Gå til innhold

Slalåm med smokk 😳


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor i alle dager stapper folk smokk i munnen på barn i slalåm og akebakken? Det ser bare ufattelig idiotisk ut å kjøre slalåm med smokk... er det helt håpløst tafatte foreldre som ikke har hørt om «nei»?

Anonymkode: 4e773...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager stapper folk smokk i munnen på barn i slalåm og akebakken? Det ser bare ufattelig idiotisk ut å kjøre slalåm med smokk... er det helt håpløst tafatte foreldre som ikke har hørt om «nei»?

Anonymkode: 4e773...1a6

Å ellers har du det greit? 

Anonymkode: 25003...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slalom kan være utrolig skummelt for dem de første gangene så kanskje det er tryggheten til barnet? Og ofte starter de når de er små nettopp for at de skal bli trygge i bakken og familien kan gjøre aktiviteten sammen. Hadde nok vært bekymret ved et fall, men så små står ikke i høy hastighet. 

Min var 6 år da hun stod første gang og var livredd. Skulle helst ha startet tidligere. Har heldigvis overkommet skrekken nå og står i full fart nedover bakkene med hopp og står også gjennom skogen i skogsløyper 

Anonymkode: 16d1a...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis de er så små at de bruker smokk trenger de ikke kjøre slalåm. Er de hamle nok til å kjøre slalåm er de jammen hamle nok til å ha kutta smokken på dagtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CherryC skrev:

Ser da ikke teit ut? Heller søtt spør du meg.Men hadde heller bekymret meg for fall og smokk. 

Søtt?? Smokk er ALDR søtt😳 I en stor unges munn? Vil de ikke at barnet skal prate? 

Anonymkode: 4e773...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Slalom kan være utrolig skummelt for dem de første gangene så kanskje det er tryggheten til barnet? Og ofte starter de når de er små nettopp for at de skal bli trygge i bakken og familien kan gjøre aktiviteten sammen. Hadde nok vært bekymret ved et fall, men så små står ikke i høy hastighet. 

Min var 6 år da hun stod første gang og var livredd. Skulle helst ha startet tidligere. Har heldigvis overkommet skrekken nå og står i full fart nedover bakkene med hopp og står også gjennom skogen i skogsløyper 

Anonymkode: 16d1a...bc3

Små barn er sjelden redd slikt da, redsel kommer senere når de skjønner det kan være farlig. 

Anonymkode: 4e773...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du gidder å bry deg, hi???? Snakk om å bruke energi på småting.

Anonymkode: f7f4a...795

Dette krever virkelig ikke mye energi altså. Blir du sliten av å skrive et innlegg her??

Synes bare synd på unger med slike foreldre...

Anonymkode: 4e773...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette krever virkelig ikke mye energi altså. Blir du sliten av å skrive et innlegg her??

Synes bare synd på unger med slike foreldre...

Anonymkode: 4e773...1a6

Gjør du?

Jeg synes synd på unger med foreldre som utsetter de for misbruk, overgrep, vanskjøtsel, barn som lever med foreldre som ruser seg, drikker.... 

Men å synes synd på et lite barn som får oppleve vinter, frisk luft, foreldre som er sammen med barnet, lærer å gå på ski....med eller uten smokk..vet du, jeg skjønner ikke den «empatien» din

 

Anonymkode: f7f4a...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gjør du?

Jeg synes synd på unger med foreldre som utsetter de for misbruk, overgrep, vanskjøtsel, barn som lever med foreldre som ruser seg, drikker.... 

Men å synes synd på et lite barn som får oppleve vinter, frisk luft, foreldre som er sammen med barnet, lærer å gå på ski....med eller uten smokk..vet du, jeg skjønner ikke den «empatien» din

 

Anonymkode: f7f4a...795

Er alt svart eller hvitt for deg?? Ikke noe mellom? Et barn som er stort nok til dette burde vel også være stort nok til å slippe å delvis bli behandlet som baby? Knebles av foreldrene for at det skal være enklere for dem? Barna bør få lov å prate, gi beskjeder osv, særlig i en slik setting. De må jo kunne få kommunisere? 

Anonymkode: 4e773...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke så mye om hva andre foreldre gjør, men selv har jeg vennet ungene av med smokk og flaske før de ble store nok til å være med i slalåmbakken. Ser ingen grunn til å fortsette smokkebruken i våken tilstand utover spedbarnstiden, men folk får gjøre som de vil.

Anonymkode: 16f77...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søtt?? Smokk er ALDR søtt😳 I en stor unges munn? Vil de ikke at barnet skal prate? 

Anonymkode: 4e773...1a6

Nei sikkert ikke... 🙄 kommer jo an på hvor stor denne ungen var da. Regner ikke med det var en 6 åring det var snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CherryC skrev:

Nei sikkert ikke... 🙄 kommer jo an på hvor stor denne ungen var da. Regner ikke med det var en 6 åring det var snakk om.

Denne ungen? Det var ganske mange både i småbarnsbakken og i akebakken. 3-4 år tipper jeg de fleste. De som var mindre enn det satt i vogn. En mamma kjørte ned slalåmbakken med ski på og barnevogn foran😳

Anonymkode: 4e773...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager stapper folk smokk i munnen på barn i slalåm og akebakken? Det ser bare ufattelig idiotisk ut å kjøre slalåm med smokk... er det helt håpløst tafatte foreldre som ikke har hørt om «nei»?

Anonymkode: 4e773...1a6

Dette har du tatt opp før... 

Anonymkode: bd5f5...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bryr meg ikke så mye om hva andre foreldre gjør, men selv har jeg vennet ungene av med smokk og flaske før de ble store nok til å være med i slalåmbakken. Ser ingen grunn til å fortsette smokkebruken i våken tilstand utover spedbarnstiden, men folk får gjøre som de vil.

Anonymkode: 16f77...5fc

Her var barnet veldig utrygt. Brukte smokken til hun var 3 1/2. Så vet jeg om noen større barn som bruker pga alvorlig sykdom. Eller andre grunner. 

 

 

HI

Jeg synes det er idiotisk å i det hele tatt bry seg om hvorfor noen barn bruker smokk. 

Anonymkode: bd5f5...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er alt svart eller hvitt for deg?? Ikke noe mellom? Et barn som er stort nok til dette burde vel også være stort nok til å slippe å delvis bli behandlet som baby? Knebles av foreldrene for at det skal være enklere for dem? Barna bør få lov å prate, gi beskjeder osv, særlig i en slik setting. De må jo kunne få kommunisere? 

Anonymkode: 4e773...1a6

Du beskylder meg for å være svart hvitt? Tror du virkelig smukken er festet med gaffatape? Barnet kan både gråte, hyle, le, spytte ut smokken ved behov. Slapp av!!! 

Anonymkode: f7f4a...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har du tatt opp før... 

Anonymkode: bd5f5...3a9

Nei, jeg har ikke det, men er jo mulig andre også har reagert på det samme. Det har ikke jeg oversikt over.

Anonymkode: 4e773...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her var barnet veldig utrygt. Brukte smokken til hun var 3 1/2. Så vet jeg om noen større barn som bruker pga alvorlig sykdom. Eller andre grunner. 

 

 

HI

Jeg synes det er idiotisk å i det hele tatt bry seg om hvorfor noen barn bruker smokk. 

Anonymkode: bd5f5...3a9

I slalombakken? Jo, da bryr man seg. Barna får jo for pokker ikke engang sagt ifra om de er er redde eller lurer på noe. De er i praksis kneblet.

Anonymkode: 4e773...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo litt ann på hvor gammelt barnet var, er det under 4 skjønner jeg ikke at du reagerer,men er det over 4 forstår jeg det,men er mer redd for fall med smokk i munnen

Anonymkode: 81606...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

kommer jo litt ann på hvor gammelt barnet var, er det under 4 skjønner jeg ikke at du reagerer,men er det over 4 forstår jeg det,men er mer redd for fall med smokk i munnen

Anonymkode: 81606...7d3

En treåring trenger da heller ikke smokk der?? Min jente er tre, og hun skravler som en foss, en del av kosen når en gjør noe sammen det da. Ville jo vært helt hinsides å kneble igjen henne med en smokk? Prater virkelig ikke folk med barna sine før etter de bikker 4???

Anonymkode: 4e773...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser rart ut med barn over babystadiet som har smokk uansett om det er i slalombakken eller på butikken. 

Det plager meg ikke, jeg bruker null energi på det, men jeg legger merke til det. 

 

Anonymkode: 5dbd1...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...