Gå til innhold

Jobbe som vikar er et helevte....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som vikar på et lager. Jeg har aldri trivdes så godt på ett arbeidsplass som denne, faktisk. Begynte i oktober. Jeg er jo innleid fra et vikarbyrå, det er mange andre vikarer på lagret fra samme vikarbyrå som meg på arbeidsplassen. Mange av de har vært der i 1-2 år men fortsatt ikke fått fast. Vi blir booket uke for uke. Noe jeg finner slitsomt. Det er alltid en usikkerhet, hver fredag får vi vite om vi blir booket eller ikke. De fleste av vikarene jobber 80 % til 100 %. Men blir forvirret, to stk vikarer har vært bortreist på ferie i 3 mnd. En av dem har vært borte fra jobben i over 2 år. Plutselig er hun tilbake pluss hun som var på ferie. Plutselig er vi overbemannet med vikarer. De som har vært på ferie blir booket men ikke jeg som har faktisk vært der sammenhengene siste periode på 4 mnd. 
Jeg har fått en vakt i kommende uke. Fram til nå så har jeg så si blitt booket hver uke. Jeg kan flere områder og kan brukes til mer . Har to avdelinger å spille på. Konfronterte med sjefen om hvorfor jeg ikke har blitt satt opp hele uken, nei han trengte kvelden til å finne ut av det. Fortsatt ikke hørt noe.

Det kom kanskje noe sykdomfravær sa han. Fram til nå har jeg blitt satt opp uten noe stress, men når folk kommer som har vært på ferie i over lengre perioder, så synes jeg det blir urettferdig at jeg skal ikke få vakter men folk som har blitt borte i årevis blir prioritert. Spurte sjefen rett ut om vi var for mange på avdelingen jeg har jobbet sidte ukene, nei sa han. jeg sa også til han at jeg blir stresset med tanke på å ikke få fyllt inn dagene mine med jobb. Det går utover økonomen å alt annet. 
men jeg er jo ikke dum, en av jentene som har kommet tilbake nå har jo tatt bordet mitt og pcen jeg pleide å stå på. Jeg hadde en dårlig følelse allerede da hun tok mitt bord.