Gå til innhold

Astma og hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har blitt henvist til spesialist med mistanke om astma. Vi har planlagt å få oss hund til sommeren, men nå ble jeg brått usikker her. Prøver å google, men finner ikke noen konkrete svar for hva som er anbefalt om barnet har astma? Skulle han ha astma, er det da dumt å gå til anskaffelse av hund? 

Han er testet for allergier mot hund, katt osv uten utslag, er det heller det som har noe å si?

Anonymkode: 5a121...c9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere skal sjekke ut muligheten for å låne en hund i noen uker for å se?

Anonymkode: a5e91...3b6

Skrevet

Takk for svar! :) Vi har mye hunder i familien, men har rett og slett ikke tenkt over om det er noe verre pga det eller om det er pga leking med andre barn når vi har vært på besøk.. skal ta med meg det tipset, var ikke så dumt! :)

Skrevet

Dyr = mye støv. Men du kan vaske hunden ofte med veldig utvannet hundesjampo. Og velge en hunderase som er korthåret... Gre hunden hver dag. Støvsug hver dag etc. Alt som irriterer luftveiene er potensielt skadelig.

Men nå vet dere ikke hvorfor han ev. har astma. Om det er allergirelatert eller anstrengelsesrelatert, eller hva det er.

Anonymkode: 790af...b86

Skrevet

Jeg har astma, ingen utslag på hund på allergitest, men reagerer og kan bli veldig dårlig over tid om jeg bor i hus med hund.

Anbefsler dere å låne en hund av den rasen dere vurderer og teste det i praksis.

Anonymkode: 4d5fb...0be

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Skal ta opp alt med lege om det viser seg at han har astma, og eventuelt prøve å låne en hund om legene er usikre (er det frarådet fra legene prøver vi ikke noen av delene) :)

Skrevet

Dette er nok individuelt. Jeg har astma og bli ikke verre av hund. En venninne har astma og hun bli verre. 

Anonymkode: 4f1e5...063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...