Gå til innhold

Mens vil ikke komme etter prevensjonsmidler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk på p-sprøyte fra 2016 og frem til i fjor 2019. Siste sprøyten ble satt midt i mai og de varer 3 mnd. Så fra august startet perioden uten prevensjon. Vet det kan ta litt tid før kroppen skjønner hva den skal gjøre, men nå har det gått litt vel lang tid syns jeg. 

Var hos gynekolog ifbm etterkontroll på kreftprøve i september og vi pratet mens hun holdt på om løst og fast der jeg forteller jeg gleder meg til systemet er igang igjen fordi jeg ønsker å bli gravid. 

Hun var så snill og tok så en innvendig ultralyd på meg der hun sa hun ser to egg som står og venter på å bli sluppet, mest sannsynlig en uke etterpå. 

Så derfor sørget vi for å ha sex jevnlig da i håp om at det skulle bli eggløsning. Noen uker senere innser jeg at ingenting skjedde, hverken graviditet eller eggløsning for det kom jo ingen mens og negativ test. Nå har vi januar og fortsatt ingen mens. 

Tror jeg har pcos. Har hatt det siden jeg var ung, men har likevel klart å få et barn for mange år siden. Selv om jeg ikke har hatt jevnlig mens. 

lei.no 😣

Anonymkode: dc3ef...e80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok et år før mensen kom tilbake for venninnen min, og nesten et år å bli gravid når syklusen var igang. 

Så de ble det over 5 år mellom barna, og ikke under 3 som de hadde tenkt. 

Har hørt om flere som sliter etter å-sprøyte, for mange tar det tid før systemet er igang igjen 

Anonymkode: ff903...e60

Skrevet

Skulle vært forbudt med denne sprøyten når det er slik at mange får trøbbel etterpå 🤔 

Får vel innse at det ikke blir flere barn på meg da. Mannen min nevnte vi kunne bli fosterforeldre, så kanskje begynne å undersøke det istedet da 😁 

Trådstarter 

Anonymkode: dc3ef...e80

Skrevet

Nå er det jo ikke sånn at man blir steril da, det tar bare litt tid før man kommer igang igjen. 

Anonymkode: ff903...e60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...