på en søndag. Skjer det en gang er det greit, om det blir mange ganger er det ok å si fra.

Anonymkode: e764e...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det der synes jeg er vanskelig. En hund som er bundet alene ute og bjeffer er aldri greit, men hva med en glad hund som leker med barna utenfor og bjeffer litt som en del av leken. Det siste er tilfelle hos oss. Vår hund er ganske verbal og bjeffer en del under lek, men ikke konstant da, og sjeldent mer enn 15-20 min. Er det ok?

Anonymkode: cc1aa...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaget en gang på dette og fikk en overhaling. Kontaktet politiet som sa at man fint måtte finne seg i bjeffing, så lenge det var innenfor klokkeslettene 7-23.

Anonymkode: b305c...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det der synes jeg er vanskelig. En hund som er bundet alene ute og bjeffer er aldri greit, men hva med en glad hund som leker med barna utenfor og bjeffer litt som en del av leken. Det siste er tilfelle hos oss. Vår hund er ganske verbal og bjeffer en del under lek, men ikke konstant da, og sjeldent mer enn 15-20 min. Er det ok?

Anonymkode: cc1aa...8fe

15-20 min med bjeffing? Ugg! Nei!!!

Anonymkode: b7f7b...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det der synes jeg er vanskelig. En hund som er bundet alene ute og bjeffer er aldri greit, men hva med en glad hund som leker med barna utenfor og bjeffer litt som en del av leken. Det siste er tilfelle hos oss. Vår hund er ganske verbal og bjeffer en del under lek, men ikke konstant da, og sjeldent mer enn 15-20 min. Er det ok?

Anonymkode: cc1aa...8fe

Nei 🙈❤️

Anonymkode: fcadf...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på hvor man klager på dette. Naboen her har 2 svære bikkjer, som alltid er ute. Så fikk han seg samboer med x-antall hunder, som ble satt i egen garde ute..så kom det valper gitt🤬 Hver gang noen går forbi huset, er rabalderet i gang. Dag og natt. I tillegg til dyr som går forbi, noe som skjer ofte på bygda. På sommerstid står de to beistene på terrassen, og hopper over gjerdet for å hilse på alle som går forbi😱

Mange har klaget, men ingen når fram..

Anonymkode: 94dc7...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit i nøyaktig null sekunder. Hunder som bjeffer hører til på gårder langt fra folk. 

Anonymkode: d9353...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

15-20 min med bjeffing? Ugg! Nei!!!

Anonymkode: b7f7b...e36

Ikke hele tiden, noen bjeff her og der. 

Anonymkode: cc1aa...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen sin hund står og bjeffer konstant i mange timer på nattetid hvis eier er ute. Jeg ga beskjed om hunden bjeffet konstant og at hunden lider av seperasjonsangst når eier går fra hunden sin. Fikk til svar av naboen at han måtte jo få lov å gå ut. Enkelte skulle ikke få lov til å ha hund tenker jeg da.

Anonymkode: 19aa8...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei venninne har hunden inne mens hun er på jobb fordi hun er redd for at den skal bjeffe. 

Hadde en nabo en gang og da holdt jeg seriøst på å gå til de og klage! De satte ut hunden kl 6 om morgenen og da stod den ute og bjeffet! jævla irriterende når vi prøver å sove! Og eierne var hjemme, så de hørte det garantert. Var fuglehund, så den bjeffet nok på alle fuglene. Har søvnproblemer og våkner veldig lett, og så sovnet eg endelig liksom, men så blir den jævla hunden satt ut og jeg var så sur!!

Anonymkode: e3138...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...