Gå til innhold

Beste tips for å slutte å røyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe man kan kjøpe som fungerer? 

Anonymkode: 6b294...609

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å bestemme seg for å slutte. Det ligger i hodet. Klarer du ikke slutte, vil du ikke slutte. 

Anonymkode: 01b6e...2cf

Skrevet

Vil du det? Da kan du jo bare gjøre det.

Anonymkode: 6c779...66b

Skrevet
20 minutter siden, DetYrer skrev:

Hvorfor vil du slutte, da?

🤦🏼‍♀️

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤦🏼‍♀️

Er du hi? Hvorfor 2 anonymkoder?

Skrevet
8 minutter siden, DetYrer skrev:

Er du hi? Hvorfor 2 anonymkoder?

Hvorfor 2 nick? 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤦🏼‍♀️

Hvorfor den oppgitte emjoien?

Syns det var et godt spørsmål, jeg.
Dersom man har en egen grunn for å slutte å røyke, og ikke bare gjør det for at alle andre ønsker man skal er det mye lettere å holde motivasjonen oppe og faktisk klare det.
Dersom man skal gjennom en livsstilsendring, om det så er å leve sunnere, gå ned i vekt, slutte å røyke eller annet er det viktig å først spørre seg selv hvorfor man ønsker det, og bruke dette aktivt gjennom hele prosessen. Bruke dette som et mål

Anonymkode: 632b5...569

Skrevet

Allen Carrs bok «Endelig ikke-røyker» hjalp meg, men jeg måtte lese den mange ganger over en lang periode før det gikk helt inn. Som en annen skrev, det sitter bare i hodet. Jeg sluttet mange ganger før jeg bestemte meg endegyldig, og det tror jeg hjalp; jeg visste at de første dagene kom til å bli harde, men at det går bedre dag for dag. Da jeg endelig sluttet for godt, gikk det lett, og jeg har med hånden på hjertet ikke savnet det ett sekund etterpå (seks år nå). 

Anonymkode: da1f2...b73

Skrevet

Siden vi er så forskjellig sammensatt vil nødvendigvis ikke det som fungerte for meg fungere for deg. Jeg leste først boken til Allen Carr, selv om den ikke fikk meg til å slutte så gav den meg mye nyttig informasjon den gangen jeg faktisk valgte å slutte (boken finnes som lydbok også). F.eks. at man vil en eller annen gang oppleve kriser selv om man ikke røyker, hva som skjer med kroppen når man røyker og hvorfor du egentlig har lyst på røyk. Så les eller hør den boken. 

Jeg gikk også på Allen Carr røykeslutt-kurs, men det gav ikke meg noe som helst, men det var flere der som klarte å slutte. Jeg har prøvd hypnose, fungerer for noen men igjen så fungerte det ikke på meg. Jeg sluttet ved hjelp av CHAMPIX, og etter 7 år får jeg fortsatt slik blisyk-kvalme om noen røyker i nærheten av meg, orker fortsatt ikke tanken på å ta en røyk. 🤢

Mitt råd er prøv de ulike tingene, men les gjerne boken først for å få bort alle de dårlige unnskyldningene du gir deg selv for ikke å slutte....been there done that. Ser også at det er kommet ut munnspray o.l. men dette har jeg ikke testet siden jeg sluttet for lenge siden. 

Ønsker deg lykke til! 

Skrevet

Jeg gikk over til damping, sluttet på dagen etter 30 år som røyker 💪🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...