Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Er jeg den eneste som ikke ser hvorfor det skal lages drama over dette? Denne herreklubben har eksistert i flere århundrer. Det er ikke grunn til å skape hysteri. Denne klubben er for mennesker med høy kulturell og økonomisk kapital, for mennesker med høy status og et viktig navn. 98% av Norges befolkning er utelukket i utgangspunktet. De bannlyser ikke kvinner i sin helhet. De fleste av oss ville ikke bli vurdert til å være rengjøringshjelp engang 😅 De vil ikke ha kvinner i herreklubben. So what? Jeg blir rimelig irritert hvis en venninne drar med mannen på jentekveld også. Vi trenger ikke å modernisere ALLE hjørner av samfunnet. Vi trenger ikke å blande kjønnene i hver eneste krok. Det er helt greit! Anonymkode: c09e1...a94
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Poenget er jo at flere av «herrene» ØNSKER å åpne opp for kvinner i toppen. Hva du og jeg måtte mene er knekkende likegyldig. Hva andre medlemmer ønsker må de jo lytte til. Anonymkode: e49a3...6e5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er jeg den eneste som ikke ser hvorfor det skal lages drama over dette? Denne herreklubben har eksistert i flere århundrer. Det er ikke grunn til å skape hysteri. Denne klubben er for mennesker med høy kulturell og økonomisk kapital, for mennesker med høy status og et viktig navn. 98% av Norges befolkning er utelukket i utgangspunktet. De bannlyser ikke kvinner i sin helhet. De fleste av oss ville ikke bli vurdert til å være rengjøringshjelp engang 😅 De vil ikke ha kvinner i herreklubben. So what? Jeg blir rimelig irritert hvis en venninne drar med mannen på jentekveld også. Vi trenger ikke å modernisere ALLE hjørner av samfunnet. Vi trenger ikke å blande kjønnene i hver eneste krok. Det er helt greit! Anonymkode: c09e1...a94 Herreklubben er et plaskebasseng for makteliten. Det at de ekskluderer kvinner i maktposisjoner er ett problem. Et annet problem er at når uformelle avtaler inngås gjennom at de knytter kontakter i klubben så vil det føre til en opprettholdelse av skjevheter i maktfordeling mellom kjønn. Det er ganske åpenbart igrunn Anonymkode: a627d...635
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det at de ekskluderer kvinner i maktposisjoner er ett problem. Et annet problem er at når uformelle avtaler inngås Anonymkode: a627d...635 Det finnes et hinsides antall private kvinneforum og klubber på alle nivåer hvor menn nektes adgang. Det gjelder alt fra grupper for kvinnelige ledere til kvinneforum innen ulike fagområder. Innen politikken er det et enda større antall kvinneforum hvor menn nektes adgang. I tillegg er det treningssentre hvor menn nektes adgang, idrettsarrangementer hvor menn nektes adgang, parkeringsplasser hvor kun kvinner får parkere, tider i kommunale svømmehaller hvor menn nektes adgang osv. Listen er lang. Tilsvarende finnes ikke for menn. Feministene blir vel ikke fornøyd før menn må sitte med dodøra åpen på offentlige plasser, for at de ikke skal kunne ha en samtale som ikke kan overvåkes av en kvinne. Anonymkode: f2057...85f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #6 Skrevet 12. januar 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes et hinsides antall private kvinneforum og klubber på alle nivåer hvor menn nektes adgang. Det gjelder alt fra grupper for kvinnelige ledere til kvinneforum innen ulike fagområder. Innen politikken er det et enda større antall kvinneforum hvor menn nektes adgang. De kvinnene sitter ikke som eiere og styremedlemmer i Norges 100 største bedrifter, da. Rike menn som runker hverandres selvbilde er det som driver verden mot stupet. (Og du - husk at du er utestengt herfra, da. Ny profil gir ikke nye rettigheter.) Anonymkode: aa3e0...513
