Gå til innhold

Kjæledyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil ha et nytt kjæledyr etter katten måtte avlives. Men vi ønsker noe som er mindre krevende og som ikke tar med seg alt mulig skit inn.

Finnes det noe mindre krevende enn en katt? 🤷‍♀️

Anonymkode: 24339...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at dere bør ha dyr hvis dere mener en katt er krevende å ha?

Anonymkode: 1f23c...ec9

Skrevet

Må bli pinnedyr da. 

Anonymkode: 379b4...774

Skrevet

Potteplante. Kanskje en sukkulent.

Anonymkode: f4ecd...492

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikker på at dere bør ha dyr hvis dere mener en katt er krevende å ha?

Anonymkode: 1f23c...ec9

Beklager jeg ikke fikk poenget tydeligere frem! 🤦‍♀️

En katt er det minst krevende kjæledyret som finnes. Alle vet jo det! Det jeg lurer på er; finnes det kjæledyr som er mindre krevende enn katt? 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager jeg ikke fikk poenget tydeligere frem! 🤦‍♀️

En katt er det minst krevende kjæledyret som finnes. Alle vet jo det! Det jeg lurer på er; finnes det kjæledyr som er mindre krevende enn katt? 

Aner ikke. Fisker kanskje.

Katter blir sluppet ut og inn, og de får servert mat.

Kaniner, mus, rotter (gnagere generelt) der må man tømme og rense bur gjevnt og trutt.

Hund er MYE mer ansvar.

Reptiler krever også en del, de må ha riktig varme, luftfuktighet, maten må enten bestilles eller kjøpes i dyrebutikk, de må ofte ha kalsiumpulver og andre tillegg. 

Akvarium er også krevende, der må du tømme og rense tanken. 

Har hatt reptiler og fisker tidligere. Har også alltid hatt katt, har det fremdeles. Desidert minst stell med kattene. 

Anonymkode: 2c733...b5f

Skrevet

Innekatt da? Men da bør du isåfall sjekke div rasekatter, en gatemix bør som regel få være ute, mens enkelte raser kan trives godt som innekatt. 

Anonymkode: 5c9b6...270

Skrevet

Kanskje ikke mindre jobb totalt - men trikset er vel å finne et dyr hvor arbeidet ikke virker strevsomt. 

Høres ut som et dyr som ferdes bådr ute og inne ikke er saken for dere. Så enten ute eller inne.

Fisker er ikke så mye jobb - men personlig hater jeg rengjøringen av tanken, og det er jo ikke så mye selskap i dem.

Personlig liker jeg fugler. Ja, buret må renses men det synes ikke jeg er like irriterende. Om man har små fugler som ikke flyr fritt rundt i huset er det til å overkomme. 

Anonymkode: 821f5...62f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje ikke mindre jobb totalt - men trikset er vel å finne et dyr hvor arbeidet ikke virker strevsomt. 

Høres ut som et dyr som ferdes bådr ute og inne ikke er saken for dere. Så enten ute eller inne.

Fisker er ikke så mye jobb - men personlig hater jeg rengjøringen av tanken, og det er jo ikke så mye selskap i dem.

Personlig liker jeg fugler. Ja, buret må renses men det synes ikke jeg er like irriterende. Om man har små fugler som ikke flyr fritt rundt i huset er det til å overkomme. 

Som ikke flyr fritt rundt i HELE huset, skulle det stå.

Skrevet

Vi har hamster, det er helt ok. Skulle heller hatt katt, de er jo veldig mye koseligere. 

Anonymkode: b9e64...8d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...