Gå til innhold

Nytt skattekort...mindre skattetrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble trekt 1000 kr mindre i skatt nå i Januar. Inntekt det samme som før. Hvordan regner skatteetaten ut hvordan skattetrekk jeg skal ha i år? 

Anonymkode: 1c3ca...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser du på skattetrekksmeldingen din. Denne finner du nok i altinn. Det står beløpene skatten din er beregnet utfra. Om disse er feil må du endre disse for å unngå restskatt. 

Det ligger også en skatteberegning på skatteetaten.no .

Anonymkode: bde7c...4f2

Skrevet

Samme her , og med ganske mange som jeg kjenner som sier det samme. Har. Selv gått ned 3 prosent i skatt, selv om jeg har nesten samme inntekt som i fjor. Kommer kanskje til å stige med en tusenlapp i året, så skjønner ingenting. I tillegg til at tv lisensen skal betales gjennom skatten, så er det enda merkeligere.

Anonymkode: 7b18a...22e

Skrevet

Samme her! Får nesten 3000 mer utbetalt i mnd på samme lønn

Anonymkode: dc878...ab5

Skrevet

Hos meg var også skatten satt ned, og da jeg var inne og sjekket stod det oppført for mye gjeld. Hvis du vil slippe baksmell er det viktig og sjekke at tallene stemmer på altinn.

Anonymkode: ce298...469

Skrevet

Jeg ble også trukket 500 kr mindre enn før med ca samme lønn og samme trekk Jeg ordnet med lønn så de legger inn et ekstra skattetrekk, jeg vil ikke ha baksmell. 

Anonymkode: dc8d6...d0c

Skrevet

Her er det motsatt, både jeg og min datter må i år betale dobbelt så mye skatt som i fjor. Vi skjønner det jo ikke, har vært inne og sjekket og tallene stemmer. Hun har jobb ved siden av studier, og tjener rundt 150 000 i året, jeg har laveste sats AAP. Så er jo ekstra rart at med så lav inntekt, så må vi plutselig betale dobbelt så mye i skatt.

Anonymkode: 75d4c...1f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...