Gå til innhold

Ubehag i leggen over tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som vet hva dette kan være, og om jeg bør oppsøke lege?

Har en tid hatt ubehag i høyre legg. Ikke smerter, men en følelse av press i leggen. Har en stillesittende jobb, så de siste mnd har jeg hatt foten høyt store deler av arbeidsdagen. Bortsett fra på jobb har jeg ikke merket så mye til dette, men de siste ukene har jeg også merket dette på kvelden/natten. Har da hatt foten høyt på en pute for å fjerne ubehaget. I dag kjenner jeg også dette når jeg går/står. 

Har dessverre googlet litt og ser at dette kan høres ut som blodpropp, men jeg kan ikke se at leggen er hoven eller varm. 

Må påpeke at jeg ikke har smerter, bare ubehag/press. Noen som vet om andre ting som kan være årsaken til dette?

Er 35 år, røyker ikke (men har gjort det tidligere), er 164 høy og 60 kilo. Forholdsvis sunt kosthold, og har aldri brukt p-preparater. På den andre siden har jeg de siste 6 årene hatt en veldig stillesittende jobb med mye overtid, og derav lite trening, kun normal aktivitet (litt turer med barna osv). Jobben utgjør vel en risikofaktor for meg med tanke på blodpropp..

Noen som har kjent på lignende? Har ikke lyst til å oppsøke lege dersom dette ikke er noe å bekymre seg for..

Anonymkode: a5e84...c31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å svare på... Og du er jo selv bekymret. Kan være alt og ingenting. 

Har selv hatt blodpropp i benet, det startet med å føles stølt. Ble etterhvert hovent. Hvis det er det så er det jo kjekt med litt blodfortynnende da, kan du si 😉

Lurt å ringe fastlegen for å høre. Også for å evt berolige deg selv. 

Anonymkode: 96946...1f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...