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #7 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: De kvinnene sitter ikke som eiere og styremedlemmer i Norges 100 største bedrifter, da. Rike menn som runker hverandres selvbilde er det som driver verden mot stupet. (Og du - husk at du er utestengt herfra, da. Ny profil gir ikke nye rettigheter.) Anonymkode: aa3e0...513 Norges største finanskonsern ledes av kvinner, idretten ledes av kvinner og i politikken sitter kvinner på alke de mektigste posisjonene. Alle forumene for kvinnelige ledere lever kun for å skvise ut menn og fylle lederstillinger av kvinner. På alle nivåer. Jeg har kun hatt en eneste profil, som er denne på forumet her. Så et råd til deg er å slutte å leke frøken detektiv. Anonymkode: f2057...85f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #8 Skrevet 12. januar 2020 I all tid har menn sittet med makten. Jeg synes det er flott å se menn på toppen som ikke frykter sterke kvinner, men heller ønsker deres selskap og innspill. Men of quality don’t fear equality. Anonymkode: 655f6...555
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #9 Skrevet 12. januar 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Norges største finanskonsern ledes av kvinner, idretten ledes av kvinner og i politikken sitter kvinner på alke de mektigste posisjonene. Alle forumene for kvinnelige ledere lever kun for å skvise ut menn og fylle lederstillinger av kvinner. På alle nivåer. Jeg har kun hatt en eneste profil, som er denne på forumet her. Så et råd til deg er å slutte å leke frøken detektiv. Anonymkode: f2057...85f Oi, du har merket det? Du er nemlig aktiv i 3 tråder bare i dag, og gjenkjent i alle tre. I samtlige innlegg kommer du med en eller annen syk påstand om hva som er feil med «feministene». De sørger f eks for at menn får for lite sex. Mitt tips: slutt å ligge med feminister da. Finn en underdanig kvinne som er klar til å si at du er skapningens herre. Det ordner seg sikkert hvis du drar utenlands. Anonymkode: aa3e0...513
the amazing spidermamma Skrevet 12. januar 2020 #10 Skrevet 12. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det finnes et hinsides antall private kvinneforum og klubber på alle nivåer hvor menn nektes adgang. Det gjelder alt fra grupper for kvinnelige ledere til kvinneforum innen ulike fagområder. Innen politikken er det et enda større antall kvinneforum hvor menn nektes adgang. I tillegg er det treningssentre hvor menn nektes adgang, idrettsarrangementer hvor menn nektes adgang, parkeringsplasser hvor kun kvinner får parkere, tider i kommunale svømmehaller hvor menn nektes adgang osv. Listen er lang. Tilsvarende finnes ikke for menn. Feministene blir vel ikke fornøyd før menn må sitte med dodøra åpen på offentlige plasser, for at de ikke skal kunne ha en samtale som ikke kan overvåkes av en kvinne. Anonymkode: f2057...85f Du har virkelig ikke skjønt det. Dette handler om menn med mye makt. Det handler ikke om å dele garderobe i svømmehallen. Det er et strukturelt problem når Norges mektigste møtes og gjør avtaler i skjulte fora.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #11 Skrevet 12. januar 2020 Det er jo samme greia med Frimurerlosjen. Der møtes et utvalg av eliten og tar viktige avgjørelser i forkant av rettssaker, salg og kjøp av konsern, ansettelser ++++ dette er jo ikke noe nytt. Og de vil ikke ha kvinner inn, fordi kvinner plaprer og ødelegger umoralen (bl.a). Dette kan overhode ikke sammenlignes med at kvinner har flertall i frivillige idrettsforeninger! 😂 Anonymkode: 35843...f73
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2020 #12 Skrevet 12. januar 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo samme greia med Frimurerlosjen. Der møtes et utvalg av eliten og tar viktige avgjørelser i forkant av rettssaker, salg og kjøp av konsern, ansettelser ++++ dette er jo ikke noe nytt. Og de vil ikke ha kvinner inn, fordi kvinner plaprer og ødelegger umoralen (bl.a). Dette kan overhode ikke sammenlignes med at kvinner har flertall i frivillige idrettsforeninger! 😂 Anonymkode: 35843...f73 Og den samme kritikken har blitt rettet mot frimurerlogen Anonymkode: a627d...635
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2020 #13 Skrevet 13. januar 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo samme greia med Frimurerlosjen. Der møtes et utvalg av eliten og tar viktige avgjørelser i forkant av rettssaker, salg og kjøp av konsern, ansettelser ++++ dette er jo ikke noe nytt. Og de vil ikke ha kvinner inn, fordi kvinner plaprer og ødelegger umoralen (bl.a). Dette kan overhode ikke sammenlignes med at kvinner har flertall i frivillige idrettsforeninger! 😂 Anonymkode: 35843...f73 Mener du at Maria Ordenen bør forbys? Der møtes eliten av kvinner, og menn nektes adgang. Da jeg i en sammenheng over nevnte at idretten ledes av kvinner, siktet jeg til at både idrettspresidenten og generalsekretæren i Norge er kvinner. Jeg liker hverken gutteklubben grei eller kvinneklubben grei, hvor det ene kjønn nektes adgang. Men vi kan ikke lukke øynene for kvinnelige losjer og nettverk for kvinnelige ledere og bare hakke på mennene. Anonymkode: f2057...85f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2020 #14 Skrevet 13. januar 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Mener du at Maria Ordenen bør forbys? Der møtes eliten av kvinner, og menn nektes adgang. Da jeg i en sammenheng over nevnte at idretten ledes av kvinner, siktet jeg til at både idrettspresidenten og generalsekretæren i Norge er kvinner. Jeg liker hverken gutteklubben grei eller kvinneklubben grei, hvor det ene kjønn nektes adgang. Men vi kan ikke lukke øynene for kvinnelige losjer og nettverk for kvinnelige ledere og bare hakke på mennene. Anonymkode: f2057...85f Maria logen er vel en «kone-loge»? Det var det før så vidt jeg vet.. Anonymkode: a627d...635
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2020 #15 Skrevet 14. januar 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Mener du at Maria Ordenen bør forbys? Der møtes eliten av kvinner, og menn nektes adgang. Da jeg i en sammenheng over nevnte at idretten ledes av kvinner, siktet jeg til at både idrettspresidenten og generalsekretæren i Norge er kvinner. Jeg liker hverken gutteklubben grei eller kvinneklubben grei, hvor det ene kjønn nektes adgang. Men vi kan ikke lukke øynene for kvinnelige losjer og nettverk for kvinnelige ledere og bare hakke på mennene. Anonymkode: f2057...85f Jo, for menn har makt. Å møtes med bare ett kjønn er det ingen som kan nekte deg, like lite som man kan nekte fagforeninger å ta inn kun personer fra én yrkesgruppe. Men skjulte maktstrukturer opprettholdes via nettverk der forhandlinger og nepotisme foregår, og det er av det onde. Og det er det kun menn som har mulighet til å skape. Kvinner i idretten - altså, give me a break. Det er ikke noen som sitter på mye makt der. Organisasjonene klorer etter pengesmuler fra det offentlige. Anonymkode: aa3e0...513
