Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Hei. Jeg har funnet ut noe om min mann. Hvordan kan man flytte når man har felles gjeld/hus på raskest måte? Og hva med barna? Kan jeg feks be banken om avdragsfritt lån og bare dra? Anonymkode: 358a2...65d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Ingen kan hindre deg i å bare dra, men det er ingen selvfølge at du kan ta med barna og du vil fortsatt ha ansvar for lån. Anonymkode: 69676...5e0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Ok. Man må altså innom krisesenter? Ingen andre muligheter? Anonymkode: 358a2...65d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Hva har du funnet ut? Det er vesentlig for å kunne svare. Om han ikke er voldelig, men feks har vært utro har du jo ikke noe på et krisesenter å gjøre. Også viktig å sette barna først het, og ikke skape traumer for dem ved å dra dem ut av hjemmet i hui og hast med mindre du/dere er i fare. Anonymkode: 64d9d...abe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Hva med å hive ut ham på dagen i stedet? Skifte lås i døren? Anonymkode: f0b28...652
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 Litt vanskelig å gi råd når man ikke vet grunnen. Men å pakke med seg unger og reise hjem til foreldre for noen dager kan jo være en start og ta kontakt med familiekontoret og be om mekling. Har du funnet ut noe som truer deg eller barna drar du på krisesenter. Anonymkode: efc45...05f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #7 Skrevet 8. januar 2020 Du kan ikke flytte på dagen og ta med deg ungene såfremt du ikke skal på krisesenter og med godkjenning av mannen. Om du gjør det så kan du få problemer når dere skal fordele hvor barna og samvær siden. Ungene har add der dere bor. Anonymkode: c82e9...885
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #8 Skrevet 8. januar 2020 Hvis far ikke er voldelig så kan vel bare du dra 👍 Også løser dere det med barna gjennom familie til stormen har lagt seg? Involvere besteforeldre kanskje? Anonymkode: 616cb...0a9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #9 Skrevet 8. januar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis far ikke er voldelig så kan vel bare du dra 👍 Også løser dere det med barna gjennom familie til stormen har lagt seg? Involvere besteforeldre kanskje? Anonymkode: 616cb...0a9 Anbefaler dette absolutt ikke!!!!! Jeg gjorde det da jeg visste at mannen aldri i livet hadde gått med på å flytte og ikke hadde han økonomien til det heller. Jeg betalte husleie for vårt felles hus mens han ble boende der med barna. Jeg jobbet han hadde ingen jobb. Dette har bitt meg i rumpen i nå 8 år!!! Jeg har hørt fra bekjente og ikke bekjente at jeg stakk av fra barna mine. Dette stemte selvsagt ikke. I rettssaken ble det i mot meg at det var jeg som dro fra barna dermed trumfet faren igjennom 50/50 selv om han ikke var særlig egnet. Men det vondeste av alt far hadde fortalt dette til barna i 8 år. At jeg hadde forlatt dem. At jeg ikke ville ha noe med dem å gjøre. Dette visste jeg ikke før min yngste sa det for noen uker siden. Dette synes jeg er så uendelig vondt å høre og det knuste hjertet mitt. Det forklarer vel en god del av de atferdsproblemene som yngste har hatt! Så Ts tenk deg godt om før du drar uten barna dine! Før dere dømmer så ble dette selvsagt diskutert med x mann den gangen og mens jeg fant meg ett sted å bo så var jeg der daglig ved legge tiden til barna og passet på at de hadde det bra. Anonymkode: b5ec5...773
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2020 #10 Skrevet 8. januar 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok. Man må altså innom krisesenter? Ingen andre muligheter? Anonymkode: 358a2...65d Det er ingen som må på krisesenter. Krisesenter er til for dem som er utsatt for vold eller trusler om vold i nære relasjoner, og det er selvsagt frivillig. Hva du gjør er avhengig av hvor akutt situasjonen er. Står du eller barna i fare for å bli utsatt for vold (psykisk, fysisk eller seksuelt) er selvsagt krisesenter et sted du kan dra. Om det du har funnet ut er utroskap i en eller annen form (seksuelt eller økonomisk) må du enten skaffe deg midler til å finne noe annet, eller bo hos noen du kjenner i en periode. Utroskap er selvsagt forferdelig, men det gjør ikke at barna dine står i fare, og det gir deg ingen rett til å stikke av med barna. Anonymkode: 4f742...f63
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 barna blir hos far... altfor lite bakgrunnsinfo Anonymkode: 036b7...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå