Gå til innhold

Hadde du klaget til busselskapet over dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere ganger nå har sønnen min mått vente på å gå ombord i bussen fordi sjåføren ber. Det er ikke snakk om å vente lenge, kun Ett par minutter, og ved enkelte ganger har bussen dratt ett par minutter senere enn det den skal. Tiden bryr jeg meg ikke om, den tar de inn uansett. Det plager meg heller ikke at sønnen min må vente ett par minutter.

Men er det ok at han ber i arbeidstiden? På bussen??

Anonymkode: 61c5d...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen blir bedt om å gå av bussen for at sjåføren skal få bedt synes jeg det er galt, men at sjåføren gjør ber i bussen på holdeplassen før han slipper på folk synes jeg må være greit så lenge han kommer frem til tiden.

Anonymkode: db810...f9b

Skrevet

Hadde sagt til min sønn at han bare skulle gå inn. Det bussjåføren gjør er direkte uhøflig. Ja, jeg hadde klaget. Det er ikke sånn det skal være i Norge. 

Anonymkode: 5c1d4...c47

Skrevet

Ligger han foran skjema og ber etter at alle har gått på før han kjører videre, så kunne jeg akseptert det.

At folk blir holdt igjen ute og at bussen blir forsinket hadde jeg tatt videre.

Anonymkode: c2ac1...a30

Skrevet

Verste jeg har hørt. Ja klag. Unnskyld meg måte på hvor mye tull de skal bruke arbeidstiden sin på😤

Anonymkode: 29de8...f46

Skrevet

Her kommer bussen ofte til startholdeplassen i god tid, men dørene åpnes uansett ikke før rett før bussen skal gå. Er ikke det vanelig? Om sjåføren bruker tiden på å spise lunch, be eller lese avisen synes jeg ikke har noe å si.

Skrevet

Ja jeg ville klaget. Han kan ikke la folk stå ute i all slags vær å vente. Han kan bed når alle har gått på bussen. Det er heller ikke greit å kjøre inn minutter hele tiden. Plutselig kjører han for fort for å kjøre inn alt.

Anonymkode: 67203...e48

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flere ganger nå har sønnen min mått vente på å gå ombord i bussen fordi sjåføren ber. Det er ikke snakk om å vente lenge, kun Ett par minutter, og ved enkelte ganger har bussen dratt ett par minutter senere enn det den skal. Tiden bryr jeg meg ikke om, den tar de inn uansett. Det plager meg heller ikke at sønnen min må vente ett par minutter.

Men er det ok at han ber i arbeidstiden? På bussen??

Tror du har fått de svarene du trenger Ts. Ring å klag. 

Anonymkode: 5c1d4...c47

Skrevet

Hvis bussen stadig er forsinket ville jeg klaget på forsinkelsen.

Hvis bussen kommer til holdeplassen før tiden, kan sjåføren vente med å slippe passasjerene inn. Da er dette gjerne en pause som er lagt inn i sjåførens areidstid. Hva sjåføren gjør i sin pause er opp til ham. Det er religionsfrihet her i landet, så om sjårøren ønsker å bruke pausen sin til å be, er det helt opp til ham. Det må også være greit å ikke slippe folk på bussen før tiden. Bussjåføren må ha mulighet til å tilbringe pausen sin i fred og ro.

Anonymkode: 5c492...2d8

Skrevet

Ofte venter bussjåføren med å slippe passasjerer inn da det er en del av deres pause. Hva bussjåføren velger å bruke den på er opp til den enkelte. 

Hva med å bruke denne muligheten til å minne sønnen din på viktigheten av å ha respekt for andre, deres tro og å kunne ta hensyn til andre. For denne mannen er det å be tydeligvis viktig, det skader ikke å ta hensyn til andre og være litt tålmodig. 
Gode verdier å ta med seg videre i livet. 

