Gå til innhold

hvordan gjør dere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvordan dere gjøre det med barn fra 5-7 på ettermiddag med venner, her så bor vi litt langt unna de han leker med, er kun ei i nærheten og de leker av og til.

3 av dem bor ikke så langt unna, så må bare følge han,men de 3 han leker mest med bor langt unna.

Han ville ha med en hjem fra skolen,men jeg tenker det blir så seint, og han må gjøre lekser og spise middag, så er det nesten kvelden.

Jeg er hjemme ca 16, maten er kanskje klar 1630-45, så er det lekser og da er brått kl 17, så synes det blir så sent, så legger han seg ca 19-20 kommer an på hvor sliten han er.

Nå til uka er det bursdag til en han leker mest med, så da får han det jo litt sosialt :) Men er det best og planlegge dette i helgene? hver jobber hver dag, så kan ikke gå før heller dessverre, men i helger og ferier kan vi jo få det mer til :)

Anonymkode: 694e6...f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det unger hver eneste ettermiddag, eller mine er hos sine venner. 1.klassingen går til venner eller de kommer hit. Gjerne fra sånn 17-19. 3. og 8.klassingen styrer sånt helt selv og har daglig besøk. 

Anonymkode: b75cb...0f1

Skrevet

Dere kan vel ta med kamerater hjem fra skolen? De får middag og gjør lekser sammen. Ser ikke problemet. Har tre barn og alle sammen har hatt med venner hjem fra skolen. Minste er 8 år, og her er det venninner med hjem rett som det er.

Anonymkode: 34d67...f23

Skrevet

Hvorfor kan han ikke ha venner med hjem på hverdager? Vennen skal jo også spise middag og gjøre lekser, barna synes som regel det er hyggelig å gjøre det sammen? De får jo også tid til å leke en time eller to før vennen blir hentet. 

Anonymkode: a992b...b78

Skrevet

Hva er problemet? Barn blir jo med hverandre hjem stadig vekk. For førsteklassinger kan det bli vanskelig å gjøre lekser sammen av og til, da kan man avtale at de gjøres dagen før eller bli med hjem en fredag eller annen dag med leksefri/ lite lekser. 

Anonymkode: 3038f...ff4

Skrevet

Tenkte bare det ble stress og mas for ungene, men er det greit, så kan han be et barn til uke, tenkte bare at det ble stress. Da de er her kl 16, så må barnet dra senest 1830 igjen, siden kveldstellet og slik begynner rundt den tiden

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte bare det ble stress og mas for ungene, men er det greit, så kan han be et barn til uke, tenkte bare at det ble stress. Da de er her kl 16, så må barnet dra senest 1830 igjen, siden kveldstellet og slik begynner rundt den tiden

Men 2,5 t er jo perfekt for besøk. Da kan de spise og leke. Ser virkelig ikke problemet her...

Anonymkode: d165f...fd5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke stress og mas for barn å være sammen med venner altså. 

Anonymkode: 7bf67...b22

Skrevet

Vi har med unger hjem rett som det er. 

De får middag her selvfølgelig. Som regel lager jeg noe enkelt og «barnevennlig» eller jeg har laget noe på forhånd sånn at middagen er raskt på bordet. 
Noen ganger gjør de lekser, men vi har som oftest besøk på dager de ikke har lekser eller da de bare har leselekse. 
Som regel får de kveldsmat her også, og hentes rundt 19-19:30. 

Anonymkode: c2723...ea3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Regner med dette er en førsteklassing? Vi gjorde unna leksene på en dag, slik at de kan være med venner de andre. Blir uansett ikke hver dag, men de dagene de hadde med noen hjem eller var med hjem så er vi selvfølgelig fleksible på kveldsstell. I 1 klasse var det vanlig med henting i 19-19.30 tiden, det syns jeg er greit. 

Anonymkode: 95c17...435

Skrevet

Man må ikke gjøre lekser hver dag, av og til er det greit å prioritere venner. Spesielt når ungen selv har sååå lyst på besøk.

Anonymkode: 96b90...73c

Skrevet

Begge mine hadde med venner hjem fra skolen ofte fra første klasse, de ble og med venner hjem. Vi gjorde ikke lekser, og barna ble hentet rundt 19.00. 

Anonymkode: 79450...dcf

Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Han fikk be en hjem imorgen :)

Her ønsker lærerne at de gjør litt og litt lekser mandag-torsdag :)

er jo ikke mye lekser for en 1 klassing

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar.

Han fikk be en hjem imorgen :)

Her ønsker lærerne at de gjør litt og litt lekser mandag-torsdag :)

er jo ikke mye lekser for en 1 klassing

Når det går på bekostning av fritidsaktiviteter og muligheten til sosial utfoldelse vil jeg si det er for mye lekser for førsteklassingen. Hvor mange timer bruker dere på lekse i uka? 

Anonymkode: 96b90...73c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...