Gå til innhold

Negativt å ringe?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Meldet med en jeg var på intervju hos litt over nyttår da hverdagen hadde startet igjen og fikk svar om at han var tilbake på jobb på  «dag». 
Sendte ny melding og fikk ikke svar. Hørtes veldig positivt ut men blir litt negativ igjen nå som jeg ikke hører noen ting. 
I tillegg var jeg i november på et annet intervju der det virket positivt men de skulle la høre fra seg. Har ikke hørt noen ting. Oppstart skulle være ila januar....

Anonymkode: 28fda...7ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke hører noe, så fikk du ikke jobben

Anonymkode: 32cca...153

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke hører noe, så fikk du ikke jobben

Anonymkode: 32cca...153

Men de sa de skulle si fra ila januar. Januar er ikke ferdig 

Anonymkode: 28fda...7ce

Skrevet

Mange private bedrifter sier ikke fra. 

Anonymkode: 457d3...c6e

Skrevet

Men er det negativt å ringe og høre? Eller har jeg garantert ikke fått jobben? Hvor lenge går det til man hører? Lengste jeg har gått er 2 mnd, da fikk jeg jobben 

Anonymkode: 28fda...7ce

Skrevet

Vent og se en stund. Ellers virker du masete når du ringer. Hvis de har sagt at du får beskjed "i løpet av januar" så er det ikke innafor å drive og mase allerede nå. 

Anonymkode: aa5f7...2a1

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vent og se en stund. Ellers virker du masete når du ringer. Hvis de har sagt at du får beskjed "i løpet av januar" så er det ikke innafor å drive og mase allerede nå. 

Anonymkode: aa5f7...2a1

Altså den ene sa at tiltredelse er i januar og at de skulle si fra

Anonymkode: 28fda...7ce

Skrevet

Vi sier ifra når prosessen er ferdig. Noen ganger blir man forsinket, og må sette andre oppgaver foran. Om noen hadde ringt meg og forstyrret dette, før fristen var gått ut, så ville du garantert gått nederst i bunken igjen for å si det sånn. 

Men, du kan evt ringe etter at fristen er ute og spørre pent om begrunnelse for hvorfor du ikke fikk jobben på bakgrunn at du vil korrigere deg for å gjøre det bedre på videre jobbsøk. 

Anonymkode: bc18e...135

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi sier ifra når prosessen er ferdig. Noen ganger blir man forsinket, og må sette andre oppgaver foran. Om noen hadde ringt meg og forstyrret dette, før fristen var gått ut, så ville du garantert gått nederst i bunken igjen for å si det sånn. 

Men, du kan evt ringe etter at fristen er ute og spørre pent om begrunnelse for hvorfor du ikke fikk jobben på bakgrunn at du vil korrigere deg for å gjøre det bedre på videre jobbsøk. 

Anonymkode: bc18e...135

De ga ingen dato, bare januar 

Anonymkode: 28fda...7ce

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De ga ingen dato, bare januar 

Anonymkode: 28fda...7ce

Da ville jeg ventet til en drøy uke ut i februar. 

Anonymkode: bc18e...135

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi sier ifra når prosessen er ferdig. Noen ganger blir man forsinket, og må sette andre oppgaver foran. Om noen hadde ringt meg og forstyrret dette, før fristen var gått ut, så ville du garantert gått nederst i bunken igjen for å si det sånn. 

Men, du kan evt ringe etter at fristen er ute og spørre pent om begrunnelse for hvorfor du ikke fikk jobben på bakgrunn at du vil korrigere deg for å gjøre det bedre på videre jobbsøk. 

Anonymkode: bc18e...135

Forstyrret dette  - det er vanlig høflighet å gi beskjed hvis man ikke rekker en frist man har satt selv og som påvirker andre i så stor grad. Det fasinerer meg at det skal ta så lang tid å sende ut en e-post og gi beskjed om forsinkelse i prosessen. Forstyrrer prosessen din ved å svare på en telefon, da har du jammen meg ikke evnen til å se lengre enn din egen nese. Jeg må også si at bedrifter som ikke klarer å sende ut avslag, enten når det gjelder forretningsavtaler eller jobb, er frekke. Kan det være så vanskelig å sende en e-post og gi et avslag.

Anonymkode: 3ef60...9ed

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi sier ifra når prosessen er ferdig. Noen ganger blir man forsinket, og må sette andre oppgaver foran. Om noen hadde ringt meg og forstyrret dette, før fristen var gått ut, så ville du garantert gått nederst i bunken igjen for å si det sånn. 

Men, du kan evt ringe etter at fristen er ute og spørre pent om begrunnelse for hvorfor du ikke fikk jobben på bakgrunn at du vil korrigere deg for å gjøre det bedre på videre jobbsøk. 

Anonymkode: bc18e...135

Tror du er litt høy på rollen din her! 

Anonymkode: 766e8...445

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forstyrret dette  - det er vanlig høflighet å gi beskjed hvis man ikke rekker en frist man har satt selv og som påvirker andre i så stor grad. Det fasinerer meg at det skal ta så lang tid å sende ut en e-post og gi beskjed om forsinkelse i prosessen. Forstyrrer prosessen din ved å svare på en telefon, da har du jammen meg ikke evnen til å se lengre enn din egen nese. Jeg må også si at bedrifter som ikke klarer å sende ut avslag, enten når det gjelder forretningsavtaler eller jobb, er frekke. Kan det være så vanskelig å sende en e-post og gi et avslag.

Anonymkode: 3ef60...9ed

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du er litt høy på rollen din her! 

Anonymkode: 766e8...445

Nei, men nå gir vi konkrete datoer relativt tett opp mot intervju da. Feks om intervjuet er mandag 10. så gir vi beskjed om at du får beskjed innen fredag 14.

Tirsdag og onsdag går da til helt andre møter og oppgaver, torsdag møtes ledergruppen til gjennomgangsmøte og endelig valg en eller annen gang i løped av dagen, fredag morgen 08.00 taes telefoner og epost til kandidatene. 

Ringer en da på onsdag og maser så blir det mild irritasjon fra min side. Onsdag er ikke satt av til dette, og avgjørelsen er ikke tatt enda. Da må man ta en "bla bla, jeg forstår at du er spent... Bla bla... Men alle får beskjed fredag, som vi sa... Bla bla..." 

Selvfølgelig, om man ser at det ikke er klart til fredag får kandidatene beskjed før og med ny dato. 

Hos oss har vi klare retningslinjer vi må igjennom, og andre oppgaver med korte tidsfrister også som tar fokus. 

Vil jo si at der HI har søkt, som gir et vagt "iløped av januar" svar er uprofft tåkefyrst svar da. Men hadde selv ikke ringt og mast, hvis det var en jobb som betydde mye for meg. 

Anonymkode: bc18e...135

Skrevet

Nå har ene arbeidsgiver lagt ut ny relevant stilling. Mulig dette er en annen. Tenkte å sende melding til vedkommende og høre om jeg er aktuell for det jeg var på intervju for? Det kan vel ikke skade? Er bare en melding 

Anonymkode: 28fda...7ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...