Gå til innhold

Ta med en gruppe på svømming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håndball klubben  på tur og da skal vi besøke en svømmehall. Det blir 30 barn med. De fleste mellom 10-16 og 8 stk under 10 år. Hvor mange voksne bør vi ha med i svømmehallen? 

Anonymkode: b82b0...2f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De er 2 lærere på klasser med 17 elever i 3 klasse her. Men, det er i ett skolebaseng. 

Endret av T&T
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med svømmehalen og spurt hva de anbefaler. Det er store forskjeller fra sted til sted i forhold til hvor oversiktlig ting er. Det er lettere å ha kontroll i et enkelt basseng, en f.eks i et basseng med sklier eller sånne store oppblåsbare greier til å klatre på. Det er nok også forskjell på hvor mange badevakter som finnes på de ulike stedene.

Anonymkode: 2e020...4cd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville tatt kontakt med svømmehalen og spurt hva de anbefaler. Det er store forskjeller fra sted til sted i forhold til hvor oversiktlig ting er. Det er lettere å ha kontroll i et enkelt basseng, en f.eks i et basseng med sklier eller sånne store oppblåsbare greier til å klatre på. Det er nok også forskjell på hvor mange badevakter som finnes på de ulike stedene.

Anonymkode: 2e020...4cd

Det skal jeg gjøre 😁

Anonymkode: b82b0...2f7

Skrevet

Her vil de ha en badende voksen pr fem barn, men jeg vil tro dette er forskjellig fra sted til sted. Sjekk hva det står på stedets nettside (det står ofte noe under reglene for barnebursdag, de har gjerne samme reglene når det kommer andre grupper med barn).

Her er barn som kan svømme og er over 12 år bare alene, så de trenger ikke voksne til å passe på seg i det hele tatt.

Anonymkode: d82be...89d

Skrevet
18 timer siden, T&T skrev:

De er 2 lærere på klasser med 17 elever i 3 klasse her. Men, det er i ett skolebaseng. 

Det hørtes lite ut når de er så små. Sønnen min går selv i 3.klasse å er en del som ikke kan svømme enda,å da høres der lite ut med 2 voksne på 17 barn.

Anonymkode: b6816...426

Skrevet

Vertfall en på land med krysseliste, 2 eller 3 i vann. 

Tenker de må også ha livreddings kurs. 

Anonymkode: 053ec...212

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hørtes lite ut når de er så små. Sønnen min går selv i 3.klasse å er en del som ikke kan svømme enda,å da høres der lite ut med 2 voksne på 17 barn.

Anonymkode: b6816...426

Hvor mange lærere tror du de stiller? de stiller som regel ikke med flere enn to (uten barn med spesielle vedtak). Foreldre bør ta ansvar selv for å lære barna å svømme. 

en som har ansvar i bassenget og en som har oversikt fra kanten for å passe på at ingen detter under. Begge må selvsagt ha livredning.

Anonymkode: 9ac50...83e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...