Gå til innhold

Blir litt forvirret av dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har bursdag snart og vil be kun 5 i klassen 2 jenter ( er 14 jenter ) og 3 gutter ( 16 gutter ) , jeg synes dette er greit,men så reagerer en annen mor i klassen som har en sønn som henger en del med min og han ene gutten som blir bedt,men han er mer venner med han som blir bedt, mora sa det ikke var normalt og be så få.  barnet blir 13, kan de ikke bestemme litt selv da?

Anonymkode: 2c8d7...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke et barn som blir 13, BW. 

Slutt å Finn på løgner

Anonymkode: 1cd84...296

Skrevet

Min jente ønsket ikke å be alle jentene i klassen denne gangen. Hun går i 6. klasse. 

Hennes forklaring var: "Nå har jeg bedt alle hver bursdag, men de snakker fortsatt ikke med meg på skolen" 

Hun ville derfor be 4 av 13 jenter fra klassen pluss venner utenfor skolen.

Jeg forsøkte å få henne på andre tanker, for jeg syns det med å be alle er viktig. Men det endte med at hun fikk det som hun ville. Hun fylte år i ferien, og da var mitt "krav" at hun feiret bursdagen i ferien, slik at det skjedde utenom skole

Jeg syns fortsatt at det er trist at hun ikke ønsker å be alle - men det er minst like trist at hun opplever at flere av jentene ikke snakker med henne. Hun mener at hun har de vennene hun trenger, og at hun ikke stresser med det - men at hun syns det blir feil å bruke bursdagen sin på dem..

Anonymkode: 3dfbb...658

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min jente ønsket ikke å be alle jentene i klassen denne gangen. Hun går i 6. klasse. 

Hennes forklaring var: "Nå har jeg bedt alle hver bursdag, men de snakker fortsatt ikke med meg på skolen" 

Hun ville derfor be 4 av 13 jenter fra klassen pluss venner utenfor skolen.

Jeg forsøkte å få henne på andre tanker, for jeg syns det med å be alle er viktig. Men det endte med at hun fikk det som hun ville. Hun fylte år i ferien, og da var mitt "krav" at hun feiret bursdagen i ferien, slik at det skjedde utenom skole

Jeg syns fortsatt at det er trist at hun ikke ønsker å be alle - men det er minst like trist at hun opplever at flere av jentene ikke snakker med henne. Hun mener at hun har de vennene hun trenger, og at hun ikke stresser med det - men at hun syns det blir feil å bruke bursdagen sin på dem..

Det er som trist er at du ikke tar datteren sine føleser på alvor! Hadde du gjort det så hadde du ikke prøvd overbevise henne om å innvitere noen som ikke en gang gidder å snakke med henne på skolen!! Hvorfor i alle dager skal hun innvitere noen som ikke snakker med hun?? Det er overhodet ikke naturlig!

Anonymkode: bdea1...f15

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er som trist er at du ikke tar datteren sine føleser på alvor! Hadde du gjort det så hadde du ikke prøvd overbevise henne om å innvitere noen som ikke en gang gidder å snakke med henne på skolen!! Hvorfor i alle dager skal hun innvitere noen som ikke snakker med hun?? Det er overhodet ikke naturlig!

Anonymkode: bdea1...f15

Jeg tok vel følelsene hennes på alvor? Jeg lot henne invitere dem hun ønsket å invitere. 

Jeg visste ikke at hun opplevde at jentene ikke snakket med henne før hun sa det. Hun har mange gode venner, og er godt fornøyd med det.. Hun føler seg ikke mobbet eller utestengt. Hun opplever bare at de ikke har noe til felles, og det er jo da tydeligvis gjensidig. 

Så salen var bare at hun nå har kommet frem til at hun ikke ønsker å invitere dem hun ikke har noe med å gjøre i klassen.

Det er første gang i år. Før har hun villet be alle - og har nok håpet på at det ville føre til at hun ble mer regnet med. Men det har ikke skjedd, og hun har nå blitt så stor at hun har tatt et standpunkt

Jeg syns uansett det var veldig greit å feire i ferien, siden det passet for alle.. da unngikk hun at det ble en snakkis at ikke alle ble invitert. 

Skrevet

Det er helt greit at du inviterer noen få. Men, du bør ikke utelate en som er mye sammen med din sønn. Da bør han også inviteres.

Anonymkode: 02bbe...c96

Skrevet

Jeg vurderer det samme til min som blir 9. Hun er møkkalei bursdager, og vil helst slippe. Hvorfor skal hun tvinges til å feire? 

Anonymkode: 5e6b2...1e8

Skrevet

Så lenge man holder seg til disse reglene. Alle i en naturlig gruppering, under 50% av en naturlig gruppering og invitasjoner ikke distribueres i skoletiden kan andre foreldre bare holde munn. Men skjønner denne moren at hun blir lei seg om hennes gutt ofte er en del av gjengen. Den synes jeg kanskje er litt ullen. 

Anonymkode: 0299c...5f0

Skrevet

Her gjorde vi en greie med å invitere rubbel og bit 1. til 4. klasse. Etter det så har vi latt dem bestemme hvem, men vært nøye på at det ikke var slik at 2 av 10 jenter ikke ble invitert osv. 

6. klassingen hadde 4 venninner sist og var veldig fornøyd med det. Ingen som reagerte på det. Sønnen til ei venninne hadde 3 stykk sist, der kun en var fra klassen. Har makter ikke klassebursdager med hele klassen.

13 åringer pleier ikke å invitere hele klassen sin, det er det slutt på da. 

Anonymkode: f2e5c...d8c

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke et barn som blir 13, BW. 

Slutt å Finn på løgner

Anonymkode: 1cd84...296

Hæ??

Anonymkode: 7754a...3ed

Skrevet

takk for alle svar

han får be de han har lyst til

Anonymkode: 2c8d7...df0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...