Gå til innhold

Manipulert til og ha kontakt med barnet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har en rar følelse når det kommer til barnets far.. 

Jeg har aldri hatt et godt forhold til barnefar eller andre i hans familie.. som gjør dette extra vanskelig! Når det kommer til minstemann, grunner er fordi dette skjedde så fort.. Vi har aldri vært sammen og jeg fikk møte familien hans bare en gang i graviteten men ellers gikk jeg alene hele graviteten.. 

Han har ikke vært svært aktiv etter hun ble født heller.. Og vær gang han skulle komme så kom hans foreldre med.. Og skulle holde henne hele tiden mens barnefar har bare sittet der..

Det er farmor, farfar som krever 50% eller annen vær helg.. fordi de kom med dette først.. 

Føler faktisk de bruker han får og få dette til.. ikke bare har de skadet barnefar psykisk men holder på å skade meg psykisk og nå.. Av hvordan de manipulerer han til og gå i retten og få det de vil... Er redd dette ikke er gode mennesker til mitt barn..

hilsen 

Anonymkode: 80b2d...e93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du og barnets far? Og barnet?

Om far aldri har barnet særlig så må han først bygge opp et forhold til barnet, og det må han selv gjøre. Først med å møte barnet sammen med deg, så ha barnet noen timer alene, så kanskje en dag alene. Alt dette må skje gradvis og regelmessig slik at barnet får en relasjon til far og blir trygg på far. Når barnet er trygt på far og far viser at han stiller opp og kan være en omsorgsperson, da kan han ha barnet på overnatting. Så må samvær ev. utvides etter det.

Anonymkode: b5a25...118

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er du og barnets far? Og barnet?

Om far aldri har barnet særlig så må han først bygge opp et forhold til barnet, og det må han selv gjøre. Først med å møte barnet sammen med deg, så ha barnet noen timer alene, så kanskje en dag alene. Alt dette må skje gradvis og regelmessig slik at barnet får en relasjon til far og blir trygg på far. Når barnet er trygt på far og far viser at han stiller opp og kan være en omsorgsperson, da kan han ha barnet på overnatting. Så må samvær ev. utvides etter det.

vi er begge 22 og barnet 1,5.

Synes dette er egentlig ganske dumt når det egentlig ikke er barnefar som ønsker dette.. Men gjør det fordi han blir stadig presset til det så farmor, farfar får sine behov.. 

Skrevet

Deg igjen... 

Hva er dette gjentatte hysteriet med at din datters besteforeldre vil delta i hennes liv? 

Hvorfor bærer du frem et barn, når du er så tett at du ikke forstår at barnet er halvt fars slekt? 

Anonymkode: 7e65c...543

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synes dette er egentlig ganske dumt når det egentlig ikke er barnefar som ønsker dette.. Men gjør det fordi han blir stadig presset til det så farmor, farfar får sine behov.. 

Da må du åpne øynene og snu dette rundt: 

Heldige barnet ditt som har engasjerte besteforeldre!

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deg igjen... 

Hva er dette gjentatte hysteriet med at din datters besteforeldre vil delta i hennes liv? 

Hvorfor bærer du frem et barn, når du er så tett at du ikke forstår at barnet er halvt fars slekt? 

Ok noen må roe seg litt ned her.. antar at det er andre selv som har slik situasjon som meg da siden du skriver deg igjen. Her handler det mer om samvær en slekt.. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det du som hadde en tråd om at du ikke egentlig ønsker at far skal ha noe samvær fordi du ikke orker tanken på at du da ser barnet litt mindre?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du åpne øynene og snu dette rundt: 

Heldige barnet ditt som har engasjerte besteforeldre!

men om du hadde vært i min situasjon der besteforeldre faktisk krever og forlanger, truer for og få det. Og nesten vært omsorgssvikt for sin egen sønn.. Hvordan ville du ha stolt på sånne mennesker? ja selvfølgelig skjønner jeg det  er stas med barnebarn. Men man har jo lov og være skeptiske i sånn situasjon! 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du leste det jeg skrev over så må far stille opp over tid og bygge opp en relasjon til barnet slik at barnet blir trygt på ham, først da er det snakk om å ha mer samvær. 50/50 utgår lenge fremover, spesielt om far ikke er interessert.