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2020 #16 Skrevet 14. januar 2020 Er så enig med deg. Er dette bare i Norge eller gjelder det over alt? At vi skal føle oss så krenket av alt? Det er ikke bare muslimene som krenkes tydeligvis, også norske kvinner så fort de føler seg utenfor. Det er noe som heter "jentekveld" også. OG, har dere lagt merke til at flere menn plutselig jobber i sminke og undertøysavdelinger på butikker i Oslo? Er dette fordi de er homser/transer eller er det for å balansere kjønn på arbeidsplasser? Så vi kvinner skal bli bussjafør, snekkere, og mekanikere....mens mennene begynner å jobbe i butkker for kvinner. Så irriterende. Er nesten bekymret for den fremtidige norkse mannen. Menn på min alder er fremdeles maskuline, men jo lenger ned i alder vi går jo mer femi er det. Dette har også broren min på 16 bekreftet. Og denne transegreia? Er det et jævla mote også? har ikke imot transer og har visst om de i mange år. Men er nesten litt redd mange begynner å innbille seg at de er det, bare fordi det er "in". Anonymkode: f748a...119
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2020 #17 Skrevet 14. januar 2020 På 12.1.2020 den 17.19, Anonym bruker skrev: De kvinnene sitter ikke som eiere og styremedlemmer i Norges 100 største bedrifter, da. Rike menn som runker hverandres selvbilde er det som driver verden mot stupet. (Og du - husk at du er utestengt herfra, da. Ny profil gir ikke nye rettigheter.) Anonymkode: aa3e0...513 Kvinnene sørger for at det offentlige forbruket går over stokk og stein, de dominerer over alt i kommuner, fylker og offentlige etater med sitt naive sløseri. Å sløse med andre sine penger er verre enn å sløse med egne. Anonymkode: 0d653...473
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2020 #18 Skrevet 14. januar 2020 Jo vi trenger å modernisere samfunnet. Når argumentet til at de ikke vil ha inn damer er at de plaprer for mye så er det en smule tynt. Har en homofil venn som kan mer om sminke og er mye mer dramaqueen enn det jeg er og på samme måte kan jeg mer om data og IT enn mange menn, men så lenge han har pikk og jeg ikke kan han altså bli med der og ikke jeg. Vi er ikke ferdig med likestillingskampen. Menn tjener fortsatt mer enn kvinner. Menn blir fortsatt prioritert før kvinner siden de ikke skal ut i permisjon snart. Ingen kommenterer kjente menn sitt antrekk, mens damene får gjennomgå. Om gutter eller jenter har lyst å gå ut med vennegjengen så er det greit, men når du får et mektig nettverk som bestemmer mye så er det IKKE greit lenger. Anonymkode: b3616...8fd
amandine Skrevet 14. januar 2020 #19 Skrevet 14. januar 2020 Jeg personlig driter loddrett i det, men jeg er helt enig med Isabelle Ringnes. https://www.borsen.no/nyheter/herreklubb-braket---tragikomisk/72010995
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2020 #20 Skrevet 16. januar 2020 På 13.1.2020 den 21.59, Anonym bruker skrev: Maria logen er vel en «kone-loge»? Det var det før så vidt jeg vet.. Anonymkode: a627d...635 Nei, Maria Ordenen er kvinneklubben grei med tilsvarende opptakskrav som den klubben som diskuteres i hovedinnlegget. Denne kvinneklubbene består av 42 losjer i Norge med flere tusen kvinnelige ressurssterke medlemmer. Med medlemmer bl.a. fra toppen av norsk næringsliv. Birgittalosjen er også en samling ressurssterke kvinner hvor menn nektes adgang. Det finnes mange flere. Hvorfor kan vi ikke forby alle slike losjer hvor mennesker nektes adgang på grunn av sitt kjønn? Det er feil å bare angripe de som nekter kvinner adgang! Anonymkode: f2057...85f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2020 #21 Skrevet 16. januar 2020 Med tanke på at den klubben er for de høye herrer (hvite menn over 50 stort sett) og de ønsker ikke kvinner skal kunne sette sine føtter der. Men jeg skal love deg at de ikke sier det samme når det kommer til en spesiell religion og separasjon av menn og kvinner. Da er det uakseptabelt. Anonymkode: 2d033...e0a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #22 Skrevet 17. januar 2020 På 14.1.2020 den 15.42, Anonym bruker skrev: Jo vi trenger å modernisere samfunnet. Når argumentet til at de ikke vil ha inn damer er at de plaprer for mye så er det en smule tynt. Har en homofil venn som kan mer om sminke og er mye mer dramaqueen enn det jeg er og på samme måte kan jeg mer om data og IT enn mange menn, men så lenge han har pikk og jeg ikke kan han altså bli med der og ikke jeg. Vi er ikke ferdig med likestillingskampen. Menn tjener fortsatt mer enn kvinner. Menn blir fortsatt prioritert før kvinner siden de ikke skal ut i permisjon snart. Ingen kommenterer kjente menn sitt antrekk, mens damene får gjennomgå. Om gutter eller jenter har lyst å gå ut med vennegjengen så er det greit, men når du får et mektig nettverk som bestemmer mye så er det IKKE greit lenger. Anonymkode: b3616...8fd Nei, det kan han ikke. Det er jo nettopp det som er poenget. Din homofile venn ville aldri kommet inn. Dette er for eliten! De rikeste, mektigste og største. Vi snakker 1% av befolkningen som kunne hatt sjans. Du er avvist uansett. Ikke kun på bakgrunn av kjønn, men fordi du ikke har bakgrunnen de ønsker. Anonymkode: c09e1...a94
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #23 Skrevet 17. januar 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det kan han ikke. Det er jo nettopp det som er poenget. Din homofile venn ville aldri kommet inn. Dette er for eliten! De rikeste, mektigste og største. Vi snakker 1% av befolkningen som kunne hatt sjans. Du er avvist uansett. Ikke kun på bakgrunn av kjønn, men fordi du ikke har bakgrunnen de ønsker. Anonymkode: c09e1...a94 Det går jo på kjønn. Hadde jeg vært styrtrik så ville jeg aldri kunne bli med fordi jeg er kvinne. Anonymkode: b3616...8fd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #24 Skrevet 17. januar 2020 På 14.1.2020 den 15.25, Anonym bruker skrev: Kvinnene sørger for at det offentlige forbruket går over stokk og stein, de dominerer over alt i kommuner, fylker og offentlige etater med sitt naive sløseri. Å sløse med andre sine penger er verre enn å sløse med egne. Anonymkode: 0d653...473 Nå sitter det over 60% menn i kommunestyrene i Noreg og ca 80% av allerådmennene er menn. Likevell har kvinnene asvar for eventuell offentlog sløsing? Anonymkode: 2a4e7...fa6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2020 #25 Skrevet 17. januar 2020 På 14.1.2020 den 15.42, Anonym bruker skrev: Jo vi trenger å modernisere samfunnet. Når argumentet til at de ikke vil ha inn damer er at de plaprer for mye så er det en smule tynt. Har en homofil venn som kan mer om sminke og er mye mer dramaqueen enn det jeg er og på samme måte kan jeg mer om data og IT enn mange menn, men så lenge han har pikk og jeg ikke kan han altså bli med der og ikke jeg. Vi er ikke ferdig med likestillingskampen. Menn tjener fortsatt mer enn kvinner. Menn blir fortsatt prioritert før kvinner siden de ikke skal ut i permisjon snart. Ingen kommenterer kjente menn sitt antrekk, mens damene får gjennomgå. Om gutter eller jenter har lyst å gå ut med vennegjengen så er det greit, men når du får et mektig nettverk som bestemmer mye så er det IKKE greit lenger. Anonymkode: b3616...8fd Men kvinner plaprer jo mye! Jeg jobber på en kvinnedominert arbeidsplass og HJELPES som det plapres! Hvis kvinner vil prioriteres likt som menn så kan de begynne å dele permisjonen likt med far, og ikke insistere på å jobbe deltid så fort hun får en unge. Hvis kvinner ikke vil ha kommentarer på klær så får vi slutte å være så intenst opptatt av mote og hvordan vi ser ut. Det er vi kvinner som har skapt og som opprettholder dette fokuset på kvinners utseende og klesstil. Anonymkode: b3cc0...de3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå