Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #1 Skrevet 8. januar 2020 Jeg har pløyd gjennom forumet etter relevante tråder, og det er mye ugreit knyttet til dette ser jeg. Bivirkninger og triste barn og i det hele tatt, og det gjør at jeg gruer meg. Men gutten min skal nå igang med medisinering av ADHD-diagnose. Han går i 4. klasse og har vært utredet over lang tid. Han har fått oppfølging på skolen (kanskje ikke optimal, men relativt god tilrettelegging etterhvert) og vi har fått god oppfølging fra BUP, men det er åpenbart at han trenger mer hjelp. Det er nok det sosiale som er aller vanskeligst for ham, spesielt når det er mange barn og hektisk aktivitet rundt. Dere som har erfaring, hvordan opplevde dere denne perioden? Er det lyspunkter her, hva kan jeg forberede meg på? Føler det er litt som å være i krigen allerede, så jeg trenger litt oppmuntring merker jeg. Anonymkode: c8196...0dd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #2 Skrevet 8. januar 2020 Har to som begynte på medisiner samtidig. Den ene Har Ikke hatt noe bivirkninger, og både hun og vi opplevde en god virkning ganske fort. Fra å være mye sint og frustrasjon over vanskelige lekser og det å ikke kunne lese (4. Kl) og ikke forstå noe humor til bli en rolig og harmonisk og humoristisk person som nesten knekte lesekoden på fire uker. Den andre har hatt litt kvalme, men har byttet medisin ett par ganger og vi gir han ingefærrotkapsler som er kvalmestillende og der har hatt god virkning. Vi merker at han ikke blir så sliten etter skolen og bedre konsentrasjon utover ettermiddagen og han er mindre frustrasjon på skolen. Anonymkode: 10c4c...407
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Skrevet 8. januar 2020 Søk opp ADHD forum på Facebook (finnes flere). Der står det massevis av info og erfaringer om akkurat dette. Anonymkode: 577a7...e1e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #4 Skrevet 8. januar 2020 Veldig god erfaring og sønnen har fått det så mye bedre. Slutt på konflikter og krangling, leksene er gjort på et blunk. Hadde god effekt fra første dose. Hadde sett for meg at det skulle være mye negative bivirkninger, men det eneste er at han ikke er sulten mens han står på medisin, så han har blitt tynn som en strek. Det er jo ikke ok, men det positive overskygger det negative. Anonymkode: 801ce...1a7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #5 Skrevet 8. januar 2020 Takk for svar, dere! Det var godt å lese. Og hadde ikke kommet på at det finnes Facebook-forumer, det var et godt tips! Har vurdert å melde meg inn i ADHD Norge også, har noen av dere erfaring derfra? Anonymkode: c8196...0dd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #6 Skrevet 8. januar 2020 Min gutt hadde en kjip oppstart med mange bivirkninger, så vi måtte bytte type etter et par uker. Da gikk det mye, mye bedre og etter dosen ble økt tredje gang kom plutselig effekten. Det var nesten magisk å oppleve hvordan skolehverdagen ble utrolig mye enklere for ham! Anonymkode: c60bb...a41
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #7 Skrevet 8. januar 2020 Vi hadde ingen solskinnshistorie med "hun ble som et nytt barn" ved oppstart. Opplevde ingen stor bedring i symptomer, men hadde store svingninger i humør og effekten av medisinen var altfor kort. Dårlig matlyst og gikk mye ned i vekt. Utprøving av div forskjellige over en lang periode før vi fant en som ga best mulig stabil effekt og minst mulig bivirkning. Det er ikke sånn at det fungerer perfekt nå heller, men hun er helt klart roligere, mindre i konflikt, mer konsentrert og harmonisk med medisin enn uten. Anonymkode: 68d06...0a2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #8 Skrevet 8. januar 2020 Veldig god erfaring med medisin og tilrettelegging i skolen. Men det tok tre år før alt var på plass, riktig dose etc. Hun strevde veldig sosialt, mye utagering etc. Nå i 4. kl går alt på skinner! anbefaler adhd Norge. Vi har deltatt på kurs og ulike sosiale ting der. Anbefaler leirskolen på Brennabu på det sterkeste! Beste uken og jeg datteren min har hatt sammen noen gang. Anonymkode: 4f9cc...571
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå