Gå til innhold

Hva gjør dere med julepynt ungene har lagd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tid for å rydde ned jula og lurer på hva jeg bør gjøre med pynten ungene har lagd? Har tatt vare på ganske mye,  men det ligg i esker og blir ikke brukt igjen neste år fordi de då lager ny. Hva gjør dere?

20200110_084928.jpg

Anonymkode: 73019...22d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakker ned og pakker opp - hvert år! Blir aldri for mye av barnas dekorasjoner! 😍

Skrevet

Jeg ser til at det er navnet skikkelig også legger jeg det i eskene med julepynt.

Har fire barn, så selvfølgelig blir ikke alt tatt frem hvert år, men noe passer veldig fint som pynt rundt pepperkakehuset o.l. så det bruker vi hvert år. Ting som er til å henge på juletreet bruker vi også hvert år.

Nå er mine fra 10 år og oppover så i år når vi pyntet til jul fant 10 og 12 åringene mye i eskene som de selv hadde laget i barnehagen osv, de syntes det var kjempegøy og pyntet på rommene sine med det.

Jeg har ikke hjerte til å kaste det, så det blir nok på loftet så lenge jeg lever ;)

Anonymkode: fa1ec...884

Skrevet

Vi bruker alt til det blir ødelagt. Med bare to barn blir det ikke så mye. Papirpynt holder sjelden mange år da.

Anonymkode: f8d45...dff

Skrevet

Tar vare på det fineste (eller la oss være ærlig, det mer forseggjorte). Noen ting blir diskret kasta. 

Et godt tips er å sette på bånd og vipps, kan det henges på treet 

Anonymkode: beba4...d23

Skrevet

Men dekorasjoner med granbar osv som drysser. Har dere vare på det og?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men dekorasjoner med granbar osv som drysser. Har dere vare på det og?

Nei, det er til engangsbruk. I år bandt de for eksempel ca 8 meter grangirlandere. De kaster vi srlvfølgelig etter jul.

Anonymkode: f8d45...dff

Skrevet

Kaster det meste. Har tatt vare på de spesielt fine, ellers går det meste i søpla (diskré selvsagt). Blir for mye å lagre alt som kommer jul og påske i 18 år.

Anonymkode: f7e21...463

Skrevet

Tar vare på alt. Det fineste kommer opp hvert år. Setter alt samlet og barna elsker å titte på det selv om de har blitt store.

Anonymkode: 2dea5...6f7

Skrevet

Har tatt vare på alt og tar fram hvert år. Hvilket ungene setter stor pris på. Har også arvet fra min bestemor pynt jeg lagde til henne da jeg var barn. Det er utrolig koselig.

Skrevet

Tar vare på alt som er i orden. Ødelagte ting eller flate papirlenker etc kastes.

Anonymkode: c883f...85e

Skrevet

Har tatt vare på ting, men det som ikke har tålt å bli stuet vekk eller som går i stykker kastes. Det kastet med ungenes godkjennelse. Mitt ene barn husker alt, har kontroll på alt så ingenting går ann å kaste diskret her i huset. Det morsomme er at hun hater hver gang to nisser hun har laget kommer frem, men hver år er hun flere ganger bortom de og titter på de. I år vet jeg det med sikkerhet for hun spurte meg hvem pr hun laget den ene. Jeg merket ikke med navn og år de første åra, så ikke alt som har årstall. Så når hun vist de frem til kjæresten lurte hun på når hun hadde laga den.

mamma har fortsatt julepynt meg og min søster laget. Ikke mye igjen, men noe har hun. Mine unger syns det er kjempe gøy når mormor tar frem pynten, for der er det pynt fra mange unger. Like koselig å få historiene om hvem som har laget hva.

Anonymkode: e1091...ac3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...