Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Har en som har 39,5 i feber. Dårlig allmenntilstand, drikker ok. Ga appelsinjuice. Slapp. Ved leggetid hadde barnet litt hodepine, fikk derfor Paracet smeltetablett. 6t etter - kom ut og måtte på do, skalv. 39,5 i feber ca. Klager over smerter i mageregionen. Hørte hoste 2-3 ganger tidligere på dagen. Ingenting resten av dagen. Ringer åpenbart lege i morgen tidlig om det er like ille. Men hva kan det være? Har gått "feber" i bhg, men ikke hørt noe om magesmerter. Anonymkode: 104ec...2a9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Det kan jo være pga det eneste du har gitt er appelsinjuice. Prøv nurofen også kombinere med stikkpiller. Kom ut? Det vil si at barnet har vært alene på rommet i 6 timer uten at du har gitt eller hjulpet med å gi drikke eller mat? Anonymkode: 65290...47e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan jo være pga det eneste du har gitt er appelsinjuice. Prøv nurofen også kombinere med stikkpiller. Kom ut? Det vil si at barnet har vært alene på rommet i 6 timer uten at du har gitt eller hjulpet med å gi drikke eller mat? Anonymkode: 65290...47e Selvfølgelig, barnet har sovet... Har spist frokost og middag. Jeg skrev ikke at det eneste jeg har gitt er appelsin juice. Anonymkode: 104ec...2a9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det kan jo være pga det eneste du har gitt er appelsinjuice. Prøv nurofen også kombinere med stikkpiller. Kom ut? Det vil si at barnet har vært alene på rommet i 6 timer uten at du har gitt eller hjulpet med å gi drikke eller mat? Anonymkode: 65290...47e Og hvorfor sover ikke du med barnet? Du overlater jo h*n til seg selv? Dette er et barnehage barn. Du må jo gi drikke med sugerør, is, hva enn som kommer ned. Ikke rart ungen skjelver. Om det kommer opp i gjen hadde jeg gitt små porsjoner med sprøyte eller skje. Anonymkode: 65290...47e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #5 Skrevet 12. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig, barnet har sovet... Har spist frokost og middag. Jeg skrev ikke at det eneste jeg har gitt er appelsin juice. Anonymkode: 104ec...2a9 Har dere nurofen? Mine barn var helt likt i flere uker. Anonymkode: 65290...47e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #6 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvorfor sover ikke du med barnet? Du overlater jo h*n til seg selv? Dette er et barnehage barn. Du må jo gi drikke med sugerør, is, hva enn som kommer ned. Ikke rart ungen skjelver. Om det kommer opp i gjen hadde jeg gitt små porsjoner med sprøyte eller skje. Anonymkode: 65290...47e Skjerp deg. Jeg har gitt appelsinjuice, og spurt om hn vil ha mat etter middagen. Spurte senest for ca 30 min siden. Nei, er svaret. Spiste dog middag, men matlysten forsvant naturligvis da feberen kom. Vil sove. MEN, til saken: Hva kan det være? Anonymkode: 104ec...2a9
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #7 Skrevet 12. januar 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjerp deg. Jeg har gitt appelsinjuice, og spurt om hn vil ha mat etter middagen. Spurte senest for ca 30 min siden. Nei, er svaret. Spiste dog middag, men matlysten forsvant naturligvis da feberen kom. Vil sove. MEN, til saken: Hva kan det være? Anonymkode: 104ec...2a9 Ehh du må skjerpe deg? Nei fra et barnehage barn? Det er et virus som går nå. Og du må få i han mer drikke uansett om han sier nei 👍 Anonymkode: 65290...47e
Pobie Skrevet 12. januar 2020 #8 Skrevet 12. januar 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvorfor sover ikke du med barnet? Du overlater jo h*n til seg selv? Dette er et barnehage barn. Du må jo gi drikke med sugerør, is, hva enn som kommer ned. Ikke rart ungen skjelver. Om det kommer opp i gjen hadde jeg gitt små porsjoner med sprøyte eller skje. Anonymkode: 65290...47e Det anbefales ikke å sove med barn med høy feber pga fare for overoppheting. Selvfølgelig ikke noe problem at barnet sover i egen seng mens de er syke hvis de normalt sover godt.
Pobie Skrevet 12. januar 2020 #9 Skrevet 12. januar 2020 Ville vært litt bekymret for magesmerter kombinert med feber. Spesielt hvis feberen ikke kommer ned etter Paracet. Du kan gi ibuprofen sammen med Paracet for å se om det hjelper, bare følg anbefalt dose for begge medisinene. Hvis du gir begge deler og temperaturen ikke blir noe lavere ville jeg ringt legevakt. Ellers lege i morgen.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2020 #10 Skrevet 13. januar 2020 Blindtarmen kanskje? Ville oppsøkt legevakten! Anonymkode: 8c1fc...5ff
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2020 #11 Skrevet 13. januar 2020 10 timer siden, Pobie skrev: Det anbefales ikke å sove med barn med høy feber pga fare for overoppheting. Selvfølgelig ikke noe problem at barnet sover i egen seng mens de er syke hvis de normalt sover godt. Fare for overoppheting? Hvor gammelt er dette barnet? Er ikke det fare når barnet er så lite at det ikke kan gjøre rede for seg. Sist jeg sjekket skal ikke barn ligge med tykk dyne eller masse klær når de har feber. En sjekk med hånden på panen er normalt. Kanskje en kald klut, noe godt å drikke på også i løpet av natten. Et barn med mye feber sover ikke godt uansett og må sjekkes og tilbys drikke ofte. At mor ikke engang sjekker i løpet av 6 timer når barnet er så lite er bekymringsfullt Anonymkode: 65290...47e
Pobie Skrevet 13. januar 2020 #12 Skrevet 13. januar 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fare for overoppheting? Hvor gammelt er dette barnet? Er ikke det fare når barnet er så lite at det ikke kan gjøre rede for seg. Sist jeg sjekket skal ikke barn ligge med tykk dyne eller masse klær når de har feber. En sjekk med hånden på panen er normalt. Kanskje en kald klut, noe godt å drikke på også i løpet av natten. Et barn med mye feber sover ikke godt uansett og må sjekkes og tilbys drikke ofte. At mor ikke engang sjekker i løpet av 6 timer når barnet er så lite er bekymringsfullt Anonymkode: 65290...47e Mine sover som steiner når de har feber. 6 timer er jo ikke lenge når man har gitt paracet og de sover uavbrutt. Da ville jeg ikke sjekket dem med mindre jeg var veldig bekymret pga rare symptomer eller de var veldig dårlige når de la seg. Ifølge HI ble barnet sendt til sengs med feber og litt hodepine og fikk paracet. Altså ikke noe som var spesielt bekymringsverdig.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2020 #13 Skrevet 13. januar 2020 At barnet fryser etter 6 timer er da helt normalt, da er forrige paracet oppbrukt og feberen på vei opp igjen. Alle fryser når feberen stiger. Anonymkode: d9439...77b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå