Gå til innhold

Gutt som ikke vil i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 4 år som for tiden ikke vil i barnehagen. Det begynte vel i starten på desember. Han gråter hver morgen ved levering og sier han bare vil være med meg, og han har også grått i søvne flere ganger og sier at han ikke vil i bhg. Vi prøver så godt vi kan å oppmuntre han til å gå. Ofte går det fint å få han med, men i det vi skal gå fra han i garderoben begynner han å gråte igjen og klamrer seg fast til oss 😢

han ble storebror for noen måneder siden og jeg tror nok ikke han forstår hvorfor han må gå i barnehagen når jeg er hjemme. Han får fridager innimellom og da koser vi oss hjemme, men jeg sitter stort sett med puppen ute hele dagen føles det som, så jeg er usikker på hvor gøy han egentlig har det hjemme. 

hva ville dere gjort her? Har snakket med personalet og de sier han har det kjekt og at ingenting spesielt har skjedd. Han selv sier at flere barn er slemme med han, og at ingen vil leke med han. Han er veldig bestemt på dette, og det gjør vondt å tvinge han i bhg.

Anonymkode: f8027...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom han ikke vil i barnehagen og du har mulighet å ha han hjemme så hør på gutten din. Å få et søsken kan være en stor forandring for et barn. Det vil gå over. Når han er trygget hjemme i den nye situasjonen så vil han mest sannsynlig ønske å være i barnehagen igjen. 

Barnet ditt kunne ikke gitt deg tydeligere signaler på at han har behov for deg akkurat nå. Hør på han og ikke avvis følelsene hans. 

Lykke til! 

Anonymkode: 8eaff...8c7

Skrevet

For all del så kan det ha skjedd ting i barnehagen som er vondt for han. Kommuniser med han og få frem om det er noe som har hendt. 

Anonymkode: 8eaff...8c7

Skrevet

Uff vet hvordan det er sånn var sønnen min også. Der var det også to unger som ofte var stygg mot sønnen min,men tok jeg det opp med ansatte så fikk jeg høre at sønnen min bare overreagerer. Han var hysterisk,klamret seg fast til meg og gråt med levering. Skal love deg at hvis det ikke var fordi jeg var helt nødt til å ha han i bhg så hadde jeg heller hatt han hjemme. For meg var det hvertfall helt fordelig å gå fra en unge som hylskreik etter mamma,men jeg hadde dessverre ikke noe valg. Jeg hadde jobb å måtte gå. Hadde jeg hatt mulighet til å være hjemme med han så hadde jeg gripet sjansen umiddelbart og vært lettet over å slippe å levere han i bhg. 

Anonymkode: 14117...79d

Skrevet

Stakkars... 

Eneste måten du kan trygge ham på, er jo ved å gi ham masse kjærlighet. Jeg hadde nok hatt ham hjemme litt mer 

Anonymkode: 08988...ffb

Skrevet

Min sønn hadde en sånn periode når han var rundt 3 år. Da viste det seg at bestevennen hans i bhg var stygg mot han. Dytta og slo osv. Vi ba om et møte med ped.leder, og styrer ville også bli med på det møtet. Jeg fortalte hva min sønn sa og hvordan han hadde det, og de tok det seriøst og la fram en plan for hvordan de ville jobbe med det. Det tok ikke mange dagene før hele gutten endra seg, og hadde det fint i bhg igjen. Det som trengtes var rett og slett litt fokus fra de voksne, der de fikk gripet inn og veiledet når den andre gutten ikke behandlet sønnen min bra. Her var nok grunnen til problemet at den andre gutten hadde fått en ny venn, og da ikke ville leke med min sønn lenger. Nå går gutta i 2.klasse, og er fortsatt bestevenner. Skal sies at sønnen min hadde også blitt storebror, men det var vel 8-9 mnd før. Snakk med ped.leder eller styrer, og be om et møte. De skal sørge for at alle barna har det trygt og godt i bhg, og det har ikke sønnen din nå hvis noen andre barn er stygge mot han. Og det er helt greit å holde han litt hjemme, gi han kortere dager osv, men hvis problemet er det sosiale i bhg, så må det tas opp.

Anonymkode: 29687...fe2

Skrevet

Takk for svar! Jeg skal ta en skikkelig prat med ped. Leder i morgen og be de følge mer med. Det kan godt hende det ligger mer bak. Jeg skal også ha han mer hjemme. Jeg bare lurer på om det blir vanskelig å få han til å begynne fulltid igjen når jeg skal i jobb igjen?

hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Jeg skal ta en skikkelig prat med ped. Leder i morgen og be de følge mer med. Det kan godt hende det ligger mer bak. Jeg skal også ha han mer hjemme. Jeg bare lurer på om det blir vanskelig å få han til å begynne fulltid igjen når jeg skal i jobb igjen?

hi

Jeg tenker at så lenge han får litt kortere dager og en fridag innimellom, og ikke fri hver dag, så går det seg greit til når du skal starte på jobb igjen. Og han er såpass stor, at det går jo fint ann å prate med han om det. Og når det yngre søskenet også begynner i bhg, så tror jeg det går seg bra til. Det er ihvertfall min erfaring. 

Anonymkode: 29687...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...