Anonymkode: b1376...499

Skrevet

Tror det er viktig å vite her om HI sønn går på første holdeplass slik at tiden han må vente ute er sjåførens pause mellom to ruter. Eller om sjåføren stopper midt i ruta og ber. Jeg tenkte først det siste og da bør de ta det videre. Er det derimot i pausen imellom to ruter er det helt greit så lenge han er ferdig til tiden bussen skal gå i følge tabellen. Forskyver han rutetiden ved å be er det derimot ikke greit.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her kommer bussen ofte til startholdeplassen i god tid, men dørene åpnes uansett ikke før rett før bussen skal gå. Er ikke det vanelig? Om sjåføren bruker tiden på å spise lunch, be eller lese avisen synes jeg ikke har noe å si.

Vanelig???

Anonymkode: 6bb6e...d12

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis noen blir bedt om å gå av bussen for at sjåføren skal få bedt synes jeg det er galt, men at sjåføren gjør ber i bussen på holdeplassen før han slipper på folk synes jeg må være greit så lenge han kommer frem til tiden.

Han har en avgangstid å forholde seg til. Han skal ikke utsette den pga. private sysler, uansett hva det er. Bare klag du.

Hilsen ex-bussjåfør.

Anonymkode: 7a7bd...2b2

Skrevet

Hi her. 

Dette er morgenbussen, den går kl 07.27. Den kommer ca 07.10 og står å venter på avgang. 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

Dette er morgenbussen, den går kl 07.27. Den kommer ca 07.10 og står å venter på avgang. 

Da har han jo rett på litt alenetid før han slipper folk ombord, men han skal samtidig ikke være så sein at han  forsinker avangstiden. Ting kan skje underveis, så en skal alltid passe på å komme seg avgårde i rett tid. På den annen side så må han jo ta litt hensyn til vær og vind da, kan ikke la folk stå ute i all slags vær.

Anonymkode: 7a7bd...2b2

Skrevet

Dersom det er før bussen skal kjøre så har bussjåføren all rett på sin side til å be/spise/lufte seg i sin pause. 

Passasjerene kan vente eller komme litt før bussens avgang dersom de ikke vil stå ute å fryse. 

Anonymkode: b1376...499

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med at bussjåføren ber, men jeg tenker det er greit at passasjerene kommer inn på bussen før han ber. Så jeg ville tatt en tlf og forhørt meg om hva regler de hadde omkring dette. Ikke alltid det er ok å stå utenfor bussen og vente mens regnet øser ned, så om passasjerne hadde kunnet komme på bussen før han ba så hadde vel ting vært til det beste for alle. 

Jeg syns mine unger har godt av å se at andre ber eller gjør slike ting. De har godt av å se vi er forskjellige, har ulike relgioner uten at det blir prakket på de. Om ungene reagerer på at andre gjør slikt og prater med meg, så tar jeg gjerne denne praten. Jeg er ikke relgiøs, men jeg er ikke ateist heller, jeg er åpen for det meste om jeg skulle få en tro. Det håper jeg også ungene mine er og vil bli, så jeg må vise hensyn og andre vise hensyn. Så om en bussjåfør ber i to minutter, forlanger jeg av mine barn å la han få be uten at de skal forstyrre han. På samme måte som andre viser hensyn til mine barn om det skulle være behov for det. 

Anonymkode: 9f6f3...fa0

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

Da kan han be fra 07.10 til ca 07.20, for det trengs ofte noen minutter til å få alle om bord. Hvis du er av de hysteriske som sender barnet ditt på bussen et kvarter før avgang, da er det du som skaper problemet.

Anonymkode: 817b7...d6a

Skrevet

At han ikke slipper inn ungene lenge før han drar er helt fint. Det blir bare ugagn av unger som er inne i buss som står. Dessuten brukes sikkert tiden til å varme opp bussen. Verste jeg vet er han sjåføren som ikke gidder å varme bussen før vi drar og det tar 20 min iskald buss før det blir levelig. 

Om han ber, peller buser eller spiser skive med servelat er det samme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...