Gå til innhold

Ørsta vs Volda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å ta med familien og bare flytte fra østlandet. Jeg har familie og venner både i Østa og Volda, men spør dere. Har feriert vært eneste år i område, så kjenner stedene godt. Kanskje det er noe annet med ferie, mtp fjell og fjord, men jeg trives så godt med det. Er så drit lei østlandet, lei rushtrafikk, kø, ulykker så det står på E6, lei det kjedelige landskapet (joda, det er noen perler her og). Bor da på Jessheim.

Vi er veldig glad i fjellet og fjorden, men hvordan er det å rive opp familien, 3 barn og gjøre noe sånt? Galskap? Vet jo ikke hvor lett det er å få jobb, jeg innen helse (ikke sykepleier), han fagskole ingeniør innen rør så sikkert lettere for han.

Hvilket sted er "best"? Hva med skole og bhg? 

Takker for svar og synspunkter.

Anonymkode: 5974d...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene, vær så snill. Reis nå opp til Hareidlandet hvis du absolutt skal på Sunnmøre. Masse ineressante og gode jobber å velge mellom, og kort vei til Ålesund. På indre del av Søre Sunnmøre kommer du til å kjede deg ihjel etter kort tid, tro du meg.

Med mindre du digger Vassendgutane, rånergutter og Nynorsk og er "halvkristen".   (Hååå, får vel ta mej ennj ture med fergå øve på andre sida å sjå) ....  Nei, fytti F, gløm det.

Anonymkode: d1cec...d63

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen av delene, vær så snill. Reis nå opp til Hareidlandet hvis du absolutt skal på Sunnmøre. Masse ineressante og gode jobber å velge mellom, og kort vei til Ålesund. På indre del av Søre Sunnmøre kommer du til å kjede deg ihjel etter kort tid, tro du meg.

Med mindre du digger Vassendgutane, rånergutter og Nynorsk og er "halvkristen".   (Hååå, får vel ta mej ennj ture med fergå øve på andre sida å sjå) ....  Nei, fytti F, gløm det.

Anonymkode: d1cec...d63

Nei, digger ikke Vassendgutane eller rånere..hehe..men liker plassene, elsker stedet faktisk. Ålesund har jeg ikke noe særlig interesse av.

Men lurte på Ørsta vs Volda😉 bor du selv der siden du sitter med den erfaringen?

Takk for svar😊 

Hi

Skrevet

Forresten så har jeg titta litt på hus og jobb uti Ulsteinvik og, der er det nydelig.

Skrevet

Elsker Volda ❤️ Vurderer å flytte dit selv.

Anonymkode: 6164c...96e

Skrevet

Av de to ville jeg valgt Ørsta. Synes det er en koseligere by enn Volda, og også nærmere Ålesund hvis dere skulle ha lyst inn til byen. 

Men det spiller jo egentlig ikke noen rolle. Begge er fine og de ligger så nært hverandre at det er ikke langt å kjøre uansett hvor du skal. 

Skrevet

Jeg ble deprimert av å bo i Volda og flyttet tilbake til Oslo etter 10mnd. Hadde jeg måttet velge mellom Ørsta og Volda hadde jeg valgt Ørsta. 

Anonymkode: 8d57f...f74

Skrevet
20 minutter siden, Pobie skrev:

Av de to ville jeg valgt Ørsta. Synes det er en koseligere by enn Volda, og også nærmere Ålesund hvis dere skulle ha lyst inn til byen. 

Men det spiller jo egentlig ikke noen rolle. Begge er fine og de ligger så nært hverandre at det er ikke langt å kjøre uansett hvor du skal. 

By og by ..... Hehehe...  Dypt depressive bygdetettsteder heller. Naturskjønt, men når du har vent deg til det så........zzzzzzzz.

Skrevet

Østlandet er ekstremt mye mer en kø, rush og kjedelig natur. 

Kom litt lenger nord på Østlandet. Rundt Mjøsa, fortrinnsvis øst-sida. Kort vei til alt! 

Anonymkode: 1ed85...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...