Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Altså, jeg har gått ned 16 kg, har igjen 7 for å gå i kategorien normalvektig. Jeg VIL ned 10 til men nå sliter jeg. Jeg er nøye med kostholdet, men åpenbart ikke nøye nok. Spiser ikke usunt (null godis osv) men spiser åpenbart for mye. Jeg kjenner motivasjonen er sviktende og lurer på hva jeg kan gjøre for å booste i gang dette. Tar gjerne i mot råd og tips. VIL IKKE HA TIPS OM KETOSE OG LAVKARBO, jeg blir dårlig av det. Anonymkode: 0f360...521
November-spire-79 Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 16 kilo er jo kjempebra😀har hørt at de siste kiloene er seige å få vekk😀tar bare litt lengre tid. Ikke gi opp, du har jo kommet langt allerede👍
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Hvor lang tid har du brukt på å gå ned? Det flater ut innimellom, rett og slett, og tar mer tid enn i starten. Skal du gjøre det med mat eller med shakes og supper? Anonymkode: 1eb7b...fb9
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 De henger en stund, men ikke gi opp! Plutselig slipper de. Anonymkode: 31fd6...a48
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 Holdt på siden August. Jeg spiser vanlig mat. Bruker litt kostholdsplaner fra feks roede osv. God kontroll på hva jeg kan spise, har nok slurva med feks ett egg ekstra i salaten, en halv lakseskive mer osv. Så jeg har jo ikke fulgt det slavisk, jeg skal etter mine beregninger (bruker app å telle kalorier) være innafor på alle dager med noen få unntak. Det står bare bom fast og jeg blir så demotivert når det bare står rolig. Opp og ned den samme kiloen i tre uker nå. Anonymkode: 0f360...521
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #6 Skrevet 10. januar 2020 Trener du noe i tillegg da? Anonymkode: 6318a...6b3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Holdt på siden August. Jeg spiser vanlig mat. Bruker litt kostholdsplaner fra feks roede osv. God kontroll på hva jeg kan spise, har nok slurva med feks ett egg ekstra i salaten, en halv lakseskive mer osv. Så jeg har jo ikke fulgt det slavisk, jeg skal etter mine beregninger (bruker app å telle kalorier) være innafor på alle dager med noen få unntak. Det står bare bom fast og jeg blir så demotivert når det bare står rolig. Opp og ned den samme kiloen i tre uker nå. Anonymkode: 0f360...521 Vil også henge meg på og si du har kommet til et såkalt "platå"....Jeg ville jobbet med å holde vekta til over påske f.eks,- også gått inn med "Litt ekstra" etter det. Da kan du øke kaloriinntaket ditt litt i forhold til hva det er nå. Skal ikke se bort fra ut du tar av flere kilo under stabiliseringsprosessen alikevell. Det spørs hvor mye du evt øker på med kalorier inn. Viktig å trene like mye som nå,- evt komme i gang med trening i denne fasen. Mens det å gå ned i vekt har "alt å si" på hva du putter i det,- har jeg selv erfaring med at trening er alfa og omega for å oppretteholde vekta. Anonymkode: 3fb24...997
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #8 Skrevet 10. januar 2020 Jeg har delvis treningsforbud i tre måneder til. Trener svømming og overkropp men må altså vente med løpingen til jeg er friskmeldt av fysioterapeut. Anonymkode: 0f360...521
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #9 Skrevet 10. januar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Holdt på siden August. Jeg spiser vanlig mat. Bruker litt kostholdsplaner fra feks roede osv. God kontroll på hva jeg kan spise, har nok slurva med feks ett egg ekstra i salaten, en halv lakseskive mer osv. Så jeg har jo ikke fulgt det slavisk, jeg skal etter mine beregninger (bruker app å telle kalorier) være innafor på alle dager med noen få unntak. Det står bare bom fast og jeg blir så demotivert når det bare står rolig. Opp og ned den samme kiloen i tre uker nå. Anonymkode: 0f360...521 3 uker er ikke så lenge når du har gått ned så mye. Jeg trodde først du hadde stått på stedet hvil siden august. Da hadde det vært lenge. Nå har vi nettopp vært gjennom jul. Da lever de fleste litt annerledes enn i hverdagen både når det gjelder mat og aktivitet. La det gå et par uker med hverdager og fult kjør før du gjør noen store endringer. Anonymkode: f9391...d62
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #10 Skrevet 10. januar 2020 Begynn med å finne ut hva du kan eller må kutte ned på i ditt kosthold. F.eks. så da du bruke en app som MyFitnessPal i en uke eller to for å se hvor det er du spiser for mye. Det er lurt å ha en kjøkkenvekt til stede også hjemme i alle fall slik at du får nøyaktige mål. Jeg fikk en overraskelse etter lunsj på jobben en dag når jeg la inn 3 små falafelboller som jeg fant i saltabaren og holdt på å velte hele mitt dagsbudsjett. Du har vært kjempe flink så langt, så dette klarer du. Er omtrent i samme situasjon og har funnet ut at om jeg i snitt i uken spiser rundt 1300 kcal om dagen så daler vekten nedover sakte men sikkert nedover. Det er en ting til du må tenke på. I likhet med meg så har du gått ganske fort ned i vekt, så nå trenger kroppen din mindre energi for å bære de resterende kiloene, og det er ikke sikkert hodet er helt med der enda. Som sagt, prøv en kaloriteller-app. Heier på deg. Anonymkode: da443...f6c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #11 Skrevet 10. januar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begynn med å finne ut hva du kan eller må kutte ned på i ditt kosthold. F.eks. så da du bruke en app som MyFitnessPal i en uke eller to for å se hvor det er du spiser for mye. Det er lurt å ha en kjøkkenvekt til stede også hjemme i alle fall slik at du får nøyaktige mål. Jeg fikk en overraskelse etter lunsj på jobben en dag når jeg la inn 3 små falafelboller som jeg fant i saltabaren og holdt på å velte hele mitt dagsbudsjett. Du har vært kjempe flink så langt, så dette klarer du. Er omtrent i samme situasjon og har funnet ut at om jeg i snitt i uken spiser rundt 1300 kcal om dagen så daler vekten nedover sakte men sikkert nedover. Det er en ting til du må tenke på. I likhet med meg så har du gått ganske fort ned i vekt, så nå trenger kroppen din mindre energi for å bære de resterende kiloene, og det er ikke sikkert hodet er helt med der enda. Som sagt, prøv en kaloriteller-app. Heier på deg. Anonymkode: da443...f6c Jeg bruker app og har kontroll på inntak. Anonymkode: 0f360...521
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #12 Skrevet 10. januar 2020 Kan du ikke være du er ? Kose deg og ikke tenke på det. Nyt og lev livet, imens du kan. Anonymkode: dc80f...bb4
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #13 Skrevet 10. januar 2020 Du har vært kjempeflink! Men du: Er du sikker på om riktig fokus er å gå enda mer ned, kanskje du heller skulle konsentrere deg om å holde den nye vekta? Problemet er at de fleste som går så mye ned i vekt som det her er snakk om, ikke klarer å holde den nye vekta over tid. Raskt vekttap gjør at du må sloss mot en veldig sultfølelse etterpå, ettersom kroppen prøver å tilbakestille seg til "normalen". Så om du klarer å gå ned 16 kg og BLI DER, ville jeg tatt det som en stor seier. Det er det de færreste som klarer. Anonymkode: 9bde9...de1
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #14 Skrevet 10. januar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså, jeg har gått ned 16 kg, har igjen 7 for å gå i kategorien normalvektig. Jeg VIL ned 10 til men nå sliter jeg. Jeg er nøye med kostholdet, men åpenbart ikke nøye nok. Spiser ikke usunt (null godis osv) men spiser åpenbart for mye. Jeg kjenner motivasjonen er sviktende og lurer på hva jeg kan gjøre for å booste i gang dette. Tar gjerne i mot råd og tips. VIL IKKE HA TIPS OM KETOSE OG LAVKARBO, jeg blir dårlig av det. Anonymkode: 0f360...521 For meg funker det best å variere kaloriinntaket, dvs ikke slankemeny hver dag. Jeg spiser masse godteri i helger så kroppen får en kaloriboost og så er jeg forsiktig i uka. Går sakte men sikkert ned. Anonymkode: 2d830...2e3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #15 Skrevet 10. januar 2020 Hva med å faste? Altså passe på å ikke spise etter 6 16-8 faste?? Fungerer selv om du ikke er i ketose. Anonymkode: 114e2...724
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #16 Skrevet 10. januar 2020 Så flink du har vært. Slanking ensom amming dine økedager der alt står stille, null melk og rasende baby. Vekttap går i bolker. Ikke mist motet. For all del ikke knekk så du mister lønnen for strevet så langt. Gå tur. Musikk i ørene. Beste slankemetoden og letteste. (Helst litt motbakker, men ikke bare!) Anonymkode: 52def...890
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #17 Skrevet 10. januar 2020 Takk for svar. Ja det er nødvendig for meg å gå ned de siste kiloene. Fordi jeg har satt meg det som mål og vil ikke «gi opp» jeg har også satt meg noen sportslige mål og skal jeg klare de så må jeg ned. Det handler ikke om utseende det handler om å få en kropp jeg kan bruke til det jeg ønsker. HI Anonymkode: 0f360...521
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #18 Skrevet 10. januar 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan du ikke være du er ? Kose deg og ikke tenke på det. Nyt og lev livet, imens du kan. Anonymkode: dc80f...bb4 Hvorfor må hun det? Tjukke folk er ulekkert. Anonymkode: dde00...f52
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #19 Skrevet 10. januar 2020 Samme her. Gått ned 18-19 kg. De siste 3-4 kg henger godt fast. Det har de gjort i 3-4 mnd. Jeg tenker det er sunt å bruke tid. Min kropp har nådd et platå, og jeg trives jo mye bedre nå enn jeg gjorde før. Jeg har kost meg litt ekstra i jula, og tenkte å ta fatt på de siste kiloene når forkjølelsen har gitt seg. Jeg har trent mye styrke men skal nå øke opp på kondistrening å se om det gir en liten boost. Tenkte også å kutte litt mer ned på karbo, og spise enda mer ren mat. For meg er det også viktig å nå målet, det skal jeg, men om jeg ender på 3 eller 6 kg ned vet jeg ikke, spørs åssen jeg føler meg og hvordan musklene bygges. Og jeg stresser ikke, tenker at jo mer tid jeg holder meg stabil, jo lettere vil det være å ikke legge på meg igjen, fortsetter jeg som jeg har gjort så går de siste av etterhvert. Jeg begynte ferden for 10 mnd siden, og gikk 14 kg før sommeren. Deretter har det gått fryktelig sent, og jeg jobber hele tiden med å finne motivasjon. Tvi tvi, dette klarer du! Hilsen ei dom går spist både sjokolade og chips i dag, men gir ikke opp av den grunn, alt er lov innimellom. Anonymkode: ad968...d13
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #20 Skrevet 11. januar 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må hun det? Tjukke folk er ulekkert. Anonymkode: dde00...f52 Noe sier meg at du er en ulekker dame🙄 Anonymkode: 1bdaa...c9d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2020 #21 Skrevet 11. januar 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Ja det er nødvendig for meg å gå ned de siste kiloene. Fordi jeg har satt meg det som mål og vil ikke «gi opp» jeg har også satt meg noen sportslige mål og skal jeg klare de så må jeg ned. Det handler ikke om utseende det handler om å få en kropp jeg kan bruke til det jeg ønsker. HI Anonymkode: 0f360...521 Det er ingen vei utenom å redusere kaloriinntaket ytterligere. Men husk også at jo mer du går ned, dess større prosent av kroppsvekten tilsvarer en kilo. Derfor går det senere ettersom du nærmer deg matchvekt. Anonymkode: 43e93...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå