Gå til innhold

Konen til kong Olav.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor var hun ikke dronning ?

Anonymkode: 05f57...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi hun døde før Olav ble regent

Anonymkode: d1b25...2b5

Skrevet

Fordi hun døde før kong Olav ble konge. 

Anonymkode: abad6...4f3

Skrevet

Tusen takk for svar begge to 

Anonymkode: 05f57...f44

Skrevet

Kanskje det er tid for å lese seg litt opp på landets nyere historie?

Noen ting bør virkelig være allmennkunnskap. 

Hun het forøvrig kronprinsesse Märtha. 

Anonymkode: dcaf4...5c6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, men må bare si at jeg bryr meg fint lite om monarkiet. Historie ja, men kongehus er noe tull. Allmennkunnskap trenger det iallefall ikke være. 

Anonymkode: 435c2...a46

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, men må bare si at jeg bryr meg fint lite om monarkiet. Historie ja, men kongehus er noe tull. Allmennkunnskap trenger det iallefall ikke være. 

Mener du at kongefamiliens historie ikke er en del av viktig norsk historie, da bør du lese deg opp på langt mer enn bare "historie".

Enten du er for eller mot å ha et kongehus så kommer man ikke utenom at Norge er et konstitusjonelt monarki og at monarkene og deres nære familie ofte også har vært viktige i vår historie.

Det å ha et minste minimum av kunnskap om dette er og blir allmennkunnskap.

Anonymkode: a6535...61b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

At det går an å være så kjukk i huet... 

Anonymkode: 0b8a5...784

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at kongefamiliens historie ikke er en del av viktig norsk historie, da bør du lese deg opp på langt mer enn bare "historie".

Enten du er for eller mot å ha et kongehus så kommer man ikke utenom at Norge er et konstitusjonelt monarki og at monarkene og deres nære familie ofte også har vært viktige i vår historie.

Det å ha et minste minimum av kunnskap om dette er og blir allmennkunnskap.

Anonymkode: a6535...61b

Ja, jeg er mot monarkiet. Jeg har lest historie men jeg kommer ikke til å holde følge med hva som skjer i kongefamilien. Selvfølgelig er kongefamilien blandet inn i historien, det er ikke det jeg sikter til. Med HI fikk kritikk for å ikke vite hvorfor Kong Olavs kone ble dronning. Jeg viste hvorfor og navnet hennes og historien rundt men jeg mener det ikke er viktig å vite hverken navnet hennes eller hvorfor hun ikke ble dronning. Det var det HI ble kritisert for.

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

At det går an å være så kjukk i huet... 

Anonymkode: 0b8a5...784

Sjarmerende.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slike innlegg er noe av det dummeste jeg vet. Er som å høre små drittunger: «herregud, veit du ikke det, er du helt teit eller?»

Jeg kan garantere deg at det er mye du ikke vet alt om,viten som også faller innenfor det allmenne. Alle vet ikke alt innenfor alle områder. Kanskje du burde lese deg litt opp på f. eks sosiologi? Og psykologi, for å forstå ditt behov for å rakke ned på andre? Kanskje en innføring i normal høflighet og folkeskikk kunne være noe?

Anonymkode: 40eb5...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...