Gå til innhold

Hvilken stil har du hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det i stua di hvis du ser bort fra barnerot og kaffekopper? Hva var det siste du anskaffet og hva ønsker du å gjøre eller endre eller anskaffe om du kan?

 

Anonymkode: e7788...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det siste vi anskaffet var juletre. Det skal ut i løpet av et par dager. Stilen akkurat nå er "jul". Den er ganske gjennomført.

Resten av året tror jeg ikke det finnes noe navn for vår stil. Det er en blanding av det meste med mye farger og gamle og nye ting i blanding.

Anonymkode: ad9d7...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste vi anskaffet var ny TV. Ønsker egentlig å bytte ut det meste av møblene nå. Vi kjøpte billige bruksmøbler da barna var små, meningen var at de skulle tåle litt hard bruk. Sofaen er knekt og spisestuebordet er skikkelig slitt med masse flekker fra maling og diverse som ikke går bort. Det har vært greit, men nå er barna så store, nå har jeg lyst til å få det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går de i svart, hvitt, grått, blått og naturfarger. Har også innslag av gammle småmøbler som en tretønne og en grønn slitt krakk som eg elsker😍Skal male stua og gangen i helga😊 gleder meg. Neste prosjekt er ny spisestue da den vi har er så stygg att jeg blir kvalm😑 mannen skal lage siden han er snekker/tømmrer. Så skal vi ha nytt vitrineskap snart. 😊 og noen nye bilder. Det siste eg kjøpte var vel svarte gardiner. 

Anonymkode: 517b3...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg skaffet var grå fløyelsgardiner, praktiske til å holde sola ute. Stuen er hvit, alle møbler bortsett fra sofaen er i en hvit farge, har noen veldig gamle møbler og noe fra ikea. Har ikke mye pynteting, jeg liker en enkel og ren stil. Har mye bokhyller.

Anonymkode: fdce4...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en overmøblert, rotete «stil», som ikke er en stil. Ingen av oss er interessert i interiør, og mannen samler på «alt», også musikkinstrument som fyller stua. Og bøker! Vi har masse bøker! 
Men vi trives og fin kommer på besøk likevel😅

Anonymkode: 045c7...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig! Nytt, gammelt, farger, mønstre, planter, spesielle gjenstander og fine lamper. Kanskje litt moderne romantisk, hvis jeg må gi det et navn. 

Anonymkode: 54f11...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Personlig! Nytt, gammelt, farger, mønstre, planter, spesielle gjenstander og fine lamper. Kanskje litt moderne romantisk, hvis jeg må gi det et navn. 

Anonymkode: 54f11...dbc

Har ikke kjøpt noe nytt på evigheter, men ønsker meg nye gardiner. 

Anonymkode: 54f11...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva slags stil. Egendefinert ispedd en del skandinavisk. Ikke minimalistisk, men heller ikke mye nips og dill. Liker rene linjer, med lun atmosfære. Heller mer mot bruntoner i stedet for grå. Malt stuevegg og kjøkkenskap i fargen smoked oak. Siste kjøp er på vedlagt bilde. Ble kjempelei en lampeskjerm jeg hadde og erstattet den med en pære fra IKEA 😉

C2A973A0-B693-4607-8AFB-65F4DED9C8CE.jpeg

Anonymkode: b95f3...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en stil som heter "nordisk loppis"? Det er det nærmeste jeg kommer stua mi ihvertfall. Nyeste innkjøp var en calathea orbifolia. Skulle gjerne kjøpt nye spisestuestoler, eller aller helst brukte fra ca 60-tallet, men alt jeg liker er grisedyrt, tydeligvis. Så da venter jeg litt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen stil. Bare.... hvitt og lysebrunt. Litt retro, men mest bare enkelt og ryddig, og store vindusflater for å få inn utsikt og lys. Trenger lys og naturmaterialer for å slappe av.

Anonymkode: 3c2f3...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, amandine skrev:

Klassisk lyst skandinavisk? Med litt antikk? Ikke vet jeg hva det kalles, egentlig. Eklektisk, kanskje.

Det siste jeg kjøpte var et antikt krystallfat som jeg kjøpte før jul. Jeg sparer til ny spisestue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det siste vi anskaffet var juletre. Det skal ut i løpet av et par dager. Stilen akkurat nå er "jul". Den er ganske gjennomført.

Resten av året tror jeg ikke det finnes noe navn for vår stil. Det er en blanding av det meste med mye farger og gamle og nye ting i blanding.

Anonymkode: ad9d7...f37

Signerer denne, det er ganske beskrivende hos oss også. Kjøpte et dyrere plast tre for et par år siden. Det skal ut i morgen, ellers er alt av julestil akkurat tatt ned. Ganske gjennomført hos oss også i jula.

Tror kanskje stilen kan kalles minimalistisk, da jeg ikke er glad i pynteting, og har minst mulig av slikt nips.

Anonymkode: c3c26...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, ostepop123 skrev:

Finnes det en stil som heter "nordisk loppis"? Det er det nærmeste jeg kommer stua mi ihvertfall. Nyeste innkjøp var en calathea orbifolia. Skulle gjerne kjøpt nye spisestuestoler, eller aller helst brukte fra ca 60-tallet, men alt jeg liker er grisedyrt, tydeligvis. Så da venter jeg litt med det.

Nordisk loppis er et lekkert begrep, jeg adopterer det, hvis det er greit. Lys bjørk og lyse vegger, sammen med eklektisk loppis/brukt/antikk og nydelige arvestykker. Sist innkjøpt er tredvetalls stol til spisestua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ser vekk frå julegardiner som faktisk var det siste eg anskaffa meg så må det vere brukt vitrineskap og skjenk i eik som vi kjøpte for 4 år sidan. Elles kjøper eg nye putetrekk av og til. Skjønnar absolutt ikkje kva eg skal kalle stilen min, men fargar er avgjerande for at eg trivst. Elles brukar vi det vi har, og får ofte skryt for at det er koseleg, og at vi er modige som tørr å gjere ting annleis enn andre. Tolkar det som at det ikkje er spesielt stiligt heime med oss, men triveleg. Og det er jo slik eg likar det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg kjøpte var noen ivar-hyller. Stilen vår er skandinavisk, med innslag av gamle Arne Jacobsen-stoler og ganske dominerende fotokunst. Mye ikea. Mye hvitt, trehvitt, grått og litt blått og grønt. Ingen av oss er noe dingsete, så det er ganske strippet for pynt utover lamper og grønne planter. 

Anonymkode: 732c6...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jordfarger på vegger, som går igjen i interiøret, sammen med brunt skinn og eik, blant annet. Luftige rom med mye lys/vinduer. Listefrie dører og vinduer uten gardiner. Store, grønne planter. Blanding av 70-talls møbler, et par arve-klenodier, og ellers moderne, enkle og stramme linjer. 
 

Anonymkode: 6c0a6...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva jeg kjøpte sist. Men har ikke en spesiell stil. Har det jeg liker  

Anonymkode: 0b765...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stue høres sikkert jævelig kjedelig ut. Blå vegger, lys grå sofa, mørkegrått teppe. Hvitt stuebord med grå plate. Hvit TV benk. 

Anonymkode: fd7a6...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min stue høres sikkert jævelig kjedelig ut. Blå vegger, lys grå sofa, mørkegrått teppe. Hvitt stuebord med grå plate. Hvit TV benk. 

Anonymkode: fd7a6...1b2

Høres godt og rolig ut.

Anonymkode: e7788...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kalle det en industriell stil litt ispedd maksimalisme? 😉 Har verdens fineste sofa i grønn velour :) ellers er mye sort. har to gitarer fremme på gitarstativ som blir flittig brukt av både meg og andre familiemedlemmer som kommer på besøk. En diger bokhylle fylt med bøker er vel stuas blikkfang. Ellers har jeg ett stort sort rundt spisebord med mørkegrønne spisestuestoler med gullbein :) veldig glad i stua mi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ha en ganske minimalistisk, nordisk stil - men likevel hjemmekoselig. Vi har hvite vegger/tak og gulv og møbler i lyst treverk (hvitoljet eik) og hvitt. Har farger som er duse (lys grå, lys gammelrosa, lys blå-grå og lignende) og sort for kontrast. Jeg elsker huset vårt og stilen vår. Føler meg veldig hjemme der, og er 100% fornøyd. Vi har mye åpne løsninger og ekstra høy takhøyde, så det er luftig og fint. Vi har ikke lenger små unger (15 og 13), så slipper heldigvis barneleker over alt;-) Kan i grunn ikke huske hva vi sist kjøpte. Det er lenge siden vi kjøpte noe nytt. Muligens var det en stor potteplante (jeg elsker grønne planter, men dreper de dessverre altfor ofte, så det blir kjøpt nye støtt og stadig;-)). Eneste vi mangler er en fin godstol. Vi har en stor og god sofa, men mannen savner en godstol, men vi har enda ikke funnet den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...