At ditt barns besteforeldre ønsker å bli kjent med sitt barn, det burde jo være noe du ser på som en fordel for både barnet og deg selv? Du kan få litt barnepass innimellom og barnet blir kjent med sin fars familie selv om far selv kanskje ikke er voksen nok til å ta ansvar.

Besteforeldre kan ikke bestemme hvilket samvær sønnen deres skal ha, det sier seg selv. Sønnen må først vise at han jobber for å få en relasjon til barnet selv.

Men hvorfor vil du ikke ta besteforeldrene skal ha kontakt?

Skrevet

Er du helt alene? Har du familie? Evt. en god venn som kan være der for deg? Sånn som jeg leser det, vil det være godt for deg å ha noen å snakke med om det, lufte hodet. Hva angår samvær, besteforeldrene har ikke krav på noe. Barnefaren må bygge en relasjon over tid før han får noe gjennom i retten. 

Anonymkode: 3f4c6...b65

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er farmor, farfar som krever 50% eller annen vær helg.. fordi de kom med dette først.. 

Føler faktisk de bruker han får og få dette til.. ikke bare har de skadet barnefar psykisk men holder på å skade meg psykisk og nå.. Av hvordan de manipulerer han til og gå i retten og få det de vil... Er redd dette ikke er gode mennesker til mitt barn..

hilsen 

50% er faktisk veldig annerledes enn annen hver helg. Det første er ikke tilrådd, så små barn skal ikke ha delt bosted. Mens annen hver helg er en helt rimelig samværsordning, hvis hun nå etter hvert får møte dem gradvis mer og sakte men sikkert vennes til å være flere timer ad gangen uten deg. Så på sikt må dere begynne å øve på at hun sover der, f eks én natt annen hver uke, og så kan det utvides til hele helgen. Men gradvis. 

Du kan ikke nekte ham å ta sin far og mor inn i samværet hvis det er det han ønsker i de timene han har med barnet. Like lite som du kan nekte ham å la henne møte sine venner, eller en ny kjæreste, eller eventuelle søsken.

Anonymkode: 3dbf9...321

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

men om du hadde vært i min situasjon der besteforeldre faktisk krever og forlanger, truer for og få det. Og nesten vært omsorgssvikt for sin egen sønn.. Hvordan ville du ha stolt på sånne mennesker? ja selvfølgelig skjønner jeg det  er stas med barnebarn. Men man har jo lov og være skeptiske i sånn situasjon! 

Men du må jo bare vise deg voksen. Hvorfor skaffer du deg barn og forpliktelser hvis du ikke klarer å snakke voksent med andre voksne? Når de krever og forlanger sier du selvsagt "dette er en sak mellom meg og barnets far", og gjentar det til de får gnagsår i ørene. Og så tar du samtalen med ham og ikke med besteforeldrene.

Anonymkode: 3dbf9...321

Skrevet

Du har hatt flere tråder om dette. I alle har du fått svar at barnet er ikke ditt, det er faktisk deres barn. At besteforeldrene vil delta i barnets liv er jo flott. Mulig det er de som gjør en innsats for at en umoden far skal få god kontakt med barnet sitt.

Både du og far og ikke minst barnet vil takke farmor og farfar om noen år. da vil dere være modne nok til å se at det besteforeldrene gjør nå er det alle oppegående besteforeldre ville gjort. Få istand en avtale og hjelpe en ung/umoden far til å bli kjent med barnet sitt og ta ansvar. Kanskje de presser han, men hva så? Dette vil nok gjøre at når barnet blir litt større vil kontakten med far bare bli bedre og bedre.

.......til og med dersom barnet må lære seg å spille et instrument!

Anonymkode: 71953...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...