Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #1 Skrevet 8. januar 2020 Altså, hvor begynner jeg. Jeg har besluttet å leve mer vegetarisk. Det vil si at når jeg selv kan påvirke mine mat så velger jeg vegetarisk. Ikke vegansk men vegetarisk. Jeg går ikke høyt ut med dette. Men spør noen så svarer jeg på spørsmål. Når jeg er invitert bort så kan jeg spise kjøtt og lager ikke noe ut av dette. Målet er ikke å bli 100% vegetarisk. Så er det disse som HATER vegetarianere. Jeg har fått spørsmål om hvorfor jeg tar slike «absurde valg» jeg svarer at jeg føler det er bedre for min kropp. Jeg fronter hverken miljøvern eller dyrevern. Så får jeg spiser kjøtt de få gangene jeg gjør det fordi jeg (sitat) ikke holder ut lengre, videre synes de samme menneskene det er innafor å latterliggjøre hu kaninfordama. Nå er jeg så mektig lei. Hvorfor i himmelens navn må noen bry seg om hva andre spiser? Anonymkode: 07ce2...9c6
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #2 Skrevet 8. januar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, hvor begynner jeg. Jeg har besluttet å leve mer vegetarisk. Det vil si at når jeg selv kan påvirke mine mat så velger jeg vegetarisk. Ikke vegansk men vegetarisk. Jeg går ikke høyt ut med dette. Men spør noen så svarer jeg på spørsmål. Når jeg er invitert bort så kan jeg spise kjøtt og lager ikke noe ut av dette. Målet er ikke å bli 100% vegetarisk. Så er det disse som HATER vegetarianere. Jeg har fått spørsmål om hvorfor jeg tar slike «absurde valg» jeg svarer at jeg føler det er bedre for min kropp. Jeg fronter hverken miljøvern eller dyrevern. Så får jeg spiser kjøtt de få gangene jeg gjør det fordi jeg (sitat) ikke holder ut lengre, videre synes de samme menneskene det er innafor å latterliggjøre hu kaninfordama. Nå er jeg så mektig lei. Hvorfor i himmelens navn må noen bry seg om hva andre spiser? Anonymkode: 07ce2...9c6 Hva slags mennesker omgås du, egentlig? Anonymkode: fb506...e4c
frk Nilsen Skrevet 8. januar 2020 #3 Skrevet 8. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags mennesker omgås du, egentlig? Anonymkode: fb506...e4c Det samme tenkte jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #4 Skrevet 8. januar 2020 Akkurat nå, frk Nilsen skrev: Det samme tenkte jeg. Har noen hardbarka «ekte» mannfolk på jobb. Skikkelige sjarmtroll. 🥴 Anonymkode: 07ce2...9c6
frk Nilsen Skrevet 8. januar 2020 #5 Skrevet 8. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har noen hardbarka «ekte» mannfolk på jobb. Skikkelige sjarmtroll. 🥴 Anonymkode: 07ce2...9c6 Da er det jo bare enda mer gøy å spise vegetarisk! De er helt sikkert livredde for å bli smittet og plutselig ville spise grønnsaker helt av egen fri vilje.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #6 Skrevet 8. januar 2020 Hmm. Her ble begge barna vegetarianere i alder ca 12 år og har vært det ca 2 år. Ikke mye styr rundt det fra familie og venner. Vi voksne er i ferd med å bli det, heller ingen styr på jobb, familie og venner. Bare helt greie undrende spørsmål på valg. Så jeg lurer også litt hva slags type mennesker du omgås? Anonymkode: 526d9...c79
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #7 Skrevet 8. januar 2020 Jeg har spist kaninfór i 30 år. Ingen som har gjort noe vesen av det, med unntak av middager med avdelingen på jobben tilbake for 20 år siden. Da måtte maten som oftest være bestilt på forhånd og enten var jeg glemt eller alle fikk kaninfór. I det siste høvet søt folk mye. Anonymkode: 37ba2...ce6
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #8 Skrevet 8. januar 2020 Du får opplyse disse hardbarkede at det absolutt minste inntaket av grønnsaker (inkl. frukt og bær) man bør spise i et ordinært kosthold pr. dag er 500 gr, iflg. norske myndigheter. Men også at norske anbefalinger henger etter forskningen, og at land som har tatt til seg nyere forskning har vist at man bør spise minst 700- 1000 gram grønt hver eneste dag. Og at det er myntet på de som IKKE er vegetarianere. Og så kan du si at egentlig er det ikke noe annet enn det du gjør, følger nyere forskning for hva man selv må gjøre for å beholde en bedre helse, for du er jo ikke konsekvent vegetarianer siden du innimellom spiser kjøtt. Og så spørs du hvor mye grønnsaker de spiser hver dag... Anonymkode: 1bff1...a83
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #9 Skrevet 8. januar 2020 Jeg har aldri likt kjøtt o.l til frokost eller lunsj-og naturligvis har disse måltidene vært vegetariske for min del. Ikke at jeg noengang har tenkt over det eller definert det som vegetarisk på noen måte. Og jeg har aldri fått en eneste kommentar på det. Merkelige folk du omgås spør du meg. Anonymkode: 04ce9...3c7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #10 Skrevet 8. januar 2020 Jeg blåser i hva folk spiser, så lenge de holder soya, mais, nøtter og belgfrukter langt unna meg🥶 Anonymkode: a1e3d...9c3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #11 Skrevet 8. januar 2020 Jeg er akkurat som deg. Spiser vegetarkost når jeg kan velge, spiser det jeg får servert når jeg er bedt bort. Har aldri fått reaksjoner på det. Men har sett alle usaklighetene vegetarianere utsettes for. Tror det bunner i jantelov. Anonymkode: 4dd9b...e46
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #12 Skrevet 8. januar 2020 Jeg tror, hvis jeg var deg, at jeg bare hadde sagt at jeg ikke likte kjøtt, bare for å unngå hele temaet. Anonymkode: 7f111...a04
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #13 Skrevet 8. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså, hvor begynner jeg. Jeg har besluttet å leve mer vegetarisk. Det vil si at når jeg selv kan påvirke mine mat så velger jeg vegetarisk. Ikke vegansk men vegetarisk. Jeg går ikke høyt ut med dette. Men spør noen så svarer jeg på spørsmål. Når jeg er invitert bort så kan jeg spise kjøtt og lager ikke noe ut av dette. Målet er ikke å bli 100% vegetarisk. Så er det disse som HATER vegetarianere. Jeg har fått spørsmål om hvorfor jeg tar slike «absurde valg» jeg svarer at jeg føler det er bedre for min kropp. Jeg fronter hverken miljøvern eller dyrevern. Så får jeg spiser kjøtt de få gangene jeg gjør det fordi jeg (sitat) ikke holder ut lengre, videre synes de samme menneskene det er innafor å latterliggjøre hu kaninfordama. Nå er jeg så mektig lei. Hvorfor i himmelens navn må noen bry seg om hva andre spiser? Anonymkode: 07ce2...9c6 Sånne som deg provoserer meg ikke. Folk må jo få velge selv. Men har et familiemedlem som er veganer og krever at det brukes eget utstyr for hens mat, selv på besøk hos andre! (egen panne, egen stekespade etc som ikke har vært borti produkter som ikke er vegansk) Det provoserer meg! Vi snakker ikke om at vedkommende har dette med selv, nei - her forventes det at alle andre "tar hensyn" dersom hen skal komme i familieselskap. Anonymkode: 00eb3...2a4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #14 Skrevet 8. januar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså, hvor begynner jeg. Jeg har besluttet å leve mer vegetarisk. Det vil si at når jeg selv kan påvirke mine mat så velger jeg vegetarisk. Ikke vegansk men vegetarisk. Jeg går ikke høyt ut med dette. Men spør noen så svarer jeg på spørsmål. Når jeg er invitert bort så kan jeg spise kjøtt og lager ikke noe ut av dette. Målet er ikke å bli 100% vegetarisk. Så er det disse som HATER vegetarianere. Jeg har fått spørsmål om hvorfor jeg tar slike «absurde valg» jeg svarer at jeg føler det er bedre for min kropp. Jeg fronter hverken miljøvern eller dyrevern. Så får jeg spiser kjøtt de få gangene jeg gjør det fordi jeg (sitat) ikke holder ut lengre, videre synes de samme menneskene det er innafor å latterliggjøre hu kaninfordama. Nå er jeg så mektig lei. Hvorfor i himmelens navn må noen bry seg om hva andre spiser? Anonymkode: 07ce2...9c6 Noen må bare, uten at jeg skjønner hvorfor. Jeg måtte spise fettfritt i noen måneder etter galleblærebetennelse og i påvente av operasjon. Jeg lagde ikke noe nummer ut av det i noen situasjoner, men spiste min skyr og mine knekkebrød, men du verden, så mange som skulle fortelle meg at jeg måtte jo spise noe fett, at fett er kjempeviktig og at litt fett overhode ikke var farlig for meg. Kunne tenkt meg å gitt dem et lite kvarter med gallesmerter før jeg spurte dem om det virkelig var sånn at det var dette de mente var bra for meg, men jeg valgte heller å smile og nikke. Anonymkode: 99e31...48a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #15 Skrevet 8. januar 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånne som deg provoserer meg ikke. Folk må jo få velge selv. Men har et familiemedlem som er veganer og krever at det brukes eget utstyr for hens mat, selv på besøk hos andre! (egen panne, egen stekespade etc som ikke har vært borti produkter som ikke er vegansk) Det provoserer meg! Vi snakker ikke om at vedkommende har dette med selv, nei - her forventes det at alle andre "tar hensyn" dersom hen skal komme i familieselskap. Anonymkode: 00eb3...2a4 Herregud, finnes det virkelig sånne folk? 