Gå til innhold

Er jeg barnevakt dersom jeg mottar sms om andre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil komme til oss og leke? Altså: Jeg mottar sms fra far til en 6 åring. Vi blir enige om at han kan komme mellom 12 og 14. Er jeg da barnevakt for dette barnet i gitt tidspunkt?

Anonymkode: 30119...373

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke kalt det barnevakt, ville bare tenkt at barna skal leke sammen de to timene. Og siden de er hos deg har du selvfølgelig et ansvar for begge barna i det avtalte tidspunktet.

Hva ville du kalt det om ditt barn skulle til det andre, at far der da var barnevakt for deg?

Anonymkode: ada1a...5ed

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville ikke kalt det barnevakt, ville bare tenkt at barna skal leke sammen de to timene. Og siden de er hos deg har du selvfølgelig et ansvar for begge barna i det avtalte tidspunktet.

Hva ville du kalt det om ditt barn skulle til det andre, at far der da var barnevakt for deg?

Ja, så jeg er barnevakt. 

Skrevet

Hva er bakgrunnen for spørsmålet ditt? Dvs. Hvorfor lurer du på dette?

Anonymkode: 28416...bb0

Skrevet

Ja, så jeg er barnevakt. 

Om du velger å sjå sånn på det, så ja. Eller du kan velge å vere happy for at barnet ditt får besøk og kan besøke det andre barnet ein anna gong.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så jeg er barnevakt. 

Nei, ikke etter min mening.

Hvis de hadde ringt deg og spurt deg om du kunne passe deres barn to timer fordi de skulle noe som det ikke passet å ta med barnet på, da hadde jeg kalt det å være barnevakt, om du da passet barnet. Da er ikke foreldrene tilgjengelige.

Barnevakt er etter min mening forhåndsavtalt arbeids hvor man betaler/mottar penger for passet.

At unger bare leker sammen er ikke å sitte barnevakt for noen.

Men du kan jo kalle det hva du vil - hvorfor er det så viktig for deg å definere deg som barnevakt?

Skrevet

Nei, ikke etter min mening.

Hvis de hadde ringt deg og spurt deg om du kunne passe deres barn to timer fordi de skulle noe som det ikke passet å ta med barnet på, da hadde jeg kalt det å være barnevakt, om du da passet barnet. Da er ikke foreldrene tilgjengelige.

Barnevakt er etter min mening forhåndsavtalt arbeids hvor man betaler/mottar penger for passet.

At unger bare leker sammen er ikke å sitte barnevakt for noen.

Men du kan jo kalle det hva du vil - hvorfor er det så viktig for deg å definere deg som barnevakt?

Men hva er da grunnen til at man sender melding? Har man ansvar, eller har man ikke ansvar?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er bakgrunnen for spørsmålet ditt? Dvs. Hvorfor lurer du på dette?

Jeg har mottatt 20 - 30 sms om barn som vil besøke mine barn. Jeg er alenemor med x antall barn og kan ikke ha ansvar for andres barn i tillegg til egne. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er da grunnen til at man sender melding? Har man ansvar, eller har man ikke ansvar?

Du har selvsagt ansvar for unger som er hos deg.

Endret av sug lut
Skrevet
7 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Om du velger å sjå sånn på det, så ja. Eller du kan velge å vere happy for at barnet ditt får besøk og kan besøke det andre barnet ein anna gong.

Mitt barn/mine barn ønsker å gå på besök selv og ikke bare ta imot andres barn. Jeg ønsker heller ikke å passe andres barn, jeg har nok med mine egne. Jeg vil derfor vite om det er slik at når andre sender meg sms og aldri gjør gjengjeld, om de da forventer at jeg er barnevakt ved disse sms. 

Skrevet
2 minutter siden, sug lut skrev:

Du har selvsagt ansvar for unger som er hos deg.

Da kommer jeg til å si nei fremover, for dette ensidige gidder jeg ikke. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mitt barn/mine barn ønsker å gå på besök selv og ikke bare ta imot andres barn. Jeg ønsker heller ikke å passe andres barn, jeg har nok med mine egne. Jeg vil derfor vite om det er slik at når andre sender meg sms og aldri gjør gjengjeld, om de da forventer at jeg er barnevakt ved disse sms. 

Du virker rar.

Skrevet
2 minutter siden, sug lut skrev:

Du virker rar.

Rar?

Skrevet

Velger du å si ha, har du jo ansvaret for barnet i det tidsrommet det er på besøk hos deg. Det kalles ikke barnevakt, det er besøk. Dette er helt vanlig når man har barn. Ønsker du ikke besøk til barnet ditt, sier du nei. Du virker veldig irritert, prøv å glede deg over at andre barn har lyst til å være sammen med barna dine. 

Anonymkode: d6972...ed8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt har du ansvar for barn som er på besøk. Jeg forstår egentlig ikke spørsmålet. Men tenker at om per skal være hos dere fra 12 til 14, kl 13 vil han hjem og da ville jeg ringt far og sagt at per vil hjem, kan du komme å hente.

er du avtalt barnevakt må per være der til kl 14, fordi du vet foreldrene er utilgjengelig.

dersom du får mange meldinger om barn kan komme å leke hos dere så svarer du tilbake: «så hyggelig at Kari vil leke med Ida. Idag oasser det ikke å være hos oss, men Ida kan gjerne komme å leke hos dere!? Når passer det å komme?!»

Anonymkode: caaa0...59e

Skrevet

Velger du å si ha, har du jo ansvaret for barnet i det tidsrommet det er på besøk hos deg. Det kalles ikke barnevakt, det er besøk. Dette er helt vanlig når man har barn. Ønsker du ikke besøk til barnet ditt, sier du nei. Du virker veldig irritert, prøv å glede deg over at andre barn har lyst til å være sammen med barna dine. 

Men når man får 20-30 slike forespørsler på kort tid og det aldri blir gjengjeldt, så skjønner kanskje du også at man blir lei? Eller? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men når man får 20-30 slike forespørsler på kort tid og det aldri blir gjengjeldt, så skjønner kanskje du også at man blir lei? Eller? 

20-30 forespørsler? Fra samme person? 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det du nå ønsker er at du sender dine barn bort, men du vil aldri la dine barn ta imot besøk?

Som i alt annet - når man har med medmennesker å gjøre må man kommunisere. Det virker som om du kanskje har litt problemer med å kommunisere klart med andre?

Er ikke så vanskelig "Ja, selvfølgelig kan Per komme på besøk hos Kai i dag. Men du, kan Kai komme et par timer til dere etter sfo på onsdag?" Eller "Du, nå har de vært veldig mye hos oss i det siste, kan de ikke heller leke hos dere i dag?"

Dette er virkelig ikke vanskelig såsant du selv ikke gjør det vanskelig...

Skrevet

For meg er det å være barnevakt og å ha ansvar det samme. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har mottatt 20 - 30 sms om barn som vil besøke mine barn. Jeg er alenemor med x antall barn og kan ikke ha ansvar for andres barn i tillegg til egne. 

Nei, men da må du bare si at du ikke ønsker at barnet ditt ikke skal ha lekekamerater på besøk. Så enkelt er det. Selvfølgelig har vi ansvar for andres barn når de er på besøk, enten det er avtalt eller ikke. Kanskje så lenge det ikke er naboungene som har kommer "over gjerdet" og de er ute i hagen og leker mer eller mindre på egenhånd. 

Anonymkode: d6c12...728

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

20-30 forespørsler? Fra samme person? 

Nei, hele gata vil har ungene sine hos meg. Jeg har nå gått lei.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri blir gjengjeldt? Hva mener du med det?

Anonymkode: d6c12...728

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For meg er det å være barnevakt og å ha ansvar det samme. 

Men når dine barn har besøk, kan du komme med noen konkrete situasjoner der du tenker at du ikke vil ha ansvar for barnet som er på besøk? (Som du ville hatt ansvar for som barnevakt)

Anonymkode: caaa0...59e

Skrevet

Så det du nå ønsker er at du sender dine barn bort, men du vil aldri la dine barn ta imot besøk?

Som i alt annet - når man har med medmennesker å gjøre må man kommunisere. Det virker som om du kanskje har litt problemer med å kommunisere klart med andre?

Er ikke så vanskelig "Ja, selvfølgelig kan Per komme på besøk hos Kai i dag. Men du, kan Kai komme et par timer til dere etter sfo på onsdag?" Eller "Du, nå har de vært veldig mye hos oss i det siste, kan de ikke heller leke hos dere i dag?"

Dette er virkelig ikke vanskelig såsant du selv ikke gjør det vanskelig...

Har aldri sagt at jeg ønsker å sende barna mine bort. Det er det andre som gjør. Du må være treg. Har tatt imot andres barn i et halvt år nå og gidder ikke lengre. Er det vanskelig å forstå?

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Nei, hele gata vil har ungene sine hos meg. Jeg har nå gått lei.

Dine barn har virkelig trilla langt fra den sure stammen av en mor 😄 

Du kan jo prøve å si nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...