Gå til innhold

Noen som har privatlærer til barneskolebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3. Klassing som henger litt etter i norsk og engelsk. Vi har sittet sammen med han når han gjør lekser helt siden han startet på skolen. Noen som har erfaring med privattimer til så små? 

Anonymkode: 39d5e...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en 3. klassing. Og lurer på det samme 🙂

Anonymkode: 1bd9a...ae1

Skrevet

Ja vi hadde privattimer til vår sønn i engelsk når han gikk i 5. og 6. klasse. Han slet med engelsken og ble skikkelig sint når vi prøvde å hjelpe han. Vi brukte mentornorge. Var veldig imponert over lærerern hans som var en ung student. Hun satte opp et skikkelig opplegg for hva de skulle gjøre i hver time, og ble enige med oss på forhånd hva de skulle konsentrere seg om. Mye var lagt opp som lek, for eksempel kortspill hvor de snakket engelsk. Vår sønn synes timene var helt greie og kom aldri med noen klager på at han synes det var kjedelig. 

Anonymkode: 9167c...b79

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja vi hadde privattimer til vår sønn i engelsk når han gikk i 5. og 6. klasse. Han slet med engelsken og ble skikkelig sint når vi prøvde å hjelpe han. Vi brukte mentornorge. Var veldig imponert over lærerern hans som var en ung student. Hun satte opp et skikkelig opplegg for hva de skulle gjøre i hver time, og ble enige med oss på forhånd hva de skulle konsentrere seg om. Mye var lagt opp som lek, for eksempel kortspill hvor de snakket engelsk. Vår sønn synes timene var helt greie og kom aldri med noen klager på at han synes det var kjedelig. 

Anonymkode: 9167c...b79

Ga det resultater da?

Jeg også kjenner på at barnet vårt føler det mlir vel mye mas når vi prøver å hjelpe. Og jeg er ikke utdannet noe som helst pedagogisk, så en som kan det å lære bort ville muligens vært bedre. 

Anonymkode: 39d5e...ddd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...