😳 Anonymkode: 650de...88c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #16 Skrevet 8. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er akkurat som deg. Spiser vegetarkost når jeg kan velge, spiser det jeg får servert når jeg er bedt bort. Har aldri fått reaksjoner på det. Men har sett alle usaklighetene vegetarianere utsettes for. Tror det bunner i jantelov. Anonymkode: 4dd9b...e46 Det går begge veier, det er mange normaltspisende som får dritt fra vegetarianere og veganere asså. "Morder" osv. Anonymkode: 070f5...006
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #17 Skrevet 8. januar 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går begge veier, det er mange normaltspisende som får dritt fra vegetarianere og veganere asså. "Morder" osv. Anonymkode: 070f5...006 Ja, det finnes noen militante gærninger, men de fleste ønsker bare en bedre verden og bedre helse. Anonymkode: 4dd9b...e46
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #18 Skrevet 8. januar 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går begge veier, det er mange normaltspisende som får dritt fra vegetarianere og veganere asså. "Morder" osv. Anonymkode: 070f5...006 Jeg vet. Vi var på hyttetur en gang med et par som ikke ville spise samtidig med oss andre. De satt derimot hele måltidene og kommenterte maten vår. Eggene var "hønemens", melk var "kusekret", kaviar var "babyfisk", kjøtt var "lik" osv. Vi kommer aldri til å bli med på tur igjen hvis de to også er invitert. Anonymkode: dec70...7b2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #19 Skrevet 8. januar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet. Vi var på hyttetur en gang med et par som ikke ville spise samtidig med oss andre. De satt derimot hele måltidene og kommenterte maten vår. Eggene var "hønemens", melk var "kusekret", kaviar var "babyfisk", kjøtt var "lik" osv. Vi kommer aldri til å bli med på tur igjen hvis de to også er invitert. Anonymkode: dec70...7b2 Da hadde jeg faktisk enten dratt derfra selv eller krevd at de skulle dra. Hadde ikke akseptert en slik oppførsel. De må jo virkelig være mindre intelligente? Anonymkode: 1bff1...a83
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #20 Skrevet 8. januar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da hadde jeg faktisk enten dratt derfra selv eller krevd at de skulle dra. Hadde ikke akseptert en slik oppførsel. De må jo virkelig være mindre intelligente? Anonymkode: 1bff1...a83 Det var desverre ikke så enkelt å komme seg vekk derifra. De var ganske nyomvendt. Det kan jo hende de har roet seg litt, men jeg kommer ikke til å gjøre noe for å finne det ut. Anonymkode: dec70...7b2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #21 Skrevet 8. januar 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var desverre ikke så enkelt å komme seg vekk derifra. De var ganske nyomvendt. Det kan jo hende de har roet seg litt, men jeg kommer ikke til å gjøre noe for å finne det ut. Anonymkode: dec70...7b2 Da tror jeg at jeg hadde klikket i vinkel, for slik de holdt på var utrolig respektløst. Hadde bedt dem om å gå ut når vi spiste, eller spist på et annet rom, tror jeg. For jeg hadde ikke orket å spise mens jeg hørte på dem. Jeg har lang lunte, men det hadde jeg faktisk ikke orket - så all ære til deg hvis du holdt ut uten å eksplodere Like greit å ikke vite noe mer om de folka, tenker jeg Anonymkode: 1bff1...a83
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2020 #22 Skrevet 9. januar 2020 Kjenner meg igjen, HI, og jeg har ikke gjort noe mer dramatisk enn å legge om til mat uten tilsatt sukker. Ikke måte på hvor livsviktig det visstnok er å spise kaker, drops og sjokolade...! Anonymkode: db887...50f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2020 #23 Skrevet 9. januar 2020 Er du overrasket over at folk har en mening om valgene du tar, og bare MÅ dele de meningene med omverdenen? Dette er jo ikke overraskende i det hele tatt. Uansett om du er veganer/kjøttspiser/religiøs/ikke-religiøs/har barn i barnehagen/er hjemmeværende/ferierer i Tyrkia/boikotter Tyrkia osv osv så vil det alltid være noen som mener noe om valgene du tar. Dette er ikke spesielt for veganere og vegetarianere altså. Anonymkode: 323b